Chilikaffe

 

 

Noen ganger må en prøve å gjenskape smaken av noe som smakte godt.

 

 

 

Første gangen jeg smakte, nøt jeg smaken i fulle drag.

Sener kjørte jeg forbi der de solgte og tenkte på den gode smaken, men dro ikke innom.

 

Neste gang jeg kjøpte en kopp med chilikaffe tenke jeg at dette må da gå an å lage sjøl.

 

Bildet er tatt av nipananlifestyle fra Pixabay

 

Dro innom en butikk for å finne noe som kunne brukes.

Fant en flaske med irish cream som kunne hjelpe fram mot smaken.

I dag miska jeg og triksa noen smaker.

 

  • Kokte kaffe.

Kunne nok hatt en sterkere kaffe.

  • Tok opp i en dæsj irish cream.
  • En mindre dæsj vanilje.
  • En teskje sjokoladepulver med chili.
  • Kokte opp kremfløte, mens jeg piska det til skum.
  • Hadde i litt cayenne pepper.

 

Og det ble bra.

Veldig bra.

Litt for søtt og litt for lite sting.

Så neste gang blir det nok enda bedre.

 

 

Har du smakt kaffe med chili og liker du det?

 

 

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg