Dingel, dangel, dalamann..

 

 

 

 

 

For da jeg flappa opp data’n skvisa hjernen min ut. Jeg ble sittende å dingle over tastaturet.

 

 

 

Så alle gode ideer, og kanskje noen dårlige, dangla tå.

Eller forsvant som røyk fra klar himmel.

 

 

Jeg hører på The Hu.

 

 

Skjønner at dagen egentlig er over.

 

I dag våkna jeg av vekkerklokka, bruker oftest å våkne før den ringer.

Eller vekkerklokke…det har jeg ikke.

Men bruker vekkinga på mobilen.

 

Og så sovna jeg igjen!

Mine to timer før jeg skal ut ble til tre kvarter.

Heldigvis gikk det helt fint.

 

Fikk med meg møtet i teams, jeg blir ikke snakkesalig i slike møter. Tror hjernen min sliter, for den forsinkelsen som kan oppstå, oppfatter hjernen kjemperask. Når  den forventa reaksjonen hos andre ikke kommer på det brøkdels sekundet som skjer når en møtes face to face, oppfatter hjernen min at det er en feil.

En feil med meg, at jeg ikke blir skjønt, for den forventa reaksjonen er bittelitt forsinka.

Skal tro om andre erfarer dette?

 

 

Etter møtet hadde jeg avtale med mor, og det var så godt vi hadde en god samtale etter hun hadde vært hos frisøren. 

Til og med 90-års dagen hennes til sommeren var hun med på å snakke om.

Tidligere har hun hatt en slags fortrengning av dette.

 

 

Etterpå dro jeg tilbake til jobb, fikk arbeidd konsentrert med en manual.

Føler også jeg har god kontroll på morgendagens møte.

På toppen ringte mellomste og fortalte om noe spennende hun hadde opplevd.

Vil nok dele det med dere så snart jeg kan.

 

 

Det var liksom de 18 gradene i lufta slo vekk alt som kan være tungt og utfordrende.

Følte den gode gleda, over at alt bare var fint.

 

 

Men så måtte jeg overdrive, satt litt for lenge ved kontorpulten før jeg slo av og låste.

 

 

Da jeg gikk ut av bilen hjemme, skjønte jeg det bare var å skalke alle luker, det lukta kuskit og fjøs. Soveromsvinduet hadde stått åpent, så til natta vil jeg nok drømme møkkadrømmer :D.

Hadde sultens drage i magen.

Kikka på en vaniljemelk jeg hadde stående i kjøleskapet.

Kunne den brukes til noe?

 

Jeg MÅTTE ha mat.

Det endte med en hvitløksbagett og to kokte egg. Det smakte så perfekt som jeg hadde behov for.  

 

Så slik gikk denne dagen.

Der smilet lå i sinnet og en god følelse av at verden snudde riktig vei.

 

 

Håper også din dag har vært fin:). 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Høres ut som du hadde en kjekk dag, trass i at du forsov deg 😊 Kjenner litt til den der følelsen av forsinkelse face to face som du snakker om.. meeen.. dersom det blir for ille, at jeg føler at jeg absolutt ikke blir skjønt, har jeg lært meg å tenke at: HAH!! – det er ikke MEG det er noe feil med – jeg er jo bare supersmart som tenker og oppfatter alt så mye kjappere enn alle andre, haha 😜🙈😂
      Kul musikk, forresten 🥰

      1. Den tanken er veldig grei å ha :), en er rett og slett for smart :D. Rart det der, sjøl om intellektet skjønner har følelsene en annen tolkning som en ikke en gang nødvendigvis skjønner. Syns det er artig å forske i de forskjellige reaksjonene en har.
        Ja, ikke sant er The Hu kul, fant de da jeg leita etter strupesang på YouTub. En kamerat av sønnen min spurte han hvordan han hadde oppdaga gruppa, og sønnen min måtte si som sant var, at det var gjennom mamma’n, ha, ha :D.

    2. Det er nok lettere å få sagt det man skal si når man sitter rundt et bord, enn på Teams. Jeg har en tendens til å koble ut litt da, og kan det ettersom jeg sjelden setter på kamera i sånne sammenhenger. Jeg må nesten sette kryss i taket jeg, for jeg sov i over 7 timer og satt klar til å jobbe allerede kl 07:05 😲 Håper resten av dagen din blir god 🥰

      1. Ja, en mister noe av kommunikasjonen over nettet. Har begynt å sette av kameraet jeg også, når jeg bare hører.
        Så godt med en lang natt :). Dagen min ble nok for slitsomt, men i dag er det en ny dag. Fin onsdag til deg <3.

    3. For gjort å forsove seg litt, jeg bruker også å våkne før “klokka”, men i går og i dag har jeg ikke det. Her omkring lukter det også litt kumøkk fra innimellom, blæh. Håper du har det bra for tiden❤

      1. Godt å våkne før en blir vekt :). Den lukta må nok til, men godt når den er ferdig. Takk, har det vel bra, men er i et rimelig stort tankemodus som jeg har vært i en stund. Nyt dagen din. <3

    4. Artig måte du skriver på, og jeg ser det for meg. Godt du rakk møte selv om du sovnet igjen ☺️
      Deilig å kjenne litt varmere vær, og nå kom jammen meg sola igjen også 😀
      Nyt kvelden! 🥰

      1. Artig at du syns :).
        Ja, rakk heldigvis dagen med kortere tid for å komme i gang.
        Det ble litt kaldere igjen, men nå skal en ikke klage. Det er en så nydelig tid.
        Fin onsdag <3.

    5. Ikke den beste starten på dagen å forsove seg, men du trengte nok den ekstra hvilen.🤗
      En innholdsrik dag hos deg med masse gjøremål. Nyt kvelden!🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg