Dem andre

 

 

 

Å våkne til tyve grader i skyggen lager nesten stress. For jeg vil ALT! Og hva vil de andre…

 

 

 

 

For jeg vil virkelig nå over og nyte alt som kan nytes.

Samtidig gjøre det jeg både bør og vil.

Og så har du folk i rundt deg som sikkert tenker noe, og hva er det…og skal jeg gjøre slik eller sånn

 

Når tankene løper slik, er det nesten ikke godt med tyve grader i skyggen.

For dette kalles stress.

Det vil jeg absolutt IKKE ha!

 

Så nå skal jeg vatre meg.

Ta med meg fotoapparatet ut å la inntrykka snakke til meg.

 

 

Jeg kan ikke vite om den  kommer, eller om jeg bør gjøre ditt eller datt.

 

 

“Mennesker som har hatt strenge grenser og har lært seg til å ta hensyn til andre, som barn, kan bli veldige servile og ikke vite sin egne behov”, leser jeg.

 

Plutselig går det opp for meg at jeg er nok langt fra så snill som folk vil ha det til, jeg er nok preget av en barndom, jeg som andre.

 

Jeg strekker meg langt utover mine egne behov.

Faktisk vet jeg ikke hva behova er heller. 

Bare det, ikke ha egne behov, er litt skummelt.

Og jeg blir irritert. Når jeg har strukket meg nok. Når jeg likevel føler forventningen.

For kan ikke de andre, alle de andre, forstååå

 

 

Det var interresant da jeg oppdaga dette.

At jeg kanskje ikke er helt den jeg tror.

At jeg er mye det andre tror – i stor grad.

I dette spekteret ligger det veldig mye spennende.

Sannsynligvis utvikling også. 

 

For hvem er en?

Vet du hvem du er?

 

Dette var tankene som kom poppene når dagen er…, ja, jeg har skrevet noen ganger om temperaturen i skyggen, den er kanskje blitt enda høyre nå-.

 

Tror bare jeg går ut i sola, jeg.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Gjør noe som gjør deg glad🥰 Jeg tror så lenge vi klarer å ha en balanse på begge sider er det vel greit:)
      Man kan bli stressa å fundere på mye også.
      Nyte ferien. Min begynte i dag etter arbeid:)

    2. Noen dager skulle en helst gjort alt på en gang..Stress er det værste som er.. så prøve å fokusere her og nå er en viktig ting 🙂 Jeg har også litt for lett for å tillpasse meg “di andre” fordi jeg tenker at det gjør dem glad.. men gutta mine sier stadig til meg at di vil at jeg skal sette meg selv “først”… for da har di det best også.. men jeg klarer ikke helt å “gå for det”..men jeg øver.. <3 Vakkert i sola hos deg… Klem <3

      1. Kunsten med å gjøre akkurat passe det meste, både hensyn til andre og seg sjøl. Guttene dine sier det de også ja, det gjør gjengen min også. De vil oss godt. Så vi får øve videre. <3 Nydelig sommerdag over det meste nå, tror jeg. Klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg