Dårlig smak

 

 

 

Veldig upassende når smaken forandrer seg. Forandrer seg, bokstavelig talt. 

 

 

 

 

Blir slik ille.

Smaken-. Riktig ille.

Inni munnen.

I koronans tid kan en bli redd slike plutselige forandringer.

 

Jeg googler.

Min venn Google forteller meg veldig mye.

Men den sier også at en mister smak, så da kan jeg sukke lettet å lete videre.

 

Jeg har for mye smak.

 

Her kan jeg falle for fristelsen å begynne å raljere…for mye smak, smakfull, god smak…tror jeg har poengtert det bra nok.

Men skal ikke falle for den fristelsen.

 

Jeg har for mye stygg smak.

Akkurat som jeg har suttet på en løvetannstilk eller fått hårspray i munnen.

Skikkelig ekkelt.

Og når jeg ikke har gjort noen av delene, som smaken tilsier. Det har gått flere dager med denne smaken, da må en undersøke.

 

Bildet er tatt av Manfred Richter fra Pixabay

 

Må innrømme at da jeg starta undersøkelsen, tenkte jeg at dette var det nok liten vits i.

Dårlig ånde, sto det…jeg prøvde å lukte min egen ånde uten videre godt resultat.

Prøv det sjøl, lukte på din egen ånde…

 

Kreft?

Nei.

Antidepressiva?

Nei.

 

Jeg leser.

 

Det står faktisk beskrevet smaken jeg kjenner.

Løvetann og hårspray.

 

Sopp og fordervelse.

Gurgle med salt…

Visst kan jeg prøve på det.

Tannkjøttbetennelse?

Nei…tror ikke det..

 

Plutselig ser jeg det.

Har du spist pinjekjerner står det-.

Ja visst, en pakke, for noe dager siden.

 

Av pinjekjerner, står det, kan man få løvetannsmak i munnen, eller som om en har fått hårspray i munnen. Og det kan vare opp til 10 dager.

Står det.

 

Der var svaret.

 

Jeg skal passe meg for fristelsen med å sluke en hel pakke pinjekjerner. Det får holde med noen få i salaten, eller som ingrediens i pesto. Får ikke hjelpe at det er godt. Denne smaken vil jeg ikke ha.

Og all mat får denne smaken.

Kanskje en slankemåte…

Men nei, maten vil jeg nyte med gode smaker.

 

Det er alltid noe nytt å lære.

 

 

Har du opplevd noe slikt?

 

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg tror at det er mye av det vi spiser påvirker ulike deler av kroppen. Som hvis vi spiser mye hvitløk, blir det dårlig ånde. Hvis vi spiser mye svisker, kan det få fart på magen osv.
      I det siste lager jeg mye smoothie for frukt er bra for kroppen.

      1. Vi bør vel helst prøve å lage og ete det som er godt for oss. Må sjekke om du har lagt ut noe om det. Slikt er interessant. Men jeg visste ikke at man kunne reagere slik på pinjekjerner. 🙂 <3

    2. Ojj,,ojj,,, her var det rene Smaks novellen. Utrolig hva en liten stakkars pinjekjerne kan føre til 🙂 Men enda godt det ble oppklart,, pjuhh,.,, 🙂 La akkurat ut et innlegg om smaken&baken. Uten at jeg ante det var ante du var inne på det, i en helt annen vinkel….

    3. Veldig konkret beskrivelse med hårspray og løvetannsmak, bra Google kunna vær te hjelp 😃 Håpe du e kvitt den smaken no 🙂 og når æ lukte på egen ånde hjelpe det å ha hånda foran munnen og pust hardt i den, for så å lukt inn haha.

      1. Ja, prøvd d, kanskje d funke – men ga d itj nok ti. Kjent itjnå lukt, sjø. Tru smaken e på tur bort, men allj maten har litt bismak innjo. Google e grei å ha, å heldivis tru æ alder d værste :D. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg