Andre planer

 

 

 

 

Dagen i dag ble annerledes enn hva jeg tenkte. I går kveld skjønte jeg at det sikkert var lurt å forandre hva jeg hadde tenkt.

 

 

 

 

Men det er rart med det, det er ikke bare å forandre planer.

For min del handler det om samvittighet, jeg skulle egentlig noe anna…

 

Nå er det ikke mer dramatisk enn at etter plana skulle jeg på jobb. Hadde skrevet i timeplana at jeg skulle jobbe til ett, eller var det to?

Ellers hadde jeg ingen avtale med noen.

Likevel føler jeg på skulk.

Det går ikke ut over noe.

Det er rart dette, hvordan pliktsystemet slår inn uten grunn.

 

Grunnen til at jeg valgte å være hjemme er at jeg tror det kan være lurt.

Nå er drømmene så kaotiske og fulle av mennesker at det er et tegn på for stor aktivitet. For mange planer og for mye å henge med i.

Jeg prøver å få energien min til å vokse, da må jeg ikke gå inn for å kvele den.

For i gårkveld begynte jeg igjen å sovne sittende i stolen, orker ikke være så sliten.

Derfor skal jeg andre ting i dag.

 

 

Nå sitter her jeg med limevannet mitt etter noen dager uten.

Det er godt.

I går økte jeg ritene fra 9 til 11 repetisjoner.

Jeg er øm i lårmuskelen i dag, sikkert grunnen.

 

 

Da jeg kom hjem etter jobben i går skulle jeg egentlig opp på sætra for å beise, men så ble det utsatt til i kveld.

Derfor fikk jeg dratt ned mye av kvistene jeg skulle forflytte.

 

 

Men jeg er noe rotete om dagen.

Ting kommer bort.

Det ene er minnebrikkene til fotoapparatet.

Finner bare en full en.

Nå fant jeg to, men den ene virka ikke. Tror begge er bare litt slik tulleminnebrikker.

Bildene som lå inne husker jeg ikke en gang jeg tok.

Bilder av gamle tegninger jeg har tegna en gang.

 

 

Jeg skal ha to som har god plass, men i himmelens navn har jeg gjort av dem.

De bruker være en av tre steder; fotoapparatet, i mac’en eller i fotobagen.

Så hva har jeg gjort her…?

Det andre er noen notater jeg tok før ferien, i starten på sommeren. Notater jeg må ha på jobb.

Jeg blir helt spist opp av å ikke finne.

Det blir lett slik om en har for mange planer, avtaler og gjøremål.

Derfor ennå en grunn til å roe ned.

 

 

Ellers gikk helga ut over vekta, talla har gått feil vei.

Ute skinner sola, temperaturen er ikke helt på nivå shorts, sjøl om jeg har dratt på meg en.

Det går seg nok til utover dagen.

 

 

Men jeg er så glad for at jeg tross alt har lyst til å gjøre-.

Har en sofa og teppe som skulle hatt en omgang med støvsuger, jeg bør få bakt brød eller rundstykker for er nesten helt tom og kjøpebrød orker jeg ikke kjøpe. Prøver å unngå det etter beste evne.

Kanskje sette på en klesvask.

Sette på plass kopper, de skal jeg skrive om senere.

 

 

Jeg har begynt  og satt opp lister på ukentlige gjøremål igjen, det var lenge jeg valgte å skippe det for jeg klarte å utføre så lite.

Jeg sier det veldig lavt, men jeg spekulerer på om jeg kanskje har fått bitte litt grann mer energi.

 

Nå skal jeg snart åpne døra ut, sette meg i sola og kjenne på varmen fra solas stråler med en kopp kaffe.

 

 

Ønsker deg en skikkelig fin tirsdag.

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det høres ut som det er lurt med litt timeout innimellom. Du har nok av gjøremål, og det er fint å ha lyst til å gjøre, men kroppen bestemmer ☺️
      Vi har fine soldager nå. Nyt dem, og god tirsdag 😀

    2. Det er tydelig at energi må spares på, og lades opp noen ganger. Det er det visst bare å innse.
      Ha en fin soldag ☀
      Her skal det tas litt og litt av gangen i dag. Men det blir nok ikke så mye kjenner jeg nå etter matinntak. Da går jeg rett ned ei stund.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg