Dagen på langs

 

 

 

Visst er det fredag. Enormt deilig. Å være hjemme etter en lang dag. Og i morgen er det lørdag. Helt herlig. 

 

 

 

I dag har jeg kjørt kommunen på langs med  fullt program.

Våkna tidlig, hørte regnet og vinden. Tenkte på veden til mor. Den var ikke stablet og det lekker der den ligger.

 

Greidde å sove litt mer før prosedyren var i gang. Dagen med sitt.

Første post på programmet var levering av bøker. Hadde ikke avtalt, så på Rådhuset ble det bomtur i så måte. Ordføreren var ute.

Men traff tidligere kollegaer og tid til den kaffekopp ble det også.

 

Så gikk turen til museet der jeg skulle treffe styreleder. Snøen var borte og det var grått og vått.

Kokte  te og gjorde klart til overleverer en bok.

Ute regna det og stormfloa viste seg utenfor vinduet.

Vi fikk en fin prat, både privat og om museet.

Jeg fikk en pose med lefser fra henne, veldig overraskende og hyggelig.

 

Etterpå gikk turen først til en fiskeforhandler, så fikk kjøpt inn både kveite og lutefisk.

Så var det butikk med handling for mor.

Og etterpå gikk turen til henne. Men blomster og melk.

Endelig fikk jeg tatt rommet, veden og lekkasjen i øyensyn. Det var vått på golvet, under der veden lå. Dungen fra de to pallene var massiv, det var bare å starte og legge opp.

Og etter en og en halv time var det lagt opp.

Tiden føltes langt kortere.

Å legge opp veden gikk greit.

 

Etter kaffe og prat var klokka såpass mange at turen hjem og middag begynte å bli på overtid. Men enda en tur innom butikk og henting av noe i posten.

 

Hjemme var det virkelig blitt glattis. Først kom jeg ikke opp, men kunsten er ikke å gi seg. Følte jeg ikke orka tanken ut på glattisen med alt som skulle ut av bilen. Så til slutt klarte jeg det.

 

Om en uke skal jula være flytt inn i huset. Det et par ting som må gjøres før den tid.

Men først må jeg sove.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hørtes fælt ut med den veden…Må være litt av et arbeid, rene styrketreningen.
      Ja, sove er viktig, man tåler mer da. Kjente det når jeg døgnet dag og natt til i går. og når jeg først sovnet sov jeg mange timer. Med litt “drahjelp”.
      Den kveiten ja, jeg må se om jeg får kjøpt noe sted, for vil ha det til en av juledagsmiddagene.

      1. Veden gikk faktisk greiere enn jeg fryktet før jeg gikk i gang med oppgaven.
        Døgning er ikke så godt, kan nesten tenke meg det er verre nå enn tidligere og yngre år.
        Er så glad for dette mottaket for fisk, håper du finner kveite, godt med den i jula <3

    2. HUff den glattisen altså…. godt du kom deg opp til huset etter en lang dags mange gjøremål 🙂 Du er flink og står på! klems

      1. Veldig glad at jeg kom meg opp, følte umulig å gå ut på glattisen med alt som skule opp. I dag har jeg ikke vært mye flink, skal jeg si deg 😀
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg