Danse med båter

 

 

Noen dager må en reise bort. Denne uka starta slik. Borte.

 

 

Det var jobb og museum.

Og registrering.

Det bruker å være en fellesregistrering om høsten. Denne gangen var det båter.

 

 

Båter opp og båter i mente. Med sine linjer.

Båter i lange rekker.

 

Geitbåter.

 

 

Etter endt førstedag gikk noen av oss en tur.

I det vakre været.

 

Jeg fikk opp pulsen. Det har vært mange inaktive måneder, så det å gå opp og ned bakker i raskt tempo kjentes.

Observerte de jeg gikk med greidde å kommunisere.

 

 

Jeg pusta, pesa og tok bilder. I det alldeles nydelige høstværet.

 

 

Og inne i skogen gikk vi forbi et hvitt engstykke som også måtte foreviges.

 

 

Neste dag fortsatte vi.

Med båtene.

 

 

Denne her var laga slik at den gikk ekstra raskt gjennom sjøen.

Er det ikke vakre linjer?

 

 

(Jeg benevner ikke museet vi var ved, fordi det har vært under stor renovering og ikke åpna enda og utstillingene uferdig).

 

Så kunne vi reise hjem.

Jeg kjørte bil gjennom enda mer vakker natur. Men da orka jeg ikke ta flere bilder.

For jeg var oppbruka.

Sliten.

 

Det var fryktelig godt å komme hjem, etter å ha anløpt en butikk for enkel middag.

I går var det en vanlig kontordag.

I dag skulle det egentlig være disse få timene på biblioteket. Men det står for mye på vent som jeg MÅ…

Så når vaskemaskina er ferdig må jeg ut for å gjøre.

Før helg.

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så fine båter med vakre linjer. De gamle trebåtene har sjarme. Ja, man kan jammen bli sliten av sånt. Jeg synes det er slitsomt å ta bilder sammen med andre. Jeg stopper, knipser og så må jeg hele tiden småløpe for å ta igjen de andre som har jevn fart. Men det er sikkert sundt for oss tenker jeg og vi som fotograferer får jammen mer trim enn vi tenker. Ha en fin dag videre 🙂

      1. Tenkte egentlig i utgangspunktet å gå alene, men fant ut det virka så usosialt :). Men hadde nok kost meg mer, men tror kroppen hadde skikkelig godt av å få pulsen såpass opp. Blir ikke så stor fart når en vil fotografere. Riktig fin dag til deg. Klem <3

    2. Flotte naturbilder av høsten..og mange flotte båter her 🙂 Veldig glad i å være ved sjøen og se på båter..men skal jeg være ombord må det være vindstille.. for jeg blir fort båtsyk… Ønsker deg en fin Oktober <3<3

      1. Ja, tur på båt er fantastisk. Veldig glad i sjøen sjøl. Disse båtene var framkomstmiddel og arbeidsverktøy, men fascineres av hvordan linjene på båtene er <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg