Bright light

 

 

Når verden behandler deg fint og det flyter, er det godt. Når brødskiva faller med smørsida opp, slike ting.

 

 

Jeg er akkurat kommet inn etter og ha trilla papirsøpla ned til veien.

Det er tømmedag i dag.

Jeg tror jeg rakk det.

I gårkveld var jeg for sliten til å gå ned til veien med den, og så ble det for mørkt.

 

Jeg tar vannkanna og slår i et glass varmt vann, mens jeg ser ut.

Der!

Gjennom vinduet ser jeg bilen komme opp i fart og bakpå står en gutt, en oransje gutt og holder seg fast.

De har nettopp tatt med seg min søppel.

Snakk om…marginene var på min side.

De små marginene.

 

Jeg leser om at en får det en gir fra seg.

De gode og de negative tankene.

Husker en periode i ungdommen at jeg samla på negative tankene.

“Så klart måtte dette skje” tenkte jeg når det skjedde noe jeg ikke ønska.

 

Men ikke enkelt å vakte på negative tankemønster. Tanker som drar ned. De kan være så flyktige.

En må samle på de positive. Alltid samle på de.

Tankene som løfter.

 

Jeg trener på å bli bedre.

En kan alltid bli bedre.

 

I dag skal jeg bli bedre på håret.

Jeg ser virkelig ikke ut. Ettervekst som fy.

I dag skal det bli klipp.

Med striper.

Ser det er på tide.

 

 

Fra sist jeg ble klippet.

 

 

I kveld får jeg yngste hjem. Det blir sikkert rart for henne. Komme hjem for første gang uten boff.

Men slik er livet.

Likevel, første gang er nok spesielt. Sjøl om hun ikke har sagt noe.

Noen kommer og noen går.

Både dyr og mennesker.

 

Vi skal kose oss. Med noe riktig godt å spise.

Men før klipping og før besøk skal jeg lage litt godt duft i huset. Jeg tror jeg skal bruke vann og såpe. Kanskje vaske tretrappa meg grønnsåpe.

Hvilke muligheter….


Jeg gleder meg til fredagen min.

 

 

Besøk på IKEA, der yngste finner et pledd med navnet sitt på.

 

Hva skal du spise i kveld?

 

 

 

8 kommentarer
    1. godt du var heldige og fikk avgårde søpla :=)jeg er enige i att vi må trene på å tenke gode og positive tanker,det er ikke lett alltid,men en kan trene på det .Kos å få heim datterog det blir en vane att boffen ikke er der,dere hvet att han ikke lider med smerter iallefall og det er en god tanke .
      Middag i dag,hmm hadde planer om ta en titt i fryseboksen,men hvet ennå ikke hva det blir

      1. Datteren kom ikke hjem, full alarm, hadde vært en Covid-19 smitta person innom skatehallen hun har en liten stilling i, akkurat en av dagene hun hadde vært der. Så sjøl om testen viste seg å være negativ har hun fått beskjed om karantene. Så slik kan det gå i disse dager. Men de positive tanker må vi fortsatt tenke :).<3

    2. Bra du fikk søppelen av gårde i tide da 🙂

      Kjempebra blogginnlegg, og vi må tenke gode og positive tanker. Det tror jeg vi ha igjen for.

      Kjempekoselig å få hjem datteren din da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det var veldig fint jeg rakk søpla :). Takk for gode ord. Datter kom ikke hjem, så det blir en senere helg. Så da har jeg noe å glede meg til 🙂 <3. Riktig god søndag til deg!

    3. Vi har spist baguetter med kylling og bacon til 🙂 Eller omvendt. Så kos med besøk av yngste da 🙂 Ja, mange er flinke til å tenke seg NED, og det gjør jo aldri ting noe bedre. Viktig alltid å se OPP og UT. Man skal få lov å sørge over ting, og synes at ting er litt dritt innimellom, men man må ikke bli værende.. Ha en fin kveld du <3

      1. He, he, var mer kylling og bacon enn baguett :). Yngste kommer senere, ble ikke denne helga, begge skuffa – men så aksepterer en at slik er det. Viktig å tenke både seg sjøl og andre OPP. Sørge, være lei seg, sint – alt det der må det være plass til. Men ikke hele tida. Det blir så stagnerende. Riktig fin søndag til deg <3.

    4. Da jeg leste blogginnlegget ditt, kom jeg til å tenke på hvor heldig jeg er som kan stå i kjøkkenvinduet og se på at søppelkarene tømmer dunkene våre. Trenger ikke å trille dem noe sted. 🙂
      Et stort JA til å samle på positive tanker!!!

      1. Det høres mer praktisk ut når en slipper å passe på tømming av dunkene. Men jeg får i hvert fall den spaserturen de dagene det gjelder :). Ja, greier en å gjøre tankene positive tjener en i på det sjøl <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg