Danse med møbler

 

 

 

Så kom jeg hjem, etter en helg borte. Jeg grudde meg litt.

 

 

 

Grunnen til at jeg grudde meg var at jeg slo av varmen før jeg dro bort på fredag.

 

Men det var godt, veldig godt å komme hjem.

Fikk henta ved og tent opp.

Både i morgen, onsdag og torsdag hadde jeg avtaler – men da to av de falt bort, poppa energi opp.

Endelig gikk jeg på et arbeide med å henge opp en panelovn som jeg fikk til jul.

Lasta opp app og skal etter hvert ha både tidsfunksjon og fjernstyring.

 

Da jeg hadde hengt opp ovnen gikk jeg i gang med noe annet som har vært i tankene en stund.

Ommøblering.

Rokerte møblene.

To skinnstoler står der spisebordet sto, spisebordet står der sofaene sto og sofaen står der skinnstolene sto.

 

 

Men ennå står mer igjen før jeg kan si meg ferdig.

Høytaler, rack og cd-plater skal bort fra stua. 

Et kråskap skal flyttes diagonalt over stuegolvet.

 

Men det var godt og få gjort det jeg har gjort.

Så har jeg dusja og skifta på senga.

Nesten som livet føles litt slik som før.

Ha noe som ligner på energi til å tenke hjem, interiør og dekor.

 

I morgen er det hjemmekontor.

Jeg hører behagelig musikk på YouTube og nyter en varm stue.

 

 

Møbler du ofte om hjemme hos deg?

 

 

 

 

 

25 kommentarer
    1. Artig å ommøblere, og det har vi gjort noen ganger i Huset. Her på Flatåsen har det bare blitt endret med nye og færre møbler og ting ☺ God tirsdag. 🥰

      1. Artig med forandring og for deg blir det veldig stor forandring når dere flytter. Takk, plutselig er det blitt onsdag. Håper dagene din er fine. <3

    2. Så flink du har vært, da 😊
      Jeg liker å møblere om – men leiligheta jeg bor i, er så lita, at det er svært få muligheter til å flytte på noe som helst 😊
      Ha en nydeligvakker tirsdag ❤️

      1. Syns det nesten sjøl også, ha, ha :D. Ommøblering er verre å få til når plassen er liten. Jeg her stor plass, enn så lenge. Takk, og fin onsdag til deg :). <3

    3. Det er et slit å ommøblere, men noe som er veldig nødvendig i blant. Man trenger litt forandring, og nye løsninger er kanskje også bedre 🥰 Jeg hadde en sånn snuomdag i desember, hvor skinnstolen min byttet plass med toseteren. Det ble for kaldt å sitte der, selv med varmeovnen på. Dessuten åpnet det opp stua så den virker større 😊

      1. Nesten det samme, bytta plass for de to skinnstolene, nå står sofaen der. Og stua ble åpnere :). Du har rett, en trenger forandring inn i mellom. Klem <3

    4. Å så koselig det hørtes ut. Glad du føler energi!!!! Jeg ommøblerte ofte før, men nå har ting stått som det er i ti år. Jeg liker det egentlig sånn. Kanskje jeg endelig har funnet ut hvordan jeg vil ha det. Men det rykker i ommøbleringfoten av og til likevel. Klemsiklem for fine dager framover.

      1. Spekulerer på om brillene jeg har fått meg gir meg overskudd. Faktisk er det en tre, fire år siden jeg møblerte om her også. Han jeg var sammen med var fryktelig skeptisk, husker jeg, ha, ha. Kanskje har du det, funnet ut hvordan du vil ha det, da kan en konsentrere seg om andre ting. Takk, du også. Klem <3

    5. Høres herlig ut med masse to-do-energi! 🥰 Jeg flytter omtrent aldri om på ting. Er vel lite kreativ sånn sett, men blir jo store omgjøringer hver gang jeg flytter 😀

      1. Herlig med energien, følte litt av den samme gleda som da jeg var yngre. Du har flyttet en del forstår jeg… Viktig å trives, om møblene står i ro eller får nye plasser :). <3

        1. Unner deg all energien, og håper du har mer å gå på! ❤ Det kan nok være at jeg flytter lite på møblene fordi jeg har flyttet bolig så mange ganger, men ellers er jeg lite kreativ mht ommøblering også. 🙂

          1. Litt interessant dette, snakka med mora min om det her om dagen, hun har heller aldri flytta på møbler. Hvorfor flytter noen i rundt og noen lar ting stå der de er satt, sier det noe om oss som mennesker? Noen ganger har jeg lyst til å vært forsker :).

            1. Det har du sannelig rett i. Hvorfor gjør noen det? Hvorfor gjøre andre det ikke? Dette burde være et interessant prosjekt for en forsker eller psykolog 😀

              Med min mor og meg er det forresen motsatt. Mens hun hele livet har flyttet om på møbler, gjør jeg det sjelden og aldri. Da jeg var lita, var møblene alltid flyttet til nye plasser etter helgevasken 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg