De enkle gledene

 

 

 

 

Helga står med en fot i september og en fot i oktober. For så å sette begge føttene i måned med tall nummer ti, som den har gjort i dag. 

 

 

 

Jeg hadde konsentrert meg om denne datoen, jeg ville delta i en konkurranse.

Var fristen på fredag eller lørdag, spekulerte jeg, mens jeg leita på nettet.

Jeg fant det ikke først.

Men så fant jeg det…og oppdaga fristen var på torsdag.

Så da skulle jeg ikke delta da.

 

 

Gårsdagen skein fra morgen til kveld.

Jeg tok meg en liten runde.

Jeg ville kose meg med å se gjennom linsa.

Se på blomster.

Se på blad.

La lyset skinne meg rett inn i sinnet.

Framom klærne som hang til tørk.

Se sola som skein mellom putevar og laken.

Der vinden fylte tørken med glede.

Før jeg gikk til min dont.

Til en liten vedhaug som måtte i hus.

Jeg fikk fylt en trillebår.

I dag må jeg ta resten.

 

Ellers har jeg et lass av stokker som burde ha blitt kappa.

Burde…

Men jeg får bare gjøre mitt beste.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
      1. Så koselig at du syns det, og jaaa, veldig godt med all sola vi har fått i det siste :).
        Takk, riktig fin dag for deg. Klem <3

    1. Så flotte bilder.🤗Morsomt med sola som skinner på sengetøyet.☀️
      Håper du har tatt deg tid til litt hvile også i dag.😊 Nyt lørdagskvelden!🤗

      1. Tusen takk, artig at du syns. Fikk litt fotokick attmed det sengetøyet :D.
        Lørdagen inneholdt mye hvile, nok, tror jeg og takk. <3

    2. For et fantastisk deilig vær du har, og så fine høstbilder. Vi fikk oppholdsvær det meste av dagen i dag, men sola var opptatt andre steder i landet enn her i Oslo 😉 Selv har jeg vært på foredrag i dag, og så handlet litt. Så er jeg litt trøtt etter Musikkbingon i går. Håper du får en fin avslutning på dagen og en god natt, klem 🤗

      1. Ja, vi har vært veldig heldig med været i det siste. He, he, sola var nok i midtnorge og nordover :).
        Musikkbingo’en hørtes veldig morsom ut. Takk, det ble kino og en rolig kveld etter det. Riktig fin søndag til deg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg