Denne dagen

 

 

 

 

 

Fredagen sto opp sent, og den ligger halvveis klar foran meg.

 

 

 

 

I går tenkte jeg slik jeg har så lett for å tenke; “jeg drar på jobb i morgen”.

Men så gikk jeg i stedet innom kontoret og etter jeg var ferdig på biblioteket og fikk unna meg det jeg følte jeg måtte.

Og da greidde jeg å ha mange timer for lite denne uka, så får ta unna meg noe av overtida også.

Slik kunne jeg kjøre glad og lykkelig hjem å vite at jeg ikke behøvde ut å kjøre i morgen, altså i dag.

 

 

Jeg fikk lagt meg med tanken om bare å tømme ut alle tanker og sove.

Og jeg sov.

I dag våkner jeg inn i ørska, med følelsen av en tanke energi.

 

O’lykke!

 

Nå har jeg ryddet litt, snakka med mor på telefonen og ringt sykehjemmets kjøkken om at hun ikke fikk den bestilte maten i går.

 

Jeg har plukket fram mel-poser til både brød og rundstykker med gulrøtter og cottage cheese.

 

Og ambisjonsnivået stopper ikke der, jeg tenker både støvsugtanker og vasking av golv.

Men jeg sier det veldig lavt, for plutselig er det over.

 

Nå sitter jeg med et forsinka glass med lime-vann, etterpå blir det de Tibetanske ritene.

De får jeg gjort uansett, det var en dag den uka her jeg måtte skippe dem.

Da fungerte jeg dårlig nok-.

Føler ritene nesten livsnødvendige.

Og etter det baking.

I kveld kommer sønnen min.

 

Orka ikke tanken på å gå i butikk i går, for å tenke, planlegge og handle.

Derfor må jeg bruke slikt jeg har i hus.

Jeg altså blant anna helt tom for brød.

Kanskje jeg får laga aioli også.

Ellers har jeg karbonadedeig i fryseren og forskjellige røtter, tror jeg har for å få til en middag.

 

 

Ute er det grønt og litt lettere vær.

 

Bortmed fjøset ser det ut som en slagmark, i hvert fall er det oppkjørt og høyballer ‘an mas‘.

 

Og lengre oppe har det vært en motorsagmassakre, det er saga ut en gate for passering av nett.

Det blir bra med fiber, så det må jeg være glad for.

Men ennå mer arbeid, for det må ryddes.

 

 

 

Dagen er altså i gang.

Godt i gang.

Jeg håper at jeg får til det meste av planene.

Det har vært fantastisk godt.

 

 

Hvordan er din i dag i dag?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Min dag er rolig, med små gjøremål. Mest sofa 😀
      Så fint du slapp å dra på jobb i dag, du trenger å hvile. Så bak noen gode brød, og la støvsugeren stå. Det går så fint likevel har jeg funnet ut 😄
      Regner med at det ikke er din jobb å rydde vekk de kappa trærne. 😳
      God fredag! Klem 🥰

      1. He, he, støvsugeren fikk bli stående, brukte omtrentlig hele dagen til å få til den bakinga :).
        Jo, må nok rydde de trærne, vil jeg tro. Er i min “hage”.
        Takk og riktig god helg til deg, det som er igjen av helga :). <3

    2. Godt at du har fått sovet godt og har energi til dagens gjøremål. Kjekt å få baket opp litt så man har litt ekstra når det kommer besøk.😊
      Nyt kvelden sammen med sønnen.🤗

      1. Sønnen ble glad for nybakte brød, ellers var det bare det jeg fikk gjort. Vi har en hyggelig helg sammen, sønnen og jeg. Takk :). God helg til deg. <3

      1. Prøver å følge med deg hvor du drar, så artig å lese om. Planene mine var absolutt gode, men det ble ikke så godt utført :D. Klem <3

    3. Godt å sove godt igjennom natta, bra for både og kropp. Selv fikk jeg en god natt og har hatt allverdens energi i dag. Fått ryddet på balkongen, noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Godt å bake litt også, sånn at man har liggende. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg