Dager gikk for dager går

 

 

 

Dager som går. Nydelige høstdager med lys som lover nok en nydelig dag.

 

 

 

Våkne og se en synålsmal månesigd der oppe på himmelen.

 

 

Mens måkene flakser over vannspeilet og har kanskje dagens første måltid.

 

Sjøen er full av mønster. 

 

Og så siger morgenlyset på og en ny dag er i gang.

 

 

Dager går.

Jeg er ennå sammen med mor.

I dag hadde hun og far bryllupsdag, mors første uten far.

Viktig å være til stede gjennom dagen, tenkte jeg.

 

Vi har feira.

Jeg tok dagen helt fri.

 

 

Endelig fikk jeg meg en skogstur.

Tanken har jeg tenkt lenge.

– Gå tur i min barndoms skog.

 

Så inaktiv som jeg har vært, kjentes det å bevege seg i bratta.

 

Tenkte på det her om dagen;

September var dedikert til øynene mine og operasjonene av dem.

Oktober har blitt viet til mor og hennes helseutfordringer.

 

Nå håper november blir helt, helt stille og rolig og full av et dørgende, kjedelig liv.

Et rolig liv der jeg kan gjøre vanlige, hverdagslige ting hjemme hos meg sjøl.

 

 

 

En liten bekk som sildra ved siden av stien.

Husker sønnen min mista en figur i denne bekken en gang for mange år siden.

Vi var tilbake å leita uten å finne den.

 

Tok med meg fotoapparatet mitt.

Fikk tatt ett bilde.

Da jeg skulle ta neste var batteriet flatt.

 

Men heldigvis tok jeg med meg mobilen.

Til tross for at den er kjedeligere å bruke, tok jeg en haug av bilder likevel.

Så her er noen av bildene fra dagen.

 

 

På andre sida av sundet skein sola. 

 

Ennå satt det igjen rognebær på trærne. 

 

Alle blad var heller ikke falt av helt.

De lyste gyllent mellom bartrær, av høstens fargelegging.

 

 

Syns linjene og det monumentale i strømnettet fascinerer.

 

Så var turen nesten over.

 

Sola skein ennå på det andre landet.

 

Nedenfor lå sundet, en båt laga tegninger på sjøen som en vifte bak seg. 

 

Så var jeg nede.

Glad og sliten over at jeg kom meg ut.

Og så fikk laga et massivt bilde-blogg-innlegg.

Og plutselig gikk resten av dagen som en røyk, og nå er klokka passert midnatt.

 

 

Dager som går.

Dagen som gikk.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, det var dager som går og dager som gikk. Fint å komme seg ut litt og tenke litt for seg selv. Dager, måneder og går med sitt og vi får bare følge med videre. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

    2. Helt nydelige bilda, og det nederste e artig, med sine to vann og kontrasta. Godt du fikk gått tur oppi barndomsskogen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg