Dager i vente på vår

 

 

 

Enda sover alt som skal spire, enda biter vinteren seg fast, mens dagene går.

 

 

 

 

For dagene går og går.

Noen annet har så klart ikke vært bra.

Helga kom og gikk.

Vi to i huset hadde en rolig helg.

Sønnen kom på lørdag og drar i morgen.

Vi har kost oss.

Dekte et frokostbord på søndagen.

 

 

Godt å sitte ved et bord å slappe av.

 

Var på jobb i går, ellers utsetter jeg resten av jobben til slutten av uka.

Tidligere tenkte jeg å ta ta ferie i inneværende uke, men den kom for fort.

Tenker jeg får bevilge meg en ferie i neste måned.

 

I dag har jeg tatt en del telefoner, slikt må også gjøres.

Noen telefoner er så godt å være ferdig med.

Noen er koselige, Slik som at mellomste ringte, men ikke så koselig at hun er syk.

Uansett, deler en snutt av henne der hun synger om når telefonen ringer fra et nummer hun ikke har registrert.

Jeg regnet meg fram til at hun hadde delt rundt tredve slike små snutter siden fjor sommer.

 

 

Om noen timer skal jeg ut å kjøre med mor igjen.

En kollega kommenterte all kjøringa og at søstrene mine slipper fri mye.

Ikke så greit dette, når den ene er syk og den andre bor et stykke unna.

 

Håper det snart skjer noe fantastisk hyggelig, føler det har vært godt i alt pliktløpet.

Tror at en gedigen sum i lotto har gjort susen.

Når alt forfaller, muligheter minker, det eneste som vokser er vekta, blir en en tanke lei.

Men været er stabilt i dag, og det er godt.

 

 

Ønsker oss alle en nydelig dag.

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Kan forstå at du blir lei til tider, Og det er ikke enkelt å være alene om alt, og ihvertfall ikke når huset trengs oppgradering etc. Kjenner igjen det med å kjøre på mor/far. Her har det vært oss i snart 7 år, men nå har svigerfar kommet på Helsesenteret, så da blir det mindre for oss å gjøre. Godt for både han og oss.
      Det var godt med opphold, sol og flott vær i dag. I morgen er det jo meldt regn igjen..
      Er vel ikke noe å gjøre med det dessverre.

      Ønsker deg en god dag! 🙂

      1. Vi får nok ikke gjort mye med været, nei :).
        Da vet du godt om å ta vare på eldre. En vil gjerne de skal ha det best mulig, men av og til holder ikke energien godt nok til å greie det slik det kanskje er ønsket. Men dette året har så klart vært spesielt, for første gang må mor være aleine. Men blir godt når snøen er borte, hun bor ikke helt enkelt til.
        Ønsker deg en riktig fin fredag. <3

    2. Du skriver så levende om livet at jeg lar meg drive med av tanker. Nei, det er dager som går opp og dager som går ned. Men vi får sette “sjøbein” og jobbe på. Ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    3. Livets realiteter kan bli for mye noen ganger. Vi skulle hatt et behagelig liv alle sammen, men kan ikke bestemme om det.
      Ha en fin dag.

    4. Klart du blir både sliten og lei! Det er tøft å stå i det der nærmest aleine! Håper du får en gledelig overraskelse snart – det har du virkelig fortjent! Klem <3

    5. jeg tenker også att du har et stort ansvar alene på din mor,jeg synes du skulle fått omsorgslønn for jobben det hadde du fortent så flinke som du er.Håper dagene blir lettere når vinteren slipper taket,ting har det med å bli litt bedre da iallefall

      1. Omsorgslønn i den vanlige hverdagen har blitt feil, men slik som da hun var syk tenkte jeg på det. Heldigvis er vinteren snart over, og det blir GODT <3.

    6. Ohlala tenk å vinne en god slump i Lotto!! Det hadde faktisk gjort seg 😀
      Det er ikke enkelt det der med søsken og omsorg og avstander. Jeg har kjent på det selv og når det røynet på som mest fløyt det over… men det er med kommunikasjon…
      Det er ikke enkelt for de som bor lengre unna å stille opp slik du gjør, men du verden som det sliter på en kropp til tider med alt ansvaret. Det er tøft!

      Lag deg en fin onsdag 🙂 klem

      1. Ja, ikke sant…så vi får bevilge oss å drømme om det :D.
        Jeg prøver å tenke på at alle har sine valg, jeg mine og jeg kan ikke pålegge andre hvilke valg de skal ta ut fra hva jeg mener. Men jeg må også prøve å ta ansvar for meg sjøl, denne balansegangen er ikke alltid lett.
        Takk, onsdagen var god og nå er vi framme med fredagen. Nyt dagen <3.

    7. Det har vært mye på deg, så en ferie i nærmeste fremtid hadde sikkert vært veldig godt 🥰
      Å ja, tenkt å vinne en stor slumpe med penger, en sånn med mange siffer sånn at man kunne bli gjeldfri og hatt råd til å pusse opp hele leiligheten. Det er lov å drømme. Ha en fin onsdag 🤗

      1. Heldigvis er drømmene lov :D.
        Ja, i perioder har jeg følt det ble i meste laget og det gjorde meg sur. Og det har en ikke bruk for :).
        Nyt fredagen, plutselig har vi helg igjen <3.

    8. Det er en del av livet og bli sliten og lei, spesielt om man er ganske så alene om ansvar for foreldre som trenger det. Du er flink og du står på. Krysser fingre for en svær lottogevinst, tenk så deilig det hadde vært🤗

      1. Ja, gjett, en slik gevinst har vær skikkelig deilig :D. Tror kanskje jeg står for mye på ut fra kapasiteten min, det syns jeg ikke så godt om. Så jobber med det. Riktig fin fredag til deg <3.

    9. Lett å si: “Du må ta vare på deg sjøl, også”, men forstår at det ikke er så enkelt når en vet at en gammel mor ikke har så mange andre i nærheten. Jeg har sett på mange av snuttene til dattera di. Hun er oppfinnsom og dyktig. Jeg synes det spisebordet ditt ser veldig fint ut. Gammel årgang? Jeg har også et rundt, gammelt spisebord som jeg kjøpte på finn.no en gang. Vet ikke hvor gammelt, men vil tro at det er eldre enn meg. Nå går det mot vår. Det er deilig. Bokstavelig talt tungt når det eneste som går oppover er vekta, (Når en ikke ønsker å legge på seg). Det er enklere å ta tak i slikt i sommerhalvåret, når en ikke må “kle på seg halve klesskapet” før en går ut. Jeg gikk ned noen kg i fjor vår, og har klart å holde meg stabil siden. Jeg har funnet en måte som passer meg og mine matvaner. Jeg føler at jeg har fått noen gode verktøy. 🙂

      1. Men du har helt rett, jeg må bli flinkere til å ta vare på meg sjøl. Det handler både om min egne tanker og noe kan hun kanskje klare. Livet er en lærearena :).
        Syns det er virkelig koselig at du er innom og ser på snuttene på Insta.
        Bordet fant jeg faktisk på den gamle låven da jeg flytta hit. Sannsynlig er det farfaren min som laga det. Det måtte repareres litt, men jeg er veldig glad i det.
        Vekta ja, jeg har nok fått noen advarsler nå, så kjenner at jeg kanskje skjønner nok til å iverksette en plan. Du har vært veldig flink, har jeg forstått. Godt når en finner noe som passer. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg