Bli med på tur

 

 

 

 

En hjemmedag med sol. Før den gikk ned gikk vi ut, vi gikk både opp og ned.

 

 

 

 

På lørdagskvelden kom jeg hjem fra turen til byen.

Da var sønnen med.

Søndagen sto vakker opp.

Alt grønskes.

 

 

Tror nesten jeg vil påstå at dette er den vakreste og mest forventningsfulle årstida.

 

 

Vi tok en liten tur i nærmiljøet.

Gikk opp i skogen.

Fargene av trærne og sjøen liker jeg så godt.

 

 

Vi gikk nedover og ned til det gamle fjøset.

 

 

Vi ville se på en båt der.

Utenfor sto en bjørk med museører.

 

 

Her er oversikten over hvor vi gikk.

 

 

Det ser ikke så langt ut.

Men det er mye bratt terreng.

Fra huset jeg bor i er det 70 meter ned til sjøen og når vi plusser på at vi gikk over haugen oppom huset, så ble det noen meter stigning opp og ned.

 

Nedover til sjøen er det bratt og nokså tettvokst.

 

 

Det gamle naustet og solnedgangen laga fotomotiv.

Både uten…

 

 

og med sønn.

 

 

Det var en båt vi ville se på der også.

Opp igjen valgte vi en vei jeg aldri har gått.

 

 

Vi gikk oss til slutt fast, tenkte vi kom ned til den stranda jeg bader mest ved. Men det gikk ikke. Så vi måtte til å klatre oppover.

 

 

Turen kjentes, ikke minst i hofter.

Måtte ta tak i trærne inn i mellom og dra seg opp.

Ja, sønnen var der også med hjelpende hånd.

 

Tror vi brukte ca. 1,5 time på ruta.

En god søndagstur å fortelle om på mandag.

 

Takk for at du ville gå turen med oss.

 

 

 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg