Arbeidssøndag i sjøkanten

 

 

 

Du verden, du verden, du verde! Noen ganger er det bedre enn andre ganger.

 

 

 

Og sitte!

 

I dag har dagen vært en hesblesende-, kanskje ikke hesblesende, men en krevende søndag. Klokka ti reiste jeg hjemmefra i vind og regn.

 

Innom og henta to ungdommer på sentrum, så bars det rett utover til museet. For der hadde vi et arrangement.

 

Vi skulle plassere benker og stoler i korona-avstand, lage vafler, koke kaffe, ta imot musikerne, servere, informere, ønske velkommen, takke, bukke, nikke og neie.

 

Dagen gikk bra. De to ungdommene som hadde sommerjobb var veldig hyggelig og  bidrog.

Fikk låst opp alle museumsbygga, vanna planter, kjørt bort bilen fra området, skrevet navn og nummer og til slutt vaska og rydda.

For å si det enkelt, en riktig sjauedag.

Da vi satt i bilen på returen var vi slitne og lykkelig.

Vi tok en high five.

 

Det hadde heldigvis gått bra. Det er alltid en spenning forbundet med denne type arrangement. 

 

 

Folk var fornøgd med med musikk og mat.

Ja, for vi serverte fiskesuppe og pølse og brød også.

Ingen måtte vente nevneverdig på noe.

 

Og spurte folk om museumsfaglige spørsmål?

Svaret på det er nei.

Men mange har vært der før.

 

Da musikken starta, med vind utenfor veggene og bølgeskvulp, da kjente jeg på den gode følelsen.

 

TRYKK PÅ BILDET FOR MUSIKKEN

 

 

Dette var kos og dette var idyll.

 

Sjøl om det var kaldt nok.

Folk hadde funnet veien til tross for været.

 

Før dagen var ferdig kom sola også fram.

 

 

Nå er det to uker til neste arrangement og tre uker til mer ferie.

Men jeg vil likevel ikke at tida skala gå fort.

For det er sommer.

 

Nå skal jeg sove en lang natt før en dag på kontoret i morgen.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Du får virkelig frem stemninga i måten du skriv ordan på! Vil bli med ei av de helgan <3 du må ha lykke te på kontoret i dag, håpe bli mindre «sjauing» og mer kos i dag😘

      1. Takk, jenta mi. Itj lik mykje sjauing, nei. Du må bli me neste år, om æ itj finnj på nå annja. No e d bærre fløttehelga di att <3.

    2. Spennende og herlig med slike arrangement 🙂 Jeg trykte på bildet men det kom ikke noe,, Men jeg er sikker på at det var helt topp stemning og musikk 🙂
      Det er slitsomt mens det står på, med sjauingen… men som du sier, den gode følelsen og high five etterpå… og man sovner som en stein…. 🙂
      Det er fortsatt sommer!

      1. Så synd linken ikke virka. Linka fra facebook, men ikke sikkert det går…i alle fall på en ha fb. Må antakelig redigere filmen før jeg legger ut direkte.
        Heldigvis er det igjen masse sommer <3.

    3. Bra det ble en positiv opplevelse da.. Mye arbeide og dårlig “resultat”er jo ikke noe gøy… Så skikkelig intim ut den konserten.. trykte på bildet.. men kom opp at innhold ikke var tilgjengelig… Sommerklem <3

      1. Jaa, godt når det blir slik en vil. Må nok lære meg hvordan jeg kan legge film direkte ut i bloggen. Får det ikke til, så her må jeg tilegne meg noen kunnskap. Klem <3.

    4. Skjønner at du elsker jobben din, eller tar jeg feil ? Har ikke fått helt med meg hele innholdet. Men at dager fylles av et fantastisk engasjement, er det ingen tvil om. 🙂 Artig å følge deg på denne måten, uten å få gangsperr, altså 😀

    5. Hadde litt orda dine i bakhodet da jeg laga innlegg i dag. Syns mye er interessert med jobben min, men er frustrert over sammenhengen av tid og ønsket om å få til. Så det fungerer ikke alltid like godt. Og da blir en bare alt for sliten :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg