Blåmandag

 

 

 

 

En skikkelig en, skulle det vise seg. Helt, helt en gedigen kraftig blåmandag.

 

 

 

 

Og det passer så bra, for det er det; blåmandag.

Da jeg sto opp var jeg ikke klar over det.

Jeg gjorde slik jeg gjør og så rusla jeg ned i kjellerne.

Følte meg pigg.

Etter mandagsmøtet jobba jeg en god stund med planlegging.

Planlegging for hele uka.

I morgen blir det en kort dag, har kjøpt inn mat til fetetirsdagsmat. I og med et årsmøte jeg har sagt jeg kommer på, må vi spise middagen tidlig. Onsdagen skal jeg har en lang kontordag nede i kjelleren, den eneste. De neste to dagene skal jeg ut og farte.  

 

Tenkte å jobbe full dag, men gikk opp til lunsj og kobla meg ut.

Var sulten.

Det var da jeg oppdaga hvilken dag det var…

Og ja, dagen ble en skikkelig blåmandag.

I morgen er det denne fetetirsdagen og onsdag er askeonsdag.

Altså dager med tradisjon.

Nå er det ikke er tradisjon at jeg faller slik ut.

For det var det jeg gjorde.

Jeg kom meg ikke ned igjen.

Ble sittende apatisk i time etter time.

Men det må tåles en gang inn i mellom. Sjøl om jeg leiker frisk som en fisk, så må jeg sikkert betale litt for det inn i mellom.

 

I gårkveld kom jeg meg tidlig i seng fordi jeg skulle tidlig opp.  

 

Og i går, før alt dette, hadde vi en fin dag.

Vi feira fastelavn og morsdag hos mor.

Men først viste det seg at jeg verken greidde å kjøre opp med boller og krem eller at det var plass der jeg bruker å parkere.

Jeg slengte ut innhaldet, var slik passe irritert da, fordi en bil hadde tatt plassen der to kan parkere. Det kunne settes en bil på andre sida, men tenkte at søster mi måtte få denne plassen, hun måtte slippe å kjøre opp med rullestol nede fra veien hovedveien.

 

Så jeg kjørte ned og fikk meg en gåtur i samme slengen, og det er egentlig bra, tok med meg veska med bollene da jeg passerte der jeg hadde slengt den i fra meg – fastelavnris stakk også opp.

 

Og vi hadde en koselig stund.

 

Ellers hadde jeg en velværefølelse fordi jeg gjennomførte hjemmespa før jeg dro innover.

Avocadomaske, hårkur, varm god dusj som jeg avslutta iskaldt. Det bruker jeg vanligvis også.

Til slutt fikk føttene behandling, og jeg smurte meg inn med forskjellige kremer.

Tok til og med på meg en kjole jeg kjøpte like før jul og som jeg ikke hadde brukt.

Tenker at slikt bør en gjøre inn i mellom.

 

 

 

Praktiserer du hjemmespa?

Det har vært artig om du har delt hvordan du gjør?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så artig at flere har blogget om blåmandag, og ikke bare jeg, som jo blogger om blåmandag stort sett hver mandag (hehe). Nå er blåmandagen på hell, bare noen minutter til vi bikker over til feitetirsdag med all den gode maten. Gleder meg til i morgen da ja;) Ha en fin uke;)

      1. Må innom for å titte på dine blå mandager 🙂
        Og tirsdagen kom, en blir mett på en slik dag. Takk, her ble denne uka i spurt – så først nå jeg rakk og svare.
        Håper uka di ble fin og riktig god helg 🙂

    2. Hjemmespa med ansiktsmaske eller skrubb av hele kroppen er noe jeg gjør av og til. Og om jeg skrubber hele kroppen fra topp til tå, da bruker jeg som regel kaffegrut – og kom på at det er lenge siden jeg gjorde det nå. På tide! Ellers er jeg ikke superflink til hjemmespa… Dere fikk kosa dere sammen en stund med fastelavensboller 🙂

      1. Kaffegrut, det må jeg prøve. Mye en kan bruke av slikt en har. Tenkte jeg skulle prøve å bli flinkere til å stelle med meg sjøl, er for ofte i såkalt firsprang.
        Vi fikk en hyggelig fastelavnsøndag 🙂

    3. Du verden, det var litt av en helg med kos og spa! Flink du. Skrubbing er godt det, og jeg liker å ligge en stund i badekaret også, før jeg dusjer av meg. Jeg er ikke så flink med spa, men det kan kanskje kalles det når det ligger der i bløt i badekaret!!! Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Heldig som har badekar. Hadde en kjæreste som syntes jeg burde kjøpe en slik oppblåsbar sak som en kunne fylle med vann – men akkurat det nekta jeg på 🙂
        Takk, nydelig helg til deg. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg