Det regner

 

 

 

Min første feriedag og min førstes fødselsdag. Slik bør det bli noe av.

 

 

 

Likevel, valget ble det motsatt.

I går tenkte jeg at turen gikk til Trondheim i dag tidlig.

Men det var liksom det ikke ville seg, verken planer eller været.

Så da bussen gikk i sjutida og været var lovet å bli ekstremt, sov jeg.

Det var litt rart å høre at de andre skulle samles, men slik ble det.

Gutten er blitt mann for lengst, i dag fyller han hele 32 år.

 

Det var godt å våkne til ferie.

Da jeg kom ut fra dusjen ringte telefonen, den var jobbrelatert.

Men noe som er fryktelig rart, i dag var det ingen sak å gå ned på kontoret. Og jeg jobbet godt et par timer.

I tillegg har jeg lovet meg bort for å låse opp dørene på museumet.

Om bilen er ferdig til da.

 

Jeg er ekstrem, jeg vil ikke gjøre det jeg må og når jeg ikke må, gjør jeg det.

Husker jeg skulle illustrere en bok, noe så morsom… men det var bort i mot umulig å sette seg til med arbeidet.

Jeg vaska før gulv.

Kanskje er de fleste litt slik, eller så er jeg bare ekstremt rar…

 

Det er vått.

Det regner.

Men det skal ikke bli så ille her jeg bor.

Knapt nok et gult varsel.

Kan visst nok bli verre til natta da.

 

I dag spiste jeg middag til frokost som var ved lunsjtider.

I kveld har jeg laga meg banan-pannekaker med kesam og bringebær som jeg plukka i går.

Frokostrelatert kvelds.

 

Så er jeg inn i hampen trøtt.

Tenkte å legge meg i sofaen å sove, men da ringte telefonen.

Planlagt halvveis kinobesøk på fredag… eller torsdag.

 

Første dag i ferien.

Med ekstremvarsel over landet.

Jeg har ferie, sjøl om jeg føler jeg må jobbe litt.

 

Neste uke reiser jeg bort for noen dager.

Blir sikker godt.

Og sannsynlig spennende.

Om jeg ikke ombestemmer meg angående noen av planene.

Livet er til å leves.

Men en bør ikke leve det slik at det blir flere problemer.

Kanskje ikke…

 

Siste del av ferien må jeg være litt på alerten.

Men det har jeg lagt inn i kalenderen, slik at jeg ikke skal glemme.

For da kan det hende jeg er så avkobla at jobbrelaterte ting lett renner bor i vannet som falt i starten av ferien.

Men jeg vil ikke tenke på slutten nå.

 

Neste år vil jeg ha tidligere ferie.

Om jeg jobber…

Om jeg lever…

For når folk snakker om høst og skolestart og jeg skal ha sommerferie, da blir det litt kræsj.

Det er sommer og ferie.

Sjøl om det regner ‘kjerringer’. 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Leit du ikke fikk vært med på bursdagen, men jeg kan trøste deg med (mager trøst) at du er i godt selskap 😉 Vi er sjelden på bursdagen til våre barn 😉
      Håper du slipper så mye jobbing, og sen ferie er ikke det samme når det er sommerferie, som å ha det tidlig. Vi hadde i mange år sen ferie, og da er jo kveldene tidligere mørke, og sola lavere på himmelen, så det er ikke det samme nei.
      Kos deg så godt du kan, og du er ikke rar. Veldig normalt at det er lettere å jobbe når en ikke må hele tiden ☺️ Klem ❤️

      1. Ja, det skjønner jeg at du ikke har kunnet delt dagene med barna dine.
        Har også hatt ferie i august en årrekke, men har prøvd å få til en eller to uker i juni/juli. Skulle ha det i år, men fikk det ikke til i år.
        Koser meg, godt å ha så god slakke, men nå begynner det å bli på tide å få bilen tilbake. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg