Blåbærtur i september

 

 

 

 

Og ikke bare i september, men i slutten av måneden ble det en liten bærtur.

 

 

 

 

 

Egentlig var søndagen for fin.

Kjente det langt inn i mitt innerste at jeg måtte ut.

På med støvler og plukka både med meg fotoapparatet og en plastpose.

 

Sola laga lys inn i mellom trea.

Gikk den vanlige stien oppover.

Oppover og oppover.

Ett skritt framom det andre.

Nyte lyset og skyggene, som jeg er så glad i.

Jeg fant meg et område på et lite platå nedenfor den høysete haugen.

Ikke det at det var så mye, men noen av bæra var faste nok til å plukkes.

Og det ble en liten fangst som jeg kunne fryse ned for å ta opp igjen senere, når høsten er mørkere eller vinteren har kommet.

Det tok på å gå og bøye seg, jeg er ingen stormende glede for meg sjøl, slik.

Men øynene gjorde seg gjestebud i alt som var vakkert.

Før jeg tok veien ned igjen.

Da hadde sola begynt å slippe taket i dagen.

Og jeg var godt fornøyd med både tur og bær.

Middagen fikk varme seg mens jeg tok en dusj.

 

Så nå er jeg klar for resten av kvelden og må i gang med det.

 

Har du hatt en fin søndag?

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Deilige blåbær og flotte bilder fra turen din.🤩
      Her har det regnet så mye at blåbæra er blitt blaut, men jeg håper på noen fine dager slik at jeg får plukket litt tyttebær.🤩
      Nyt søndagskvelden!🥰

      1. Takk, høsten er så nydelig fototid. Mange av blåbæra var for bløte, så de fikk være igjen. Det rare var at jeg ikke så tyttebær. Heller ikke noe særlig sopp. Men en føler seg veldig fornøyd når en får høsta inn fra naturen. Nyt tirsdagen <3

    2. Kjempefine og flotte bilder 😊 Så deilig å komme seg ut da.

      Blåbær har ikke plukket i år. Synes hjemmelaget blåbærsyltetøy er kjempegodt, men helgene gikk fra oss.

      De ser supergode ut 😊

      Ønsker deg en superfin søndagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Det er veldig godt å komme seg ut. Ja, dere har hatt det travelt med hytta og det tror jeg gir veldig hygge.
        Blåbæra ble frosset hele 🙂
        Takk, riktig fin tirsdag til deg. Klem <3

      1. Mange av blåbæra var for bløte, men faktisk fant jeg en del som var faste også. Veldig fin tur. Ja, du er superflink til turene dine <3

    3. Deilig at du fikk til en tur, og blåbær ble det også! Det minner meg på en orienteringstur vi hadde på videregående. I etterkant ble jeg kalt “blåbær”, og du kan nok tenke deg hvorfor. Det ble mer blåbærspising enn orientering i alle fall. 😀 Rolig dag her, en solingstur ut på verandaen bare. 🙂

      1. Veldig bra alt 🙂
        He, he, regner med du var ganske farget av opplevelsen 😀
        Det høres så godt ut, ro og sol. Ta godt vare <3

    4. Så koselig med litt innhøstning. Selv en liten smak av bær gir glede i vinteren. Jeg plukker bjørnebær om dagen. Mye blir det ikke hver gang, men snart har jeg til et syltetøyglass eller to. Litt luksus i vinteren det! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg