Bare helt sykt

 

 

Iskaldt og mørkt. Både godt og vondt å sitte her. Men for for sliten til å kjenne helt etter.

 

 

I kveld er jeg hjemme etter over en uke borte.

Huset er iskaldt, bare varme på badet.

 

Sjøl om det er sent, har jeg tent opp i ovnen. Behov for å sitte litt oppe før jeg legger meg i egen seng.

 

I går måtte jeg skru av “å kjenne etter” en eller gang i kveldinga. Det er nesten som husken har slått seg av også, nå når jeg ser tilbake.

 

Starta gårsdagen med å ringe legekontoret, for mor hadde blitt sykere.

I fin høstsol på tur bort til kontoret, og jeg måtte forevige lyset.

 

 

Det ble gjort slutning om at det var influensa mor hadde, i og med antibiotikaen ikke hadde  slått ned det hun hadde i kroppen.

 

Jeg hadde også lovet å kjøre noen andre til et annet legekontor denne dagen.

Skikkelig en slik dag jeg hadde gitt bort til andre.

Men kan en hjelpe, så må en nesten hjelpe…

 

Da jeg kommer tilbake til mor, mange timet senere, var hun skikkelig syk.

Så natta ble urolig.

I dag var det på’n igjen.

Denne gangen ble det sykehuset.

Der viste det seg etter mange undersøkelser i hele ettermiddag, at mor måtte legges inn.

Hun ble satt på behandling intravinøst.

Det var lungebetennelse likevel, fant sykehuset ut.

 

Da jeg dro derifra var mor helt utslitt.

Håper hun får sove godt i natt.

 

Og jeg er hjemme, hjemme hos meg sjøl.

I kveld er jeg bare veldig sliten.

Tankene er omtrentlig slått av.

Tror det blir godt å sove, og tror jeg lar være å bruke vekkerklokke i morgen, sjøl om jeg skal på jobb.

 

 

Jeg ønsker å våkne uthvilt.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Kjenner meg veldig igjen , her vi går og “vokter” på mødrene våre… Jeg måtte plutselig skynde meg å kjøre mor til legevakten, hun sier ikke fra før like før… Men var noe virus, var influensasyk noen dager og så bra igjen. Er veldig opp og ned, men siden hun har en kreftdiagnose og hjerte ikke er bra, så blir det til at man vokter litt. Synes alt er blitt bedre etter at hun fikk en trygghetsalarm, kanskje det er noe å skaffe til din mor? jeg føler i hvertfall litt mindre ansvar…

      1. Godt hun ble bedre fra viruset, og skjønner godt du “vokter”. Moren din har mye, skjønner jeg. Mor har også alarm, er veldig glad for at hun har den. Men kanskje hjemmetjenesten må mer inn. Nå har jeg satt jobben til sides for å hjelpe, jeg kan det en liten stund – men blir feil i et lengre løp. Vil så gjerne hun skal ha det bra. Det er det vi vil.

    2. god morgen,håper natten har vært god for deg ,å ha syke foreldre er ikke godt særlig når dei er gamle og alene hjemme,håper hun kommer seg til igjen på sykehuset,hun er iallefall i gode hender

    3. HUff og huff for en tørning moren din er igjennom da…. håper virkelig hun får være på sykehuset til hun er MYE bedre og det er trygt å sende henne hjem <3

      1. Ja, det ble virkelig en tørning. Får håpe de får henne på bedring snart, i går hadde betennelsesverdiene eksplodert fra den ene dagen til den andre. Så nå håper jeg på rask framgang. <3

      1. Takk, ja sov godt. Håper det bedrer seg, og bra hun kom under behandling. Både lungebetennelse og blodpropp, så dette skal hun komme seg av. <3

    4. Det er veldig slitsomt og man blir så bekymret når ens foreldre er syke. Jeg husker følelsen når både min mor og min far var syke, og hvor maktesløs jeg følte meg. Godt din mamma har kommet på sykehuset hvor de kan ta godt vare på henne 🥰

      1. Ja, det er veldig godt hun er der hun må være nå. Behandlinga tar sykehuset seg av, så får vi være der for henne. Det er ikke trivelig når de en er glade i blir syke. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg