Dager forbi

 

 

 

 

 

 

Dagen før dagen før dagen, for startet med å skrive i går. I dagen er det bare dagen før dagen. Ute er det grått, vått og hvitt, i dag er det bare hvitt. Denne dagen har også sitt program, som stemmer både for i dag og i går.

 

 

Tror jeg har sovet for mye eller for lite.

Kroppen er litt i ulage. Akkurat det passer dårlig. I hvert fall ikke tid til å få ett eller annet…

Det er visst mye som foregår av host, snufs og slikt en ikke vil.

 

 

I dag har jeg siste dagen på biblioteket, kan sikkert bli en og annen vakt senere, men i dag er det siste vakt i jobben min.

Før jobben skal det rekkes både det ene og det andre. Har satt på en vask, skal bake rundstykker og vært greit både å stekt ferdig kransekaken og sett en deig til hvile. Så er det å pakke bilen, litt usikker på dette…i går greidde jeg å kjøre opp til mor, så det har vært greit å kunne kjørt juletre, mat og madrass helt fram.

Begge eldste skal lage jul hos mormor sin, både for henne og for oss andre som skal dit på julekvelden.

Mellomste kom hjem i går og bussen hadde begynt å kjørt mens hun tok ut tinga ut. En nabo og eldstemann hadde greidd å stoppe bussen. Jeg skulle egentlig rekke meg hjem for å plukke henne opp, slik at hun slapp å gå etter glatte veier. Men så hadde eldstemann overtalt henne til å gå av hjemme og at han skulle hjelpe henne opp.

Heldigvis gikk det bra.

Sjåføren hadde sagt han ikke så henne, men bussen har vel speil og skal ha sikt til når folk tar ut bagasjen sin.

 

Arbeidsdagen min gikk bedre, fikk mer oversikt og ordna opp. Så vet litt mer om hva som venter meg på nyåret og noen tider å forholde meg til. Fikk snakka med mange og føler jeg kan slappe litt mer av på denne sida av jula.

Det er slitsomt å vite så lite som jeg må si jeg har gjort. I hvert fall for den jeg er.

 

I kveld kommer yngste hjem, så den logistikken er ikke klar ennå. Men hun kan ta bussen til sentrum, slik at jeg møter og hun blir med når jeg skal hente de som er hos mormoren. Til slutt skal vi innom butikken for å handle ALT, gjett om vi kvier oss til det…

Men det må til.

Til slutt er det hjem for å lage oss middag og muligens er i hvert fall jeg moden for senga.

Avstand, logistikk, mat og mennesker, det må legges noen planer for å få løsninga som er best.

Ennå har vi ikke funnet ut hvordan vi løser 1. juledag, vi skal spise frokosten hos mor, men jeg har lyst hjem for å lage middagen. Så da er spørsmålet hvordan vi løser å få alle hjem til meg og hvordan mor skal komme seg hjem til seg sjøl etterpå…

 

Skjønner jeg skriver om fryktelig uinteressant tema, men handler om det hodet mitt er fylt med.

 

 

 

Og så bikka vi bare en ny dag, veslejulaften.

Ennå er det stille i huset.

Har satt på en vaskemaskin.

Ellers var det en del jeg ikke rakk i går.

Blant anna står det meste av handling igjen. Alle er i hus.

Huset til mor ble pynta av de to eldste i går.

På biblioteket kom det nesten ikke folk. Jeg holdt nesten på å sovne. Like før jeg skulle stenge dukka yngste opp, med vesker og poser. Det var skikkelig godt å klemme henne.

 

Ute er det strødd julestemning utover naturen. Håper føreforholda ikke er helt ille.

Den stille stunden i huset er godt.

Så hører jeg det går i trappa og en glad stemme sier «god morgen».

Det er eldstemann som har sovet dårlig, for varmt rom og en seng som ikke fungerer. Vi blir enig om at han kan flytte seg til soverommet i leiligheta, faren er ikke her i år og rommet står tomt.

Nå skal vi drikke kaffe og planlegg dagen.

 

 

Det er vi to som skal ut på handling. Sikkert greit å komme seg avgårde snart.

 

Så da er dagen igang, ønsker deg en riktig fin dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Oioi, du har nok å holde på med til jula ringer inn du skjønner jeg. Her kan vi jo være late i forhold. Litt snømåking, og en klesvask må jeg sette på også. Håper dere får en fin jul, og kost dere masse!

      Ha en fin dag! Klem <3

      1. Tusen takk, det ble en fin jul. Men hektisk før jula ringte inn. Høres godt ut med late dager og håper jula hjemme i Heim har vært nydelig. Klem <3

    2. No e du ferdig med bibliotekstillinga di! Gratulere med det <3 og det bli koselig å vær i lag i jula<3

    3. Mye att og fram for å få julelogistikken til å gå opp hos deg skjønner jeg.🤗
      Håper alt er fikset og at du har fått hjelp til å få alt på plass til julefeiringen starter.🥰
      Ønsker deg og dine en nydelig julefeiring.🎄🎅🏻🌟🎁

      1. Det ble veldig mye logistikk denne jula.
        Det ble en nydelig feiring, så takk <3. Håper det har vært fint hos deg også. Klem <3

    4. Skjønner at hodet er fullt av utrolig mye, og mye forskjellig for tida. Håper du og dere har fine dager sammen i jula! 🥰

    5. Så er det en ny dag i gang…
      Planlegging må til. Avhengig av det for at ting skal fungere…. ikke alle er slik… men jeg er – og du er – og flere med oss 🙂

      Mange tanker hos deg… men håper romjula blir fin og at det nye året blir overraskende flott på alle måter 🙂 klem

    6. Da håper jeg det blei ei koselig feiring ..som passa for alle :)Bussjåføren må jo følge med..godt det gikk greit ! Her var gutta å spiste på julaften (kjæresten til eldste kom innom litt utpå kvelden.. eller bare meg og mannen i jula.. har blitt slik etter jeg blei syk.. rolige dager er best.. Romjulsklem til deg <3

      1. Heldigvis gikk det fint, men mellomste sendte klage i går…de må unngå at slikt skjer.
        Skjønner godt at det er de rolige dagene som er best, men koselig med folk innom på julekvelden. Håper jula di har vært god. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg