Brum, brum

 

 

 

 

Dager som går, spaserer og løper forbi. Jeg sitter på sidelinja.

 

 

 

 

Plutselig var energien borte.

Helt borte.

 

Brum, brum, nesten som jeg har gått i hi.

Som en bjørn.

 

Jeg er i unntakstilstander.

Slike normale unntakstilstander. Slik som har blitt normalt

 

Her er et bilde fra torsdagen.

 

 

En lang rekke med bilder, både foran og bak der jeg sto i kø.

Tredje gangen jeg blir testet.

 

Naivt trodde jeg at ved negativt svar fikk jeg bli fritt menneske igjen.

Men riktig så enkelt er det ikke.

Det var 10 dager i karantene uansett og så en ny test, sa testerne.

Så da ryker neste uke.

Jeg skal egentlig på et møte i Kristiansund. Da skulle jeg hente ut brillene mine, noe jeg gledet meg til.

Det er bare å finne en tykk tusj og sette strek over planer.

 

Jeg må møte meg sjøl i døra om morgen på tur til badet eller inn til hjemmekontoret.

“Morn, morn” får jeg si… eller det vil bare være dumt.

Det holder med et “hei”, det er slik jeg hilser, vanligvis.

 

Men nedtur med så lenge ufrihet.  

Ubehagelig å få pinner stykket så langt bak i svelg og nese.

 

“Hei” sier ett av de innpakka menneskene på teststasjonen, ikke så lett å se hvem som er bak all plast og masker, om det er kjente eller ukjente.

 

Jeg gikk inn på helsenorge for å se om svaret var kommet.

Først trodde jeg det, 7. januar, sto det, helt riktig dato.

Men så oppdaga jeg at det var feil årstall, for akkurat ett år siden ble jeg også testa.

Det syns jeg var veldig godt gjort. Neste år håper jeg å slippe, at vi alle slipper dette.

 

Og før den i fjor, mars i 2020.

Like etter landet begynte å stenge ned. Jeg hadde vært i Trondheim, spist sushi og feira yngste.

Etterpå ble jeg syk.

 

I går kom svaret, negativt sto det.

Heldigvis.

Fikk meldt i fra til de aktuelle.

Men sjøl må jeg altså ta enda en test før jeg er fri.

 

Ringte matbutikker for å høre om de hadde utlevering av varer. 

Jeg tærer på det fra jula.

Fant en potet, den ble middag en dag. Sammen med et par medisterkaker.

Brød har jeg igjen, av det jeg bakte.

Men tom for melk og egg. Og potet. 

Har sikkert fått noen til å handla, men tror det skal gå greit.

 

Verst var tiltaket som forsvant fullstendig.

Jeg sovner.

Men jeg har nok pådratt meg en helt normal forkjølelse midt i alt dette.

Så den er nok med på denne kollapsen, pluss høsten og jula.

Det blir bedre, men akkurat nå kan jeg og må jeg være i hi.

 

Brum, brum…

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Huff, så kjedelig 🤪 Blir godt når du får slippe ut av hiet ditt igjen! Jeg sitter på flyet hjem til Norge. Mye styr med reising nå for tiden. Men mest gruer jeg fior den pinnen inn gjennom nesa og opp til hjernen (nesten) når jeg kommer hjem .

    2. Ja, kan tenke meg det er styrete å reise. Håper turen hjem går godt, men å holde på den testinga er skikkelig ubehagelig. Og, gleder meg til å bli et fritt menneske igjen :). Velkommen tilbake til Midtnorge <3.

    3. Huff, så kjedelig! Og særlig når du har fått svar på at den er negativ. Håper du får litt hjelp til å få deg mat etc. God bedring med forkjølelsen. Klem <3

    4. God morgen 🙂

      Det er kjedelig…. og jeg tenker at når testene er negative så trenger en ikke de karantenene, men hva vet vel jeg…
      Da er det bare å gjøre som du sier; møte seg selv i dører og speil og hilse overstrømmende og lage dagene så gode som mulig, hjemme….
      Lag deg ei fin ny uke uansett 🙂

      1. Er nok noe med at evt. smitte kan slå til senere, tror jeg. He, he, ja en må bare gjøre det beste ut av det. Tusen takk, dagen ble faktisk ikke så verst. Nydelig dag til deg i morgen <3.

    5. Litt av en verden i plast det har blitt.
      Får du ikke mulighet te å få sendt brillan med posten? Håpe du kan få melk, egg og potet på døra. Og at du Finn igjen energien samtidig som du e i hi <3

      1. Dagen i dag var beer. Starta dagen me æn goo prat me styrelderer, d funka :). Håpe æ e fri i løpe av onsdagen. Goooo klæm t dæ <3

    6. Håper formen er stigende og at du får ei fin uke 🙂 Bra testen var negativ da.. jeg har enda ikke tatt noen test eller vært i karantene.. håper det fortsetter sånn også.. Og at covid snart fordufter for godt.. Godbedringsklem <3

    7. Føler virkelig med deg her. Men du må jo være hjemme, så da kan du gå litt i hi en stund også. Godt du har bloggen og at vi leser her og støtter deg med kommentarer. Heier på deg og at du snart er ute og fri! Klemsiklem 🙂

      1. Kjemegodt med støtten jeg får fra dere, tusen takk, det varmer. Og kanskje jeg hadde litt behov for å være litt i hi. Tar andre testen i morgen, så da håper jeg at jeg er fritt menneske etter ca. ett døgn. Fin tirsdag til deg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg