Atter om kav

 

 

Fuglene kvitrer. Det lyder en dryppelyd, som gjentas med intensitet. Lufta er kald. Det er søndagsmorgen og klokka er ikke mer enn fem.

 

 

 

Så jeg prøver å sove mer, natta har ikke vært så lang. Men kroppen, eller mer hodet, er i full aktivitet. Etter flere forsøk på søvn gir jeg opp.

Jeg planlegger dagen. Jeg må ringe, tenker jeg. Nei, kanskje jeg skal skrive. Så drar jeg fram bøker, henter viskelær, koker meg vann, tapper i vaskekummen, mens verden ute ser ut som et eventyr.

Dette kalles kaos, jeg må rydde og sortere. Så jeg starter og gjør det motsatte. Dette må jeg bare skippe, sier jeg strengt til meg sjøl, mens jeg finner fram bøker som legger opp til det motsatte.

Tydeligvis litt forvirra.

 

Tror det var dette som vekte meg.

Noen kostymer.

Om jeg ville tegne-.

Men så var det alt dette siden, at alle ønsket å være kreativ og at jeg ble «halsende etter» og følelsen av «dess flere kokker desto mer søl». Da er det bedre å trekke seg, føler dette bare blir mer stress.

Får tegne ferdig kua mi, kom litt nærmere et resultat der.

Så skal jeg pakke sammen en del ting som ble lånt inn gjennom jobb. Tenker jeg endelig skal få levere dette tilbake. Skal hente mor slik at ho får være med på kjøreturen og så skal vi spise på turen.

Skulle dra i går, men på grunn av snøen lot jeg det være.

 

Ellers ligger mye teks å vaker, både til sommerens utstilling og en artikkel. I tillegg er det datoer for formidling, en venneforening som skal opp å stå, møter og mye mer ting og tang.

 

Fortsatt er ikke døgnet lengre enn hva det var og ukene har bare disse stusselige få dagene.

Jeg må til å skjønne dette nå. For så lenge har jeg levd at jeg burde, måte på tungnemhet… 

Nå kommer sola enda mer fram.

Tåkedottene er forsvunnet.

Jeg ble fascinert her tidligere, av lyset og sola som hadde denne tidlig morgen stund vinkelen. 

 

Må nok til å virke, kanskje en liten tur ut er lurt.

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, du må virkelig lære deg å si nei! 😀 Jeg skjønner ikke du holder ut. Jeg sier nei til ALT jeg. Bortsett fra jobb. Og litt annet småtteri i helgene da. 🙂 Hvis du ikke liker å ha det sånn da. For da er det jo bare å fortsette. Men liker du det ikke, må du øve deg på å si nei..

    2. Skjønner at en kan bli lei av det jeg skriver. Men det er tre ting jeg ikke kan si nei til; jobb, mor og helsa mi. Det er nok dette som ikke går opp, utenom dette er jeg nesten ikke med på noe…så blir jeg oppgitt da 😜

    3. Det er ikke alltid så lett å si nei til arbeidsoppgaver, og noen må jo ta ansvaret for dem… Skjønner godt at ting kan kværne rundt i hodet, for sånn hadde jeg det også. Klarte ikke å slippe før ting var ordnet. Håper du får en fin søndag og kan senke skuldrene litt, klems 🤗

      1. Jeg fikk ryddet bort den ene oppgaven, kjente det ble for mye stress. Det er liksom nok gjennom jobb. Øver på å skyve tanker unna 🙂
        Søndagen ble nok grei nok, tok med mor på en lang kjøretur. Nå er vi midt i en ny uke. Tok opp et innlegg du hadde skrevet her om dagen, men så kom noe i veien… må inn og lese. Klem <3

    4. Ikke enkelt å få sove når ting surrer oppi hodet. Kjenner til det gitt 😉
      Men håper du fikk en fin tur ut. Det hjelper på mye 🙂
      God mandagsklem <3

      1. Tror en er mer «tynn-huda» tidlig på morgenen, kjedelig vil får det slik.
        Veldig vakker tur, nydelig dag…så hjalp etter hvert.
        Tirsdagklem til deg 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg