Det lakker og lir

 

 

Substansen er ikke helt oversiktlig. Av dagen og dagene. Men om en uke er det vintersolverv.

 

 

Akkurat den tanken er god. At vi er framme med årets mørkeste dag og at lyset vil komme tilbake.

Men aller først skal vi ha en lysfest.

Jula.

Jula mi begynner å bli noe mer oversiktlig. Nå vet jeg slik omtrentlig hvem som kommer og hvem som drar bortimot. På julekvelden blir vi ti til bords.

Mellomste var nettopp hjemme for å jobbe med eksamener.

 

 

Dyra var lykkelige. Boffen var et stort happy smil.

 

Jeg kjørte henne til bussen i går.

Datteren ønsket han også kunne være med i bilen. Men jeg sa jeg måtte ta en del handling etterpå. Kjærligheten mellom henne og dyra er stor.

Fikk handla en del.

Etter å ha vært oppe siden syv om morgenen for å rekke tidlig buss, butikker og ikke hjemme før halv tre, var jeg ikke til mer i går.

Egentlig skulle jeg vært en effektiv tornado. Men får bare akseptere nivået mitt og resultatet av det.

I dag er det foreldrebesøk som også har besøk av eldste barnebarn og hennes familie. Jeg skal dit for overlevering av julegaver og for å hilse på.

I slutten av uka kommer sønnen, han vil hjelpe til.

Yngste har for mange løse tråder til å vite når hun kommer foreløpig, men er om dagen overlykkelig over at hun har funnet seg nytt sted å bo. Kanskje det blir flyttehjelp i romjula.

Mellomste kommer på juleaften sammen med faren, kjæresten til sønnen kommer lillejulaften og kjæresten til mellomste første juledag.

Uka som kommer må det skje-, alt det som ikke har skjedd hittil. På jobb er det er mange møter med mat.

Jeg har spist sukker og mel. Spora noe av. Var forberedt at det ville bli slik.

På fredag lagde mellomste lussekatter. Vi tok turen til foreldre/besteforeldre. Da vi var på tur opp trappa satte vi i å synge Santa Lucia-sangen. Mor som var oppe i gangen fikk ståpels, ikke av at sangen var så vakker – men fordi hun skvatt.

Var ikke meningen å skremme.

Da vi kom inn på stua satt far der med et stort smil, så overraskelsen var likevel positiv.

 

Jeg ser jeg skriver i ring. Det er manko’en på substansen, tida bare sklir avgårde som en grå eve. Jeg finner nesten ikke igjen meg sjøl igjen i dette.

Har kunnet skrevet om halsende helse, mat og baking og planer i evigheter. Men tankene mine er nokså innadvendte om dagen. Ikke i form av tunge tanker, nei, absolutt ikke. For oftest er tankene både lette og greie, til og med interessante. For meg.

Så nå logger jeg av. Kommer tilbake forhåpentlig mer fokusert.

 

Ha en fin tredje søndagdag i advent.

 

 

 

2 kommentarer
    1. da har du nok å henge fingrene i når julen ringer inn ,10 til bors er en flokk.Med foten høgt hevet etter en stor beinopperasjon og ikke lov å belaste før en gåskinne er på plass lillejulaften har jeg utrolig rolige dager,har sittet på baken i en uke nå og må sitte slik en uke til,det blir bare meg og mannen til bors julekvelden,men vi ville det slik selv og jeg tenker att for min del blir det godt :=) ha en fortsatt fin førjulstid da

      1. Ja, det føles som det er nok. Men liker å ha mennesker rundt meg også. Håper operasjonene gikk fint. Nå nærmer disse høytidsdagene seg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg