Betyr størrelsen noe?

 

 

 

Hei og hå, det her får så gå… Et lite innlegg om størrelse. Og problemer med den.

 

 

 

Det er min størrelse som er et problemet, størrelsen på fontene mine.

 

Bunny Trash var så grei at han opplyste meg om at innlegga mine var vanskelig å lese på grunn av for store fonter, altså størrelsene på bokstavene jeg trykker inn i teksten i bloggen min. Slik at den kommer veldig stort fram på skjermen, kanskje bare en to tre ord av gangen  og blir veldig vanskelig å lese. 

Vanligvis bruker man 12 pt i tekst,

nå bruker jeg 14 pt i dette innlegget (ingressen er 18 pt i dette innlegget, mot at jeg har brukt 24 pt).

Men jeg har brukt 18 pt i blogginnlegga mine.

 

Mulig dette kan komme av forskjellige nettlesere, for meg er min tekst i en helt grei størrelse når jeg går inn og leser posta innlegg. Nå begynner jeg å ha problemer med synet og venter på en utbedring av det, derfor har jeg valgt disse store fontene. For jeg kan ha vanskelig med å lese andre sine innlegg fordi størrelsene på fontene er  for små. Som igjen kan komme av nettleseren jeg er kobla opp i mot.

Er det mange som opplever dette problemet inne på bloggen min, må jeg så klart utbedre det. Jeg har som sagt allerede redusert teksten i dette innlegget.

 

Derfor blir jeg veldig glad om dere tar dere tid til å gi meg tilbakemeldinger.

 

Og, er i så fall teksten i dette innlegget i en grei størrelse?

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. GOd morgen!

      Det har jeg ikke tenkt på…. men jeg leser jo ofte blogg fra lap-top og IKKE fra mobilen, om det har noe å si….
      Jeg har ofte større skrift i overskriftene mine…

      Lag deg en fin fin dag 🙂

    2. Får du til å variere overskiften altså…prøvd på det uten å skjønne om det går. Vet ikke hva som gjør forskjellene, tenkte det kunne handle om type nettleser. Mye man ikke vet :D. Takk for svar <3.

    3. Jeg liker best dine tekster for jeg ser også dårlig. Små tekst må jeg anstrenge meg. Jeg synes også at det er greit å forstørre et ord for å poengtere noe. Men det er jo min mening:)

    4. Merker meg at noen snakker om synet.. hvis dere ikke tar synstest og for dere briller, linser eller annen løsning så blir synet verre raskere.. hvis dere ikke gjør noe med det så risikerer dere hodepine og evt andre plager.. just saying.. og hvordan er det å lese kommentarfelt? Her er det jo uansett «normale» bokstaver 😜

      1. Ja, du kan så si. Jeg kan bare svare for meg, kommentarfeltet forstørrer jeg når jeg leser. Heldigvis kan vi zoome ut og inn både på data og mobil når vi leser. Ellers går jeg og venter på innkalling til St.Olav i Trondheim, har fått garanti om at inngrepet skjer i løpet av november, men håper på før. Ble sendt bestilling tidlig i vår. For det er fryktelig slitsomt, alt av tekst, bøker, vaskeanvisning, varedeklarasjon…ikke visste jeg at syn kunne volde en så mye problem. Bortkasta penger og ordne seg nye briller i mellomtida, men briller/linser har jeg brukt i mange år…og optikker og i senere øyenlege hører med i hverdagen min. Så undersøkelser og utredninger er ivaretatt.
        Ellers håper jeg at innlegget ble bedre å lese for deg, jeg har gått ned til 14 på teksten.

        1. Det er akkurat det, jeg kan ikke forminske tekster på mobilen, men jeg kan forstørre. Derfor er det verst å lese når noen bruker enorme bokstaver, mens småbokstaver kan man jo bare forstørre. 14 er perfekt, min favoritt 😜👍🏾

    5. Ja, synes størrelsen teller, og avsnitt og alt 😀 Jeg bruker også 14 nå. Startet med 12. Synes det er for lite. 18 litt stort, men synes det er litt deilig innimellom også 🙂 Fint sånn som det var nå da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg