Bli med, mamma

 

 

 

Det er mandag, en kald og nydelig dag. Jeg spiser frokost/lunsjen min tidligere enn jeg bruker…

 

 

 

 

Først våkna jeg i sekstida, syntes det var tidlig.

Våkna noen ganger til før jeg var oppe åtte. Mørkt var det, tross timen som var flytta.

 

Sjøl om jeg er sykemeldingen er det greit å være med på mandagsmøtet på jobb over nett.

Så fikk med meg det etter litt rydding på kjøkkenet, som jeg fortsatte med da jeg kom opp igjen. Samtidig fikk jeg stekt ferdig røra til svelene, sto igjen fra vi laga på lørdag. Det var også igjen et par pizzaboller.

Det er de som ble frokost/lunsj.

Ellers er det enda flere rester, både suppa fra lørdag og laks fra i går.

Prøver å få dette til å gå opp, slik at jeg slipper kaste mat. Jeg bedriver Bokhasi, som jeg har tenkt å skrive om en dag, men ikke i dag. Derfor får jeg utnytta alt, uansett, likevel liker jeg ikke kaste tillaga mat.

 

 

Helga er over, med mat, snakk og koselig samvær.

I gårkveld fulgte jeg mellomste ned til bussen. Etter gammeldags laksemiddag og eplemuffins. Etter og ha fått sommerhjula ut av bilen og inn i fjøset og henta inn ved.

Etter musikk og en ny snutt fra mellomste.

 

– Vil du være med, sa hun.

 

Og jeg sa så klart ja.

Først skulle jeg synge/snakke inn et spørsmål i teksten.

Hun måtte ta mange opptak, for det er rart med det, skikkelig uvant var det.

Men det var sunt, tenkte jeg. Prøve noe nytt.

Etterpå skulle jeg mime etter mine egne ord.

Jeg kjente det.

Det ble alt for mye ansikt på meg. Så det ble noen opptak.

Etter å ha vært på badet å sminka seg, skal det være, skal det være.

 

 

Ikke for det, jeg har nok kunnet smurt på mer.

Her er resultatet som mellomste mekka sammen.

 

 

Jeg fikk tilbud om å være med på dansen, men takka nei til det.

Valgte å scrolle vilt på data’n i stedet. En skal ikke overdrive utfordringene.

Litt artig å se hvor ukomfortabel en blir.

 

 

Men i dag er det altså mandag.

Hakkespetten som vil hjelpe til med forfallet på huset mitt, har også ødelagt fuglematereren. Da jeg skulle fylle den rasa det ut.

Jeg må dekorere huset mitt med glimmer for å se om det holder fuglen borte. Det er temmelig bekymringsfullt dette.

Men dette vil jeg ikke tenke på akkurat nå.

 

Fortsatt ligger mandagen nesten helt ubrukt foran meg og det gir en veldig god følelse.

Riktig god mandag.

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Ja da var mandagen her igjen og helgen lagt bak oss. Her er det nærmest snøstorm i dag, og det laver ned. Hadde tenkt meg ut for å handle, men lar det være til i morgen for å se om det blir litt mer bedre føre på veiene. Jeg så filmen datter’n din laget i går, og kvakk til når du dukket opp. Er jo vant med at det bare er henne med i det hun legger ut. Det var artig å se 🥰 Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

      1. Håper det er bedre vær hos deg. Morsomt mellomste spørre meg og vittig å kjenne stivheta i seg sjøl, må nok øve mer på leken 🙂
        Ønsker deg en nydelig onsdag, de går så fort disse dagene. Klem <4

    2. Takka du nei til å være med på dansen? Jeg hadde garantert tatt den utfordringen, bare jeg slapp å si noe eller synge noe, hihi 😀

    3. artig att du ble med på en liten snutt da :=) hakkespetten er ikke god ,vi hadde en som lagde 8 hull i ene lødeveggen,verre når den går løs på selve husveggen ,men det kan være att du får dekket skaden på forsikringen

        1. Da må du klage! Ser ikke noe poeng med forsikring hvis man ikke får hjelp til å dekke skader begått av ville dyr.. ikke bare bare å krangle med hakkespetter vet jeg, de gir ikke opp med det første.

    4. Jeg liker ikke å kaste mat heller. Så jeg bruket alt til rubbell og bit:)
      Artig å være med på hva ungdommen holdt på med i ny og ne:) Men selvfølgelig, ikke med alt. Det blir begrenset når vi blir eldre:)

    5. Artig! Hun er flink, og du er tøff som blir med 😀
      En koselig helg, og jeg håper det har ordna seg med vannet
      Hakkespetten har lagd hull hos oss også, og vi fikk tetta det.
      I dag så jeg at den hakker større hull på fuglehuset i treet.
      Den er ille til å ødelegge 😳
      Du skal liksom ikke få ro du 🥲❤️

      1. DEt var artig og litt slik rart, men vi må da vel kaste oss med på det vi kan 🙂
        Litt vann i kranen i dag, såpass at jeg fikk dusja. Hakkespetter er jeg ikke lengre så glad i, de ødelegger tydeligvis mye.
        Det er egentlig noe sammenhengende, så må bare tenke mye mer positivt, sikkert 😀
        Stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg