En mild og våt dag. En dag for gjøremål og rot for å få det fint.
Så har jeg ringt hjemmetjenesten.
Som dere alle har fått med seg er det snart jul. Og noe organisering blir det ut av slikt, både på ene og andre viset. Fra hår under saksa både for mor og meg i morgen, ører neste fredag for mor. Akkurat det setter jeg stort håp til, for det er tilpassing av plugger og jeg håper sterkt det vil hjelpe. Nå er det så strevsomt både for henne og oss i rundt å føre en samtale.
Og så er det jula da hun skal hit til meg. Nå er det meldt inn og planlagt alt rundt dette.
I går kom julegardinene hos henne opp og vi smakte på lefsene. Mor nøt og syntes de var riktig gode.
I dag tar jeg gardiner ned, en vask er helt greit. Vinduene skal også få julevasken, de er virkelig skitne etter alle stormene i høst. Og så står baking på agendaen.
Jo da, det skal bli.
Alt.
Eldstemann ringte meg i går om at han ikke kommer på julekvelden, men en tur helga før og så vil han komme tilbake andre juledag. Vi blir sju personer på julekvelden og bare fem til middag. Grei mengde, vi har vært det dobbelte.
En del styr til en slik julehelg, men jeg gleder meg. Det jeg jobber for er å arbeide unna det meste slik at jeg kan kose meg og nyte når helga er der.
Og så ønsker jeg meg en tur i skogen i løpet av dagen.
Nå skal jeg legge fra meg datan og komme i gang.
Riktig fin dag til deg, hva er det viktigste for deg for dagen i dag?
♥




Nei og nei, eller egentlig ja, for nå minnet du meg på julegardinene , og jeg som har hatt fri 6 netter før i natt… Tror jeg skal få de opp i morgen når jeg står opp utpå dagen…
Kom julegardinene opp? Mine sine er ikke oppe, men får se om det skjer noe i dag 🙂
Havrekjeks ja…. skulle laget…. kanskje neste år 🙂 Det er så mye en skulle…. noe rekkar man og annet ikke…. Ta vare på deg selv opp i alt annet.
Noe rekker en og noe blir en annen jul…men havregrynskjeksene er ferdige 🙂