Dagen gikk ikke som tenkt

 

Akkurat nå skulle jeg vært en helt annen plass. Nemlig i min egen stue.

 

Men det er nå en gang slik at planene ikke alltid blir som tenkt.
Først hadde vi siste natts natt, den ble heller ikke etter oppskriften.

Jeg våkna mange ganger. Så kanskje jeg grudde meg, til tross for at jeg ikke følte fokuset var der.

I hvert fall kom jeg meg likevel opp, nådde bussen. Fikk appen til å virke.

Lenge siden jeg har tatt buss, følte skogen klaska meg i trynet. Alle trea inn til veien. Ser annerledes ut når en kjører bil sjøl. Kjente jeg nesten ble kvalm.

Så var jeg framme. Mellomste møtte meg på bussholdeplassen. Godt og ha følge. Når en skulle kvitte seg med en linse i eget øye. Prosedyrene var mange, men til slutt lå en der på benken. Og så var jobben i gang.

Først må jeg fortelle at det var et interessant syn. Lyset og alt som skjedde for mitt indre blikk. Tenkte at dette må jeg huske slik at jeg kan male dette. Lyset og figurene.

Men etter hvert forstår jeg at alt ikke er som det skal være. Det tar tid, lang tid. Det begynner å bli litt vondt og jeg observerer at det blir hentet en annen lege. Datteren min hører at det blir tilkalt assistanse over callinganlegget.

Når jeg til slutt kan reise meg, spør de om jeg skjønner at det ikke gikk helt som det skulle. Jeg sa at jeg hadde forstått det.
En liten bit av linsa hadde falt bakom øyet blir jeg fortalt.

 

Dermed kunne jeg ikke reise hjem.

I stedet ble jeg lagt inn.

Så nå prøver også jeg å blogge fra mobilen.

 

Jeg blir målt alle veier, så føler meg godt ivaretatt. 

I morgen blir en ny operasjon, en litt større, for å få tak i denne biten som skal bort.

 

Fått beskjed om at dette er noe som ikke bruker å skje, men av og til skjer det.

Jeg bryr meg ikke om å stille så mange spørsmål. Nå må jeg være med på det som skjer. Og så kan jeg spørre når det er over i morgen.

 

Synet er riktig ille, men det er ikke bare grøt lengre. Så litt bedre er det.

 

Og vet du, dette her skal gå bra.

Jeg gleder meg til å kunne lese bøker igjen. Men det blir først når også andre  øyet er tatt. Så først må det bli orden på det første.

 

Og det blir det!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg