Ellevte i ellevte

 

 

Dagen har vært perfekt. Intet mindre. Den har hatt ups and downs. Men jeg har ridd dagen, tvers i gjennom.

 

Det er ikke det at noe fantastisk har skjedd.

Jeg har vært både glad, irritert, sint, ja til og med syntes noe var morsomt. Dro nok litt på smilebåndet i løpet av dagen.

 

Men dagen har vært et bilde på den ideelle dag.

Mens jeg skriver akkurat dette, tenker jeg at; burde nok gjort både det og det annerledes for å kalle dagen slik. Den tanken kaster jeg over skuldra. Langt over skuldra.

Jo, da – jeg sov for lenge. Men jeg hadde nok behov.

Jeg kom meg ut på en liten gåtur, fikk gjort yogaen; solhilsen, da jeg var inne igjen.

 

Dusjet og drukket en kopp kaffe med smør.

Du las riktig, jeg skrev smør. Dette kan jeg skrive mer om siden.

Og så har jeg vært fryktelig sint, slik at jeg nesten ikke visst hva jeg skulle gjøre, så sint ble jeg.

For en kan oppleve ting som føles sterkt uriktig i løpet av en dag, men jeg har bearbeidd tankene og tenkt hvordan jeg skal angripe det.

I neste omgang.

Skilt det personlige og det profesjonelle.

 

Jeg har bestemt meg for ikke å reise til Oslo.

Trist.

Ja, absolutt tris.

Jeg gledde meg så til turen, både besøkene innom alle stedene og det sosiale.

Skulle også være privat, bevilge meg ekstra tid, besøke en gammel venninne.

Men å løpe gjennom et strengt program over flere dager har nok kosta meg for mye. Så i dag sa jeg fra, at jeg ikke ble med.

 

For jeg jobber med å ta hensyn til meg sjøl.

Til å ikke strekke så mye, til å kjenne etter hva som er det mest riktige å gjøre.

 

Da jeg kom hjem fra jobb, satte jeg middagen i ovnen, tok på meg gode klær og refleksvest. Boffen fikk på seg selen. Og så vandret vi ut i et opplyst mørke, månen hang der som en kule.

Snart full.

Og lufta var mange minus.

Så hjem til ferdig mat og tv.

Dvs. data.

Tv’n har ferie.

 

I helga hadde jeg sønnen hjemme, og han tok affære.

-Med selskapet som sender meg signal gjennom tv-ruta, signal jeg ikke har hatt på flere uker.

Nå blir det både ny tuner og installatør.

Helt greit å leke gammel mor som sønn ordner opp for.

Jeg var veldig glad for at han tok den telefonen.

 

Derfor sitter jeg med en liten skjerm på fanget, slik at noe får jeg med fra nrk.

Ellers går det i podkaster og Spotify om dagen. Jeg styrer det jeg vil ha inn gjennom ørene og øynene sjøl.

 

Jobber med å ta hensyn til mine egne behov, gi meg bedre plass og målet er å fungere bedre.

Yte mere.

Høres kanskje paradoksalt ut.

 

Men tror på denne veien.

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Høres veldig bra ut..når dagen kjennes fin ut selv om noe kanskje ikke ble gjort.. Og selv om Oslo nok hadde vært hyggelig…er det fint å ikke lage seg unødig stress..ta turen når det føles mer riktig for deg… Vakre bilder her..og hører gjerne mer om kaffe med smør..hehe..Klem og fin ny uke til deg 💗💫

      1. Takk, det å ta bilder er en glede vi mange deler. Oslo kommer jeg tilbake til, men akkurat denne med innholdet, går jeg glipp av. Det var et opplegg gjennom jobben, som jeg nok burde fått med meg. Men går det ikke så går det ikke :).

    2. Det høres ut som du er på riktig vei😊 Prøv å fortsett med det. Veldig bra at du er fornøyd med dagen i dag. Ønsker deg en fin morgendag også😙

      1. Det er sant, mye er mye mer på riktig vei. Den siste måneden har jeg tatt bedre tak. Fått det til. Det gir motivasjon. Takk, ønsker deg også en nydelig dag.

    3. Alltid fint å lese hos deg. Du har så mange kloke vendinger og tanker. Godt man har ungdommmen som kan hjelpe oss litt. Vi trenger da ikke finne opp hjulet igjen, om andre kan det! Her blir det fiber snart og jeg skal tro de unge får steppe inn litt, om vi ikke fikser alt dette selv. Nå har jeg lest til hit og fortsetter med neste innlegg!

      1. Takk, veldig hyggelig kommentar. Og vi er vel muligens litt like :). Absolutt greit med hjelp, av de som har sine erfaringer. Med fiber vil alt gå raskere, her jeg bor er det såpass få mennesker som bor, så regner med vi er langt inne i framtiden før fiberen kommer hit.Så koselig at du tar deg tid <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg