Det skjer om natta

 

 

 

 

Det er jeg helt sikker på… Om natta. Ikke om dagen, da burde jeg ha lagt merke til det-. 

 

 

 

 

Tror også det går noen døgn.

– Før det skjer.

Om natta kravler de fram.

 

Luskende.

 

Mysende.

 

Og det foregår her på nett.

Hvordan de ser ut vet jeg ikke.

Sikkert hårete.

 

 

Jeg må si at jeg blir sååå lei.

 

 

Hva jeg snakker om…

Jeg snakker om disse som forsyner seg av bloggen min.

Kanskje flere sine også-.

Akkurat det vet jeg ikke.

 

 

Jeg oppdager det etter ett eller to døgn, noen ganger enda senere.

 

 

Skal innrømme at jeg er fryktelig treig til å svare på kommentarer.

Det er ikke vondt ment.

Det er bare at tida og jeg river i hver vår ende av mulighetene for en dag.

Så slik sett er tida også en «spiser» som forsyner seg -.

 

 

Men tilbake til innlegget, når jeg skal svare må jeg mange ganger lese igjennom… finne ut av hva som opptok meg da jeg skrev disse «fantastiske» innlegga om noe som sannsynlig bryr storparten av Norges befolkning midt i ratata

 

Men lucky me, jeg har mine flotte medbloggere, som jeg prøver å følge med på etter beste evne når Tiden ikke har forsynt seg for mye av det som er mitt, der jeg trodde at jeg skulle greie mangedobbelt.

Det er mer enn godt nok for meg, for gleden med å skrive er min og de som ønsker å lese gjør gleden enda større.

 

Og ikke minst få lese det andre skriver.

Det er sprengstoff i slikt.

Veldig mye lærdom i å lese andres tekster.

 

 

 

Etter enda en avsporing…tilbake til disse som valser sulten inni nettets irrganger…

 

Da, når jeg leser nedover disse tekstene om sorg, glede, ærlighet, kjærlighet og lyset mellom linjene…det er da jeg oppdager det.

 

Nå igjen.

De har vært her.

De har spist av bokstaven mine.

 

 

Det skulle stå «sving», men så står det plutselig «ving». Det skulle stå «fløy», men l’n har noen tatt, så det står bare «føy».

 

 

Og jeg skjønner; de har vært her igjen.

Disse usle små krypene som spiser opp bokstaver.

Kanskje er de venner med Tiden

Hva vet jeg.

 

 

Noen ganger lar jeg det bare stå slik, stå slik litt på skeive med feil.

Andre ganger går jeg inn og retter opp, setter inn igjen den bokstaven som er spist opp.

 

 

 

 

Er det bare meg som opplever dette, eller er det fler som har bokstavspisere på besøk på bloggen sin?

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Skjer det til deg også ja….stadig vekk her også. Makan til frekke natttroll 😉

      Kaller det noe annet jeg, men det var kjekk beskrivelse 😀 Tiden strekker ikke alltid til, men jeg kan ikke klage på det nå akkurat. Mer kroppen som ikke strekker til for alt en vil 🙂
      God torsdagskveld! Klem <3

      1. Det kan du si…
        🙂
        Det er mye som skal samarbeide; kroppen, tida, alt…men vi får nyte det vi får.
        Takk, og fin fredag til deg. Klem <3

    2. De er her også, men som regel klarer vi å lese det som skrives på bloggene hos alle likevel. Noen ganger har jeg fått festlige kommentarer fordi ord mangler bokstaver, og har blitt til noe annet. Det er så artig og det er bare til å le av det!!! Men hvem er de som spiser bokstaver tro???? Du fikk meg til å lure også!!!!

      1. He, he, jaa, føles slik, når en ikke ser noe ved flere gjennomlesinger og så plutselig er det en feil der :D.
        Men vi forstår meningen om en bokstav er spist <3

    3. Haha virke som dæm ikke e blitt riktig spist i innlegget her iallfall! Får vent å sjå etter nattens lumskheter 😉

    4. Jeg har ofte bokstavspisere på besøk i bloggen, men mine herjer som verst på dagtid, akkurat når jeg skal begynne å skrive noe. Disse krypene liker “e” best. I annethvert ord – sånn ca – spiser de en e, og for hvert treedje ord putter de på en ellr to ekstra e. Så da blir det mye oppretting, og dtte tar mye tid… Vurderer seriøst å tilkall skadedyrkontrollen!

    5. Joda, de er hos meg også.😅
      Skulle ikke forundre meg at de er nattdyr som tar turen innom oss og smaker litt her og spiser litt der. Akkurat som om de ikke er sikre på hvor bokstavene smaker best.🫣
      Vi får prøve å følge med og se om vi klarer å gripe dem på fersk gjerning.👌🏻👊🏻

    6. Goood morgen! hihihi joda, jeg tror det skjer her også… og selv om jeg tenker at NÅ har jeg tatt de – så har de vært lurere enn meg allikevel 😀 men men det er ikke noe problem – vi forstår hverandre – for det meste – og det er uansett hyggelig å lese – selv om det mangler noe her og der… det flyter liksom sammen og gir mening okke som 🙂 klem og gode ønsker for lørdagen og helga generelt 🙂

      1. Ja, det er det de er, lure. Ikke lett dette :D. Tror det er ganske mange bokstaver en kan ta bort uten at en mister betydninga, hjernen er flink til å fylle inn.
        Takk, helga har vært fin og den har vært aktiv. Håper din også har vært fin. Klem 🙂

    7. Nei du er ikke den eneste som opplever at bokstaver blir spist opp, eller bare blir borte. Skjer hos meg hele tiden, og derfor så bruker jeg evigheter på et innlegg for jeg må lese korrektur på alt. Ellers er “skriveleif” der å lager mye moro i teksten min 😉 Ønsker deg en fantastisk lørdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg