De gule dagene

 

 

 

Lørdag før palmesøndag, den gule påska er her. Og dagen har vært fin. Å bo inni meg ikke like fint. 

 

 

Dagen i går rakk jeg ikke det som sto på plana. Ikke fikk jeg starta tidlig nok og så måtte jeg dra.

Hadde time hos frisør og skulle hente mor. Hun skulle også klippe seg. Og mens jag satt der i stolen, forsvant alt av energi. I tillegg spøkte resten av dagen i hodet. For jeg hadde så mye jeg ville rekke.

Etter vi var ferdige kjørte jeg oss begge til sentrum. Fikk handla for mor. Inne på butikken var det så mange folk. Jeg hadde ikke tid til å snakke med noen. Jeg løp i gjennom og var kort i ord.

Måtte likevel ta meg en kopp kaffe hos mor, lillesøster kom også. Jeg hadde vært forutseende nok til ikke å parkere bilen slik at jeg ble inneparkert.

Lista var lang av det jeg ønsket å rekke, men altså, det meste rakk jeg ikke. Og så kom eldstemannen. Han var gira, hadde kjøpt seg nye dubbeditter, kobla viste og snakka. Han har en plan. Plutselig var kvelden blitt langt på natt. Det var med nød og neppe jeg kom meg i seng. 

I dag våkna jeg av telefonen. Yngste, som kom til Trondheim i går, hadde lyst til å bli en dag til. Det var så fint å møte folk hun ikke hadde sett på en stund. Var bare redd for at jeg ble skuffa over dette valget. Så klart måtte hun gå etter det hun ville. Så nå kommer hun i morgen.

 

Så har dagen gått.

Vi kom oss en tur i butikken, eldste jobba med musikk.

Jeg har vært i dårlig form. Mage på tull, rygg med tannpine…. jaaaa da, vet vi ikke har tenner i ryggen.  

Fikk likevel diktet en middag, den ble ikke så verst. 

 

Etterpå sovna jeg i stolen. Våkna og visste ikke hvor jeg var.

 

Håper resten av påska blir bedre.

 

Vil tro du har en fin påske foran deg.

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Det er ikke greit når man har så mye på lista at man knapt rekker å komme seg i seng. Håper du får roligere dager i påska! ♥

    2. Det virker som du ofte har litt for mye å gjøre 😮 Du burde ikke sette så mange ting på lista. Tenke at du skal tenke på deg selv litt også, ikke alle andre. Jeg var også hos frisør i går. Alene. Sovnet nesten der jeg. Klarte å hente opp masse energi. Slappet av. Så dro jeg til nevø etterpå og fikk pizza. Jeg er nok i overkant “sky” i forhold til å treffe folk hele tiden. Jeg gjør det akkurat når jeg har lyst. De andre gangene sier jeg nei takk, og prøver ikke å ha dårlig samvittighet. Jeg gjør alt for lite i huset, og burde nok ha dårlig samvittighet for det også, men orker ikke… 🙂

      1. Sannsynlig har jeg for mange oppgaver etter den energien jeg har. Jobb og privat går ikke så bra sammen. Men jobber med å få til et bedre resultat, hele tiden 🙂
        Men takk for at du bryr deg <3
        Jeg er nok fryktelig langt unna «perfekt» på alle plan 🙂
        Klem<3

    3. du må lære å ikke stresse ,du hvet det jo men gjør det alikavel ,husk å pust med magen og la dagen komme uten mange ønsker :=) påsken må bli bra for deg ,vi reiser til elstemann på Melhus og der skal vi bare ha det hyggelig

      1. Jeg stresser ikke så mye lengre, det gjorde jeg før. Men har en del oppgaver i tillegg til reisevei for å få de til.
        I dag skulle jeg egentlig til Trondheim, men velger å bare være hjemme, aleine. Sjøl om det nok hadde vært trivelig.
        Håper dere får en superhyggelig Melhusopphold <3

    4. Alle her sier det samme til deg, ikke stress sånn. Men det er slett ikke lett når man er midt i livet, jeg vet! Men du må huske at DU er viktig vennen, veldig viktig for oss her, og for dine. I påsketiden må du bare sitte der en dag og tegne streker på et ark, drømme, drikke kaffe og glede deg over våren. Jeg håper du får til det. Klem 🙂

      1. Jeg har nok for mange oppgaver til det jeg har kapasitet til, men ikke kan jeg slutte å jobbe eller glemme av moren min. Prøver å huske på meg sjøl, men ikke alltid lett å vite hva som er best.
        I dag tar jeg det med ro, sendt beskjed om at jeg blir her jeg er 😀
        Klem <3

    5. Det Frodith og andre sier til deg, sier jeg også. Du har altfor mye å stå i med, og mange som vil ha en bit av deg. Fint å være sammen, men tror du trenger å få puste litt også innimellom. Noen ganger får vi lyst til å dra til en øde øy eller noe sånt 😉 Jeg er jo heldig og styrer mye av dagene selv nå, uten så mange plikter, og det er jeg glad for.
      Gode tanker til deg <3

      1. Ja, det var den øde øya… 🙂
        I dag drar jeg ikke til Trondheim, som tenkt. Jeg sitter faktisk inne og svarer på blogg, kanskje ikke fullt så bra – burde vært ute i solen. Men vi gjerne ha kontakten her også <3
        Etter sommeren neste år er nok også jeg mer fritt menneske. Klem <3

    6. Synes du rakk veldig mye jeg…Håper resten av de gule dagene dine blir fine. Jeg skal få unnagjort 4 jobbenetter nå men blir litt sosial innimellom likevel men dagene vil helst bli rolige og sove bort for det meste

      1. Det er en nydelig påske, denne. Været er så bra.
        Håper påska di er fin, til tross for alle nattvaktene. Godt meg både sosialt liv og tid til å være alene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg