Egentlig

 

 

 

 

Det er kveld. Nettopp kommet hjem klapper jeg opp data’n. Siste mandag i august er på hell.

 

 

 

 

Første dag på arbeid er over.

Og – egentlig gikk det bra.

Egentlig var det godt-.

 

Det var godt å se de andre, sjøl om de først jeg møtte ikke stilte spørsmål om ferien min.

-Sjøl om jeg ikke huska først hvordan jeg skulle komme meg inn på den nye mailen, altså huska koden.

Og at dette førte til at jeg kom meg for sent inn i det første møtet, som var på Teams.

-Sjøl om det andre møtet hadde starta før mitt første var ferdig.

-Sjøl om jeg måtte kaste ut folka, da vi tok lunsj på mitt kontor, for et nytt Teams-møte starta. Som jeg også kløna litt med å kom inn på.

-Sjøl om jeg ikke fikk satt opp timeplana, for nå hagler det inn med møter…verden skal bygges med møter.

-Og sjøl om mor, min gode, gamle mor, da jeg ringte henne igjen for å fortelle at det ble som jeg sa om morgenen; jeg kommer innom for å lage middag til oss begge.

Og ja, jeg ble sur over at mor hadde glemt det og fått hjemmetjenesten til å bestilt middag til henne, noe hun aldri hadde bedt om før.

Sa også da jeg snakka med henne om morgenen, at ble jeg for sliten etter første arbeidsdag, så var det Fjordland i kjøleskapet.

 

Da følte jeg sterkt for å bare bare dra hjem og heller komme neste dag.

 

Mor nibad om at jeg måtte komme.

Slik følte jeg inga anna råd enn og kjøre hjem til henne. Tok med jordbær og fløte.

Jordbæra var forresten skikkelig sure.

Og min surhet gikk over.

 

Hun så helt tuska ut da jeg kom dit, det var nok ikke godt å skjønne at hun både hadde glemt og at jeg ble veldig irritert.

 

Det var en helt anna mor som jeg dro i fra noen timere senere. For da hadde vi snakka masse, hun fikk ringt broren sin, mellomst søster ringte og ba oss til henne.

Med andre ord skjedde masse positivt.

 

Jeg spurte henne hvordan vi kunne løse lignende situasjoner, hva med tråd rundt fingeren for å huske.

Noe i den duren.

 

 

Og etter alt dette dura jeg hjem, i sen, sensommerens metta lys.

 

Kvelden blir nok rimelig ung.

Våkna i halvfem tida og tenkte igjen på tak.

Greidde å sovne, men kvart på seks sto jeg opp, for jeg kan ikke ligge å tenke på tak. Jeg må komme dit at jeg tar et tak.

 

Hadde en passe lang morgen på drøye to timer.

 

Så egentlig ble dette en fin dag.

En fin mandag etter ferien.

 

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Så godt å høre det ble en fin dag selvom… Må finne på noe lurt når det gjelder din mor, for det er en stressende situasjon å være i. Kanskje hjemmesykepleie må mer på banen og avlastning/ rulleringsuker på sykehjem…

      1. Det var godt at dagen var god :).
        Hjemmesykepleien er mer inn enn tidligere, men det er dessverre ikke så mange som besøker henne. Så det blir ensomt, men det er ting hun kunne vært med på som sitter litt langt inne for henne.

    2. Ingen kjedelig start etter ferien skjønner jeg 😳 Godt det gikk seg til både på jobb og mer moren din. Det er ikke enkelt når de begynner å glemme, og det er heller ikke lett å ikke bli irritert.
      Ikke enkelt hverken for dere barna eller mamma. Vi akkurat hvordan det er ❤️
      Håper tirsdagen har vært god 🥰

      1. Ja, nå er jeg i gang.
        Mor greier ikke å orientere seg i “fart”, det går bra om det er rolig og uten plutselige hendelser. Sjøl er hun redd for at hun glemmer, så hendelsen var nok ubehagelig. Vi må nok finne strategier for å greie det best mulig :). Takk for gode ord.
        Håper du har en fin onsdag, været ble i hvert fall kjempe <3.

    3. Godt at dagen ble fin tross alt.🤗
      Første dag etter ferien er gjerne litt kaotisk.
      Moren din er nok veldig glad for at hun har deg såpass nært. Husk å ta vare på deg selv også.💕

      1. Ja, det var godt :). He, he, ja hodet skal tilbake der det var før ferien.
        Det er en balansegang, hun har nok gjerne sett jeg kom hver dag – men det klarer jeg ikke. Når jeg er der blir det noen timer. Vi bor nærme, men likevel er det en halv time å kjøre en vei.

    4. Så bra at første dagen tilbake på jobb gikk bra 🥰 I morgen er det min tur, og jeg tviler sterkt på om noen kommer til å spørre hvordan min ferie har vært. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Rart dette at folk kan være så dårlig på å spørre hverandre. Tror kanskje for min sin del handle det at de kollegane jeg nå har er minimum 20 år ynger, så de tror kanskje at noe så gammelt ikke har noe liv 😀

    5. Det her va et artig skreve innlegg, sjøl om det va litt vanskeligheter ut å gikk. Og like slutten, ta tak…:) håpe resten av uka bli goood!

    6. Du kom da fint gjennom den mandagen. Hverdagen er tilbake her også, og ikke alt går på skinner. Men vi klarer det nok både du og jeg. Ha en vakker onsdag. I morgen er det september. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg