Blue, blue sky, nice, nice day

 

 

 

Lørdagskveld etter en helt fantastisk dag. Tenk om hele september har blitt slik…

 

 

 

Det har vært en dag som jeg vil si ble bra.

Etter noen dager der jeg ramla ut.

Rart dette, hvor forskjellig dager kan være.

For i dag virka jeg.

Etter disse dagene jeg satt fast i stolen.

 

Til slutt kom jeg meg ned i kjelleren,

Ned på kontoret.

Og jeg jobba intenst i over en time.

Greide faktisk å konsentrere meg.

 

Deilig.

 

Himmelen var virkelig blå i store deler av dagen.

Da jeg tok meg en pause fant jeg fram denne her…

Så det plenstykket jeg har prøvd å holde i sjakk denne sommeren fikk en gjennomgang.

Og det å være   u t e  … helt enormt deilig.

Temperatur langt oppe på 20-tallet.

 

Virkelig lykke.

 

Enn å få en slik septemberdag.

Jeg måtte inn igjen.

 

Jobba nok en drøy time.

Lovverk, kvinnesak, sosialpolitikk.

Men da måtte jeg finne fram bilnøklene.

 

Prøver å besøke mor anna hver dag.

Dro innom butikken for å kjøpe hver vår is.

Spurte om hun ønsket seg en biltur. Vi kjørte rundt øya hun bor på, det tar omtrentlig en time.

Jeg burde hatt med fotoapparatet.

Så kunne jeg stoppa hver tiende meter, det var så vakkert så vakkert så vakkert.

Sola som glitret i sjøen, skyggene, grønnfargene, disen…

I morgen blir det visst nok overskya, kaldt og regn.

 

 

Nå er jeg hjemme, ser på Stjernekamp i reprise.

I morgen blir det mer kontor, du verden jeg gleder meg til jeg er ferdig med dette arbeidet.

Så skal jeg utover en tur til museet for å ta imot noen ting som er gitt.

Jeg har også lyst til å få med meg et foredrag i forbindelse med Kultuminnedagen… men jeg må være helt ferdig med skrivearbeidet mitt i morgen.

For akkurat nå er det program, program hver dag godt ut i uka.

Får bare satse på at jeg tåler det.

Og jeg må til å kjenne mine grenser.

Jeg må nok bli flinkere til å skjønne hvor de er.

 

Men at dette har vært en fantastisk dag kan ingen ta i fra meg.

Håper dagen din også har vært super-.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg