Blålys etter 60 årsdag

 

 

 

En helg er straks over. Det har vært både fantastisk feiring og politi på hjul.

 

 

 

 

Akkurat nå sitter jeg her og føler meg slik bort i mot oppbrukt av helga.

Heldigvis har jeg ferie enda en uke. Så det skal gå bra.

 

I går gikk hjula mot Trondheim.

Søster mi fylte rundt år og var nokså forskrekka over sin egen alder.

Jeg vet-.

Man trodde en var lovet evig ungdom.

 

Været serverte en så nydelig dag det gikk an å ønske seg.

Jeg tok med med mor,  overatta hos henne først, så jeg slapp en ekstra times kjøring på bare kjøre fram og tilbake for å hente henne.

 

Utenom litt kø, gikk turen greit.

Mor gledde seg både til å møte alle barnebarna sine og det ene oldebarnet.

Vi kjørte på med kjøling i bilen.

 

Vel framme ble vi møtt med velkomstdrink og hyggelige mennesker.

 

Det ble en veldig fin feiring, trivsel, god mat og altså årets varmeste dag.

 

Heldigvis var det godt å sitte i skyggen.

Etter maten og før kaffen, gikk ungdommene ned til stranda.

Flere ville bade.

 

 

Vi fikk vite at sjøen var riktig varm.

 

To av tantebarna padla ut med brett.

Kan godt forstå det må være artig.

 

 

Hun som hadde kjøpt seg brett, fortalte hun ble hekta etter bare to turer.

 

Hun som fylte år strålte og var helt strålende.

 

Eldstemann hadde vært ute i kajakk og hadde stuka tommelen. Så da måtte mora tre til med å “heale” tommelen.

 

Denne mora ser faktisk ikke ut som hun har det bra, for hun ser skikkelig morsk ut. Men kanskje visste hun mer enn hva hun visste, om hva dagen/natten ville bringe…

Men innom dette småsinte uttrykket befinner det seg, tro det eller ei, en svært blid dame.

 

 

Ute var folk i aktivitet med spill.

 

Og den aller yngste i gjengen sprang rundt og hadde all mulige aktiviteter for seg. En stund satt hun på golvet og mata en stor, fargerik drage med en serviett.

 

Folk snakka over alt.

 

Inne og ute.  

Mellomste tok seg også en svømmetur.

 

    

 

Det gjorde disse to også.

 

 

Tror dette er ett av de mest perfekte fødselsdagene jeg har vært i.

Alt var virkelig perfekt…

Temperaturen og ja… alt.

 

 

Mor og jeg hadde tilbud om å overnatte. Men jeg hadde lyst til å komme meg hjem. Ville nyte søndagen hjemme, sola som var meldt neste dag, siste uka mi av ferien.

 

Da vi nærmet oss vår kommune, forandra lufta seg.

Over fjellet seig råskodde inn fra havet.

 

Da vi kjørte mot sentrum, etter en liten pause og en kopp te hos meg, var skodda virkelig tykk.

 

Ser knapt bilen som står i en oppkjørsel.

Men ser det er en politibil.

Var litt usikker på om jeg hadde for godt fart, men tenkte politiet måtte være i det huset de sto parkert utenfor.

Ser jeg får en bil bak meg, men ikke hvilken bil det er på grunn av tåka.

Bilen kjører bak meg et godt stykke.

 

Da vi nærmer oss en rundkjøring skjønner jeg det er politibilen.

Den setter på hysteriske lys.

Og jeg har sett amerikanske filmer…så kjører inn til veikanten.

 

Klokka ett om natta blir jeg altså stoppa av politet, syk av trøtthet får jeg stukket en alkotest inn gjennom vinduet.

Jeg greier nesten ikke blåse, så sliten er jeg.

Men på tredje forsøket  blir det resultat.

Det viste 0,00, så vi ble ønska god natt og fin kjøring videre.

 

– Dette var virkelig uvirkelig, sa mor.

En uvirkelig opplevelse i tykk tåke.

 

 

Jeg orka i hvert fall ikke kjøre hjem igjen. Jeg vrengte av meg klærne og hoppa igjen til køys hjemme hos mor. Og jeg som ikke har problemer med å få sove, fikk ikke sove.

 

Men om slutten ble en smule dramatisk, så var det en fantastisk nydelig dag.

 

 

Har du hatt en god helg?

 

 

 

 

 

     

18 kommentarer
    1. For en fantastisk dag for selv om slutten ble litt dramatisk. Og så mange fine bilder at man bare kunne kjenne på at dagen var vellykket både for jubilanten og de besøkende.
      Var vel utkjørt både din mor og deg resten av helgen.
      Ja, helgen min har vært fin. Jeg har gjort litt av alt. Mange timers tur i dag og trodde jeg skulle ha sovnet nå…:)

      1. Det var en nydelig helg, i alle fall lørdagen. Søndagen var litt mer nedpå :). Mor var nok sliten, men hun hadde også fått med seg opplevelser til å leve på.
        Skal innom å lese mer hvordan helga di har vært siden, det ble litt mindre tid til blogg her :). Ønsker deg en nydelig dag.

    2. Hørtes rimelig perfekt ut den lørdagen, og litt “action” er vel ikke å forlate som på tampen av dagen hehe…

    3. Det ser virkelig ut som en glad gjeng som er samlet og feirer rund flott dag 🙂 Herlige bilder fra dagen 🙂

      Ja… man kan bli skiplet av skodde og blå lys…. og alt som har skjedd gjennom dagen helt sikkert 🙂

      Lag deg en god ny dag !

      1. Tror vi alle hadde det bra og dagen fløt varmt av gårde der livet bare “skjedde”. Avsluttinga ble kontrasten som satte dagen ennå mer i relieff :). Et godt minne <3. Riktig god dag til deg :).

    4. Så ut som du har kost deg størsteparten av dagen da. Litt ekkel slutt, men heldigvis ikke noe FARLIG, og ingen skadd eller satt inn. Litt voldsomt med blålys for å ta en alkotest? 😮 Kos deg siste del av ferien 🙂

      1. Dagen var nydelig. Slutten var bare rar, det var da ingen trafikk og så den politibilen alene i tåkehavet. Ja, ja, ble en opplevelse det også. Takk, her skal det koses. Det må du også, ferien din er vel også i gang <3.

    5. ja dette var en perfekt bursdagsfeiring skjønner eg og med det været er det jo bare kjekt ,og muligheter for å bade også ,kjedelig avslutning ,men jeg håper tåka trekte seg tilbake i går da så du kunne nyte søndagen

      1. Dagen kunne ikke vært bedre, bare rusle ned til sjøen, varm bris, helt fantastisk og hendelsen til slutt blir i ettertid bare ekstra krydder. Søndagen ble mer skyet, til og med litt regn. Men det passet for så vidt det også :).

    6. For en fantabulastisk dag! Kan skjønne at mange koste seg på denne solskinnsdag, ja. 🙂 Ut fra bildene ser jeg at du sannsynligvis var i nærheten av der jeg bor. Men jeg er jo fire dagers kjøring lenger sør akkurat nå. 🌞 Huff, ubehagelig å bli stoppet av politiet, selv om du hadde rent mel i posen 😉

    7. Det var en nydelig dag. Tror jeg var i området der du bor, tenkte faktisk på det :). Håper du har det bra i Spania, skal inn å lese om både timeplan og dyreliv etter hvert. En får litt hjerteklapp når en forstår at politiet “jakter” på seg, tror det faktisk er første gangen. I hvert fall med meg ved rattet. Nyt dagen din <3.

    8. Jeg tror ikke jeg ville få sove heller etter en slik herlig feiring. Så artig for dere.
      Men med politi hendelsen var skummelt og tåke.
      Fortsatt en fin dag til deg🥰

      1. Det ble en innholdsrik dag, for innholdsrik antakelig for mitt egentlig gode sovehjerte :D.
        Takk, riktig fin dag til deg også <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg