Det nye året gliser kaldt

 

 

Femte dag med minusgrader, skyfri himmel og nedstengning. 

 

 

I går skulle hverdagen starte. Gikk rett til et Teams-møte, helt blank.

Jula satt igjen.

Traff kollegaer. 

Tror vi alle hadde vært helt i fri-modus.

 

Så kommer beskjeden;

 

Hjemmekontor!

 

 

Så ved dagens slutt pakka jeg med meg et lass for å kunne arbeide og kanskje kunne gjøre slikt jeg ellers ikke rakk.

Optimismen skal ingen ta fra meg.

 

Etterpå dro jeg framom mor.

En kan ha kontakt med en person de neste to ukene, da må det bli henne. Må handle og slikt som krever bil. Hun er avhengig av å få slik hjelp.

Sjøl har jeg gått til innkjøp av munnbind.  Det må brukes i det offentlige rom fra i dag, nå er det pålagt her også i min lille kommune.

 

Det ble sen middag da jeg endelig var hjemme.

Mye mat igjen ennå. 

Flere ringte, så det jeg hadde tenkt å se på tv forsvant i prat.

Da jeg til slutt satte meg foran tv’n sovna jeg der jeg satt.

Dagen hadde gått i ett.

 

Satte ikke på alarm da jeg la meg, noe som førte til en unevnelig sen start på dagen og utsettelse av hjemmekontor til i morgen.

Var glad da jeg bestemte meg for det.

Tror jeg trenger denne dagen med lave bestillinger.

Hente inn ved, dra opp søppeldunken fra veien, støve over golvet, vanne planter.

 

 

Tenke.

 

Hva ønsker jeg av det nye året.

Hvilke forandringer evner jeg å gjøre og hva er greit slik det er…

 

Ingenting er så mye annerledes enn tidligere år.

Her kan det være rom for desillusjon, så hva er realistisk?

 

Om ikke annet vil jeg gjerne se litt på de spørsmåla.

Kanskje se gjennom fjoråret også, men egentlig vet jeg ikke om det er noe å se på, året gikk bare veldig fort.

 

Skjedde det egentlig noe?

 

 

Jooo, vi fikk korona.

 

 

Det er en ufravikelig faktor som er et faktum, år har gått…mange

 

Det bør jeg ikke lage til en hindring.

Det tror jeg er viktig.

Ikke lage seg begrensninger, men se mulighetene.

 

-Sjøl om mange, mange nye år har kommet og passert.

 

 

En må være levende så lenge en lever.

 

 

Det var godt å komme seg ut i den kalde lufta før det ble mørkt. En liten tur ut.

 

 

Jeg ble helt fanga av lyset.

Lyset som holdt på å forsvinne.

 

 

En liten fototur i nærmiljøet.

Få gort noen småting.

Dra pusten dypt inn.

Være på plass i seg sjøl.

 

 

Før en gikk tilbake til huset og inn i varmen igjen. 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Har vært frostig og hustrig, men fint her også i det siste…
      Ser du har hatt fine juledager, og føler meg heldig jeg også der…
      Men skjedde det noe i fjor utenom K?
      jeg ble litt overrasket da jeg så gjennom både blogg og annet , spesielt bilder jeg har tatt, og tenkte at jaggu, det har skjedd nok, selv om mange planer og begivenheter gikk i vasken…:)
      Godt år til deg hvertfall !

      1. Takk skal du ha, riktig godt nytt år til deg også. I år satser vi på et VELDIG godt år :), ikke sant-. Jo, det skjedde sikkert mer, så tenkte å gjøre den øvelsen du har gjort med å se gjennom blogginnlegg. Kan være bra med en slik gjennomgang. Jula var fin den, artig å bli mer kjent med dem som er kommet inn i gjengen, fine mennesker <3. Slikt er godt å se. Kos deg med dagen din, klem.

    2. Fint det ble litt kaldere så det har vært litt vinter før våren setter inn.. 🙂 Rart hvordan disse åra har det med å bare forsvinne før en får sukk for seg.. rart å måtte ha munnbind også.. har det med i veska…men bruker det bare når jeg skal inn i butikker o.l.. Helt nydelige bilder med utrolig vakker himmel… Klem og gode ønsker til deg for det nye året <3

      1. Det er kaldt hos deg også, skjønner jeg. Ja, åra forsvinner som en røyk. Har ikke brukt munnbindet ennå, måtte ta en liten karantene først. Takk, det er mye fine himler på denne tiden. Fargene generelt, så mye vakkert lys. Tusen takk, vi satser på at godt år for oss alle. Klem <3

    3. Det er kaldt her også, og dette er den aller første kuldeperioden vi har i vinter. Er kjempefint med rim på trærne og bakken.

      Fordelen med munnbind er at man slipper å fryse på nesen 🙂 He, he, he 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det har jeg ikke tenkt på, at munnbindet kunne verme :). Har erfart at det kan være problematisk når en bruker briller. Vi har hatt en veldig fin høst og vinter hittil i vår landsdel. Du må ha en fin dag :). Klem.

    4. Godt nyttår!

      Ja tilbakeblikk på 2020…. det som er helt sikkert er at det gjekk veldig fort. Jeg hadde et fint år selv om jeg ikke fikk være sammen med mine slik som planlagt. Og slutten på året blei vondere da katastrofen i Gjerdrum skjedde….
      Året 2021 har startet på en måte som mars 2020 men jeg håper det går bare OPPOVER nå – forhåpentligvis gjør vaksineringen det lille ekstra….. slik at ikke ALT stenges ned….

      lag deg en fin dag 🙂

      1. Jeg skal ta meg et tilbakeblikk på året som har gått, begynte så vidt og oppdaga at januar ikke var en rolig måned i fjor. Bra hva en glemmer :). Ja, det som skjedde på Gjerdrum var bare vondt. Vi får satse på at året vi er i gang med gir masse glede. At det kommer mye som er bra for mange <3. Takk for en veldig fin helsing, klem. Ønsker deg mye godt og gleder meg til de fine bildene du deler <3.

    5. Fine funderinger fra deg, og vakre bilder. Ja, det er et nytt år, men jeg har liksom ikke kommet i gang enda. Mandag får det bli, da er det en hel ny uke og litt mer stille til både hjemmekontor og annet her. Jeg har ryddet vekk jula, ikke værst bare det, så tidlig. Jeg skulle vært hos min mor, men det er ikke lett i disse rare tider. Hun har hjelp av mine andre søsken om hun trenger det, så hun er ikke alene. Jeg drømmer om at koronaen er over og vi kan gå tilbake til normalen, men så heldige er vi vel ikke på lenge. Ha en fin kveld. Klemsiklem:)

      1. Takk, det kan være så fint lys i januar for bilder. Det blir veldig godt når vi kan gå tilbake til mer normalisert liv. Jula mi er på tur ut nå. Heldig du som har lagt arbeidet bak deg. Tror jeg skal være ferdig i løpet av dagen, og satser på at ikke noe gjemmer seg :). Det er ikke lett dette å ha eldre foreldre nå, får håpe du kan besøke moren din om ikke så lang tid. Det var ikke godt da far ble lagt inn på sykehjemmet samtidig som det ble stengt i romjula. Det har ført til utfordringer som jeg håper bedrer seg nå når vi får komme inn til han. Riktig fin lørdag til deg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg