Angrepet

 

 

 

 

En dag etter en natt vil alltid speile natten. Det har denne dagen også gjort.

 

 

 

 

I kveld er jeg trøtt.

For kvelden i går lot jeg gå over i natta.

Skal ikke påstå det var så smart, men så har jeg vel aldri flagga ut at jeg skal være så himla smart heller.

 

Jeg gikk inn på NRK gjennom data’n.

For noen kvelder siden ble jeg sittende å se på en finsk serie som heter Cargo. Den handla om menneskehandel og flyktninger.

En spenningsserie.

Jeg ble sittende å se ferdig alle episodene, da var klokka fire på natta.

Om serien var bra?

Spennenes, fortelling om liv som ble fanga opp av en råtten tankegang, samtidig familier som prøvde å ta vare på hverandre.

Inn i mellom tenkte jeg at skuespillerne burde vist enda mer frykt. For historiene var ille og nesten uten håp.

 

Nå sov jeg ikke utover dagen, våkna faktisk i ni-tida. Jeg kjente at her hjemme ble det ikke så mye gjort. Så jeg reiste til mor ganske tidlig, hadde lovet å handle.

Helt herlig kom sola og skein på dagen.

Vi ble sittende ute på terrassen, drikke kaffe og snakke.

 

 

I dag var jeg ikke i humør til flygende øyenstikkere.

Virkelig ikke.

Mor syntes jeg ble veldig underholdende, fordi jeg skreik når de kom.

Faktisk starta denne nærkontakten med insektene mens jeg var hjemme. Da kom det et diger beist rett mot meg.

To ganger!

Og dette gjentok seg da jeg kom til mor.

Egentlig har jeg trodd jeg har kommet over den fobien overfor øyestikkere.

Men altså ikke i dag.

 

 

Har du noen fobi?

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg har fobi mot veps. Og så må jeg legge til ang de skuespillerne, frykt har mange ansikter. For eksempel var jeg i en lastebåt utpå havet i storm og uvær, båten var på vei ned, havet fosset inn, jeg handlet instinktivt, og jeg lo – det er ganske vilt hva som skjer med sinnet. Men frykten var egentlig ikke der, bare overlevelsesinstinkt.

      1. Ja, det er klart at frykten har mange ansikter, du har en dramatisk opplevelse med den opplevelsen. Har sjøl begynt å le når det var skikkelig upassende, skulle informere om en trafikkulykke. Og at overlevelsesinstinktet vil slå til når det må, skjønner jeg. For mange av oss møter vi det aldri.

    2. Jeg har fobi for edderkopper og fluer!!!!

      Lag deg en god ny dag – og her skinner sola – håper den også skinner hos deg 🙂

    3. Hehe, ser det for meg 😄
      Kom en øyenstikker og satte seg på veggen bak meg mens jeg snakket med naboen, men har heldigvis ikke noen fobi mot dem. Men ekkelt når de kommer rett i mot ☺️
      Er ikke glad i for mange insekter, men tror ikke jeg har noen fobi egentlig
      I natt var det min tur til å ikke sovne før rundt kl 03, men det var ikke fordi jeg så film, men fikk bare ikke sove. Så det blir nok en litt trøtt dag i dag.
      Nyt denne feriedager også. ☺️ Klem ❤️

      1. Ja, dette ble veldig morsomt for mor, at jeg hyla og vifta hysterisk med et klesplagg :D. Det er det, er livredd at en av de skal lande i håret og sette seg fast.
        Godt å slippe fobier…men jeg har blitt mye bedre enn jeg var.
        Så kjedelig ikke å få sove, det blir en tidlig kveld på deg da :).
        Takk, skal prøve etter beste evne, riktig fin fredag til deg også. Klem <3

    4. Æ får sjekk ut serien også! Og ser for mæ seansen, mormor, dæ og øyenstikkeren. Har litt fobi mot veps her, iallfall om den e mer interessert i mæ enn i blomster. Ha en god dag!

      1. Serien var egentli bra og veldi grusom. Ja, lenge sia æ ha sett mormor flire så godt :D. Fobien din mot kvaks veit æ godt om, tru kanskje du e æn blomster da, sekkert <3. Goo dag t dæ å Nunni, sist dagen som aktivtøra for dåkk. Klæm <3

    5. er ikke så glad i innsekter om dei blir nærgående ,men øyestikkeren fasinerer meg ,en prøvde å lande på bringa mi i går og det har aldrig hendt før ,jeg kvapp litt så den for videre :=) ellers hadde jeg prøvd å ta bilde av nærkontakten hi hi

      1. Den landa på deg??!! Å, himmel, da tror jeg at jeg har besvimt. Ja, mener jeg huske du har lagt ut bilder av insekt, og kan skjønne fascinasjonen.

    6. Jeg liker ikke så godt klegg og veps, men ellers kan jeg fint tåle andre insekter. Det er fort gjort å bli hekta på serier og bli sittende å se utover natta. Ha en riktig fin fredagskveld!🤗

      1. Beklager, dette har gått fra meg…men bedre med sent svar enn aldri :).
        Klegg er ubehagelig når den er på sitt mest intense. I dag var det en øyenstikker som satte seg på utgangsdøra mi, like bortenfor og som fløy da jeg passerte. Jeg hylte og fikk skikkelig slik frostreaksjon i kroppen. Sjøl om jeg trodde jeg ble bedre etter dette innlegget ble skrevet :D.

    7. Jeg har fobi for vepsen, som tydeligvis er mer begeistret for meg enn jeg er for den. Kommer den for nær, løper jeg skrikende unna, grøss. Om jeg har fobi for mygg vet jeg ikke, men jeg prøver i det lengste å ikke bli stukket av den. Årsak er at jeg er allergisk, og må ofte operere bort en del av stikkene da de kapsler seg inn. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Her har jeg glemt å svare, beklager.
        Ene datteren min er heller ikke glad i veps. Skikkelig ubehagelig at du får slike reaksjoner på mygg, da skjønner jeg godt du prøver å unngå dem best mulig. 🙂

    8. Uff… ikke moro med fobier….! Har ingen mot insekter og sånn egentlig, det jeg liker minst er mark, maur og orm av alle slag faktisk… hihi, hysj, ikke si det til noen! 🙂

    9. Hehe, jeg er også sånn som kan sitte oppe til midt på natta om jeg ser en serie som er spennende, og som gjerne irriterer med om noe ikke er helt troverdig. Håper du får gode dager fremover, og bedre kvalitessøvn, for det spiller så mye inn på energien.

      1. Beklager seint svar, dette har kommet bort for meg skjønner jeg.
        Du blir også fanga, ja :). Jeg tenker en episode til… så kan tid og fornuft forsvinne. Troverdighet er viktig, husker jeg så en film fra middelalderen der de sprang nakne rundt i en scene, med skille etter en bikinitruse :D.
        Takk, vettu, tror nesten energien er litt oppad, tør nesten ikke si det.
        Håper du har det bra :).

        1. Det går fint 🙂 Haha, jeg måtte flire høyt av det bikiniskillet..Ja, det kan være både lite troverdig der, og i bl.a, manus/replikker. For eksempel om de sier ting som ikke er troverdig at man ville sagt i virkeligheten, for å hjelpe å raskere få seerne til å forstå noe/relasjonen mellom to.. Så fint å høre:) Takk, det samme 🙂

          1. Slikt kan ødelegge for en film, faktisk.
            Man skal ikke skryte av energi, det kan straffe seg, legebesøk i dag, men etter hvert opp igjen.
            Fin onsdag til deg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg