En dag full av blomster og ingenting

 

 

 

 

 

Sol, vind, torsdag og helg. Og jeg er framme til det jeg så fram mot.

 

 

 

 

 

 

I gårkveld, etter endt innsats, satt jeg der som en zombie.

 

Men jeg kom meg gjennom og hurra for det.

 

I dag er det friii, i morgen-, i overmorgen…ja du skjønner tegninga.

Men disse dagene tok det de måtte.

Av energi.

Noen ganger blir det slik, blir en samling av gjøremål som nok blir for mye.

 

Mange løvetann på “plenen”.

 

 

Tirsdagen var helt skrapa etter dagen var over.

Vi hadde en presentasjon av museet, fortid, nåtid og framtid.

Jeg står foran og leser ansiktsuttrykk, syns politikkerne dette var interessant eller kjedelig?

I konkurranse med alt det andre som rører seg i en kommune.

Og plutselige spørsmål fra sidelinja er jeg ikke flink på, for konsentrasjonen min er av en slik art – full fokus der jeg er, presentasjonen, ikke random navn.

Nå var det styreleder som tok storparten av framlegget.

 

 

 

I går var det en ny dag i Kristiansund med møter.

Grunnen til at det er hektisk er omstrukturering, men det kan jeg komme tilbake i et senere innlegg, når mer er på plass.

 

 

Hjemturen i går ga forresten i overkant av spenning.

På ferga blir bilene beordra opp på brua, og min blir stående i rampa opp til brua.

Da viser det seg at bremsene ikke er gode nok til å bli stående der. Og med en bil bak var dette en fryktelig ubehagelig situasjon.

Brekket er dratt helt til, bilen står i 1. gir samtidig at jeg trykker inn fotbremsen.

Kjenner jeg begynner å få krampe i foten.

Har jeg vært alene i denne situasjonen hadde det vært krise. Men heldigvis har jeg passasjer som både får sagt i fra til bilen bak og fergemannskap.

 

Slik har du ikke lov til å kjøre med, sier fergemannen.

 

Jeg svarer som sant er at jeg oppdaga der og da hvor dårlig de var.

Så jeg fikk ringt verksted og skal inn dit i morgen.

Overfarten gikk bra, det ble lagt en kloss bak hjulet. Men du verden det var fryktelig ubehagelig, hadde en skikkelig klump i magen.

 

Spirea’n blomstrer som en hvit sky.

 

 

Etterpå fikk jeg dratt innom museet og gjort det mer presentabelt, vaska vinduskarmer etter vinteren og satt inn potteplanter.

Det skal være feiring av bryllup og omvisning i helga.

Men jeg har fri.

FRI!

 

 

 

Til slutt dro jeg innom mor, hun var glad for besøk.

Noe forsvinner ut av minnet, så da bruker jeg tid til hun får tak i minnet igjen. Dette handler om folk hun glemmer av og som jeg vet hun egentlig har liggende i minnebanken.

 

 

Da jeg endelig var hjemme ble ikke kvelden gammel og i natt har jeg sovet, jeg har sovet og sovet.

Det var enormt godt.

Og jeg våkna til en blå himmel og kald vind. 

 

Skyene er på tur til å dekke himmelen, meldingene er regn.

 

 

I dag blir dagen etter innfallsmetoden.

I fri flyt uten ett .

Den skal nytes så inn i granskauen at jeg tror det er helt umulig å finne ord i vokabularet som forklarer godt nok.

 

Hage forglemmegei som jeg satte ned i høst.

 

 

Ønsker deg og deg og deg en nydelig Kristi himmelfarts dag.

 

Kos deg om du er kristen, har en annen religion, er agnostiker eller ikke tror på annet enn deg sjøl.

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Det må jeg si var en spennende hjemtur. Skiftet bremseklosser i fjor, så er litt trygg på de. Men du er i farta som vanlig, husk nå på å bremse litt op du også. 🤗

      1. Viktig med disse bremsene, klossene og hva nå alt er :). Ble egentlig i overkant spennende. Prøver å bremse, men ikke alltid min virker heller…kanskje jeg også bør settes på verksted :D.

    2. Fint du har fri og kan slappe av litt nå da..møter og omstrukturerering høres ut som stress ! Ekkelt med den ferjeturen og bilen ..skjønner godt den klumpen i magen.. Vakre bilder av vår og blomstring her.. Klem <3

      1. Det har vært en del med omstruktureringer over tid, men nå begynner det å nærme seg et resultat og det er bra. Den fergeturen unner jeg ingen, den var ubehagelig – men heldigvis gikk det bra. Takk, blomster gjør meg så glad <3. Klem 🙂

    3. Det var sannelig bra at denne fridagen kom for deg nå.🤗Håper du har brukt dagen til å slappe av og kose deg. Fint å vite at du har flere fridager igjen.😊Kos deg masse!🌱🌸

    4. Huff, må ha vært forferdelig skremmende med den bremseepisoden!
      Jeg er en blanding av de to siste som du sa måtte kose seg 🤗

    5. Hjelpes min, ekkelt med en sånn episode! Bra det satt på nånn som kunna si i fra. Og så godt du har fått ha friiii❤️ Helt nydelige bilde. Va i ferd med å lukt på bildet av spirean, og det e helt eventyrlig det bildet med skogen og fjellet i bakgrunn! Glede mæ te å kom heim snart 🥰

    6. Du trengte virkelig fri nå. Skjønner jammen at du blir sliten av alt du styrer med og når da bilen heller ikke er snill er det ikke gøy. Håper du får fikset det fort. Ha en fin ny uke og snart er det langhelg igjen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg