Den stille uke

 

 

 

Grått og forholdsvis stille, etter veldig mye vind. Vær og føre… vi er i den stille uke.

 

 

 

Været har ikke vært stille. Og det skal visst bli en del vær i denne påska.

Jeg tok meg påskeferie, men må en liten tur ned kjellerleiligheta for hjemekontor. Et par ting jeg må få unna. Men jeg haster ikke.

 

Trenger ro.

 

Hadde middagsgjester på søndag med potetball, dip og kjøtt med appelsinris til dessert. Maten ble vedig mektig.

Det ble faktisk en for stor innsat, i går var jeg ødelagt.

Blir lei meg over å greie så lite. Håper og tror på bedring.

 

Men jeg har fått påska i hus. Det koser jeg meg med.

 

 

Jeg koser meg også med å plante planter ut i krukker.

 

 

– Og at snøklokkene stikker opp.

Sjøl om disse klokkene ikke ser helt slik ut som jeg syns de skal se ut. Så må nok plante flere typer.

 

 

Og vinden, i går gikk sjøen hvit innover i fjorden.

 

 

Litt senere i påska kommer jentene hjem.

Jeg har kjøpt inn lammestek, så da blir vi sittende rundt spisebordet.

 

 

Jeg satte kvister i vann, da jeg beskjærte epletreet for noen uker siden. Spent på om epleblomstene vil sprette. Pyntet det med glasspynten som lyset lager så fint skinn gjennom.

 

 

Greier ikke å huske hvor jeg kjøpte det, har prøvd.

Det var i en museumsbutikk, men hvor…

Spørs om det  kunne være Jamtli i Østersund. Et fantastisk fint museum.

 

Det føles godt med påske. Sjøl om jeg har ting jeg må gjøre.

Som at jeg er med i en valgkomite.

Syns det er plagsomt å ringe rundt til folk for å høre om de vil sitte i styret. De fleste har ikke ønsker om slikt.

Håper likevel jeg greier å komme i mål i dag.

 

En dag uten de store hendelsene.

Bare være til.

Bare enkelt være til.

Det er nok.

 

Hvordan har du det i den stille uken?

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg tar det med ro. Gjør der det jeg orker bare. Det får være med det. Har ingen planer.
      Vi har hatt sol et par dager nå. Deilig.
      Ønsker deg en fin påske😊

    2. høres ut som att du bør ha litt rolige dager ,ta vare på deg selv ,kanskje jentene dine varter deg opp litt når dei kommer :=)jeg har det fint jeg ,torsdag reiser vi til Melhus for noen dager ,må hilse på vårt nye barnebarn må vite og jeg gleder meg :=)ha en fin påske da

      1. Jentene er alltid veldig flinke til å bidra, så det er godt. Da fikk du mye snø i Melhus, dere må ta turen ute ved kysten en gang dere drar oppover og ta en stopp her :). Så herlig med et nytt barnebarn, du begynner å få en liten gjeng <3. Håper påska var fin for deg.

        1. på Melhus fikk vi ikke snø ,der hadde vi fint vær ,snøen kom først på hjemturen når vi nådde Strynefjell ,nydelig solskinn før det ,ja nå har vi 10 barnebarn og venter 2 til ,det blir 10 biologiske og 2 bonus :=)

    3. Godt om du kan få slappet av litt! Det er viktig! Jeg jobber disse dagene – ganske så mye! Men i morra klokka 16, da er det ferie! God klem 🙂

      1. Fikk heldigvis slappa av. Regner med du fikk noen fine turer etter du fikk fri. Må inn og se, ble lite tid her inne disse påskedagene. Klem <3

    4. Uken er stille her også ja. Men sånn er det i koronaland. Vi skal helst ikke ha besøk eller reise på besøk, så da blir det stille. Men jeg lager mat og har bakt, så kose oss skal vi to her hjemme. Klemsiklem til deg 🙂

      1. Godt med fred og ro, det kan være fint. Men veldig godt når dette er over og samfunnet åpner opp. Her ble vi litt over det tilrådde, men vi har vært veldig heldig med nesten fravær av smitte. Klem <3

    5. Vel overstått påske og stille uke 🙂

      Her kom snøen 2. påskedag og så blei det vinter igjen…

      Lag deg en fin tirsdag 🙂

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg