En dag i floget

 

 

 

Her ble det en sen, sen dag. Og dagen har hatt slik fortløpende program.

 

 

 

 

Det har blitt natt for dagen har passert midnatt.

Talglysa er snart brent ferdig.

 

Som siste post på dagens program kom det opp om en hendelse om jobb, som forvirret meg. Jeg er som sagt sykemeldt, men tror det gikk bra og går etter planen. 

Ikke så enkelt å slippe taket når en egentlig ikke kan.

 

 

Jeg våkna til regn og det har regnet i hele dag. Elvene bruser og syder. I tillegg er floa megahøy. Jeg så det da jeg kjørte ut med bilen. 

 

Jeg holdt på å vaske trappa mellom etasjene da telefonen ringte. Jeg rakk den ikke, men de ringte opp igjen. Det var fra en elektriker, de kunne komme i dag, sa hun.

Det var etter el-kontrollen hos mor for en stund siden og jeg hadde lovet henne å være der når de kom.

Fikk avslutta trappevasken, løpt gjennom dusjen og satte meg i bilen.

Mor var glad for at jeg kom og elektrikeren var en spesielt hyggelig dame. Det ble skifta ut og plombert, så kunne dette hakes ut.

Jeg fikk satt høreapparatet på plass i mors ører, for det hadde visst falt ut av systemet til hjemmetjenesten, fikk ringt de. Hun opplevde det litt ubehagelig og få de inn med det samme, lyden ble for skarp. Det hadde blitt glemt å få satt de inn de siste to dagene. Det er så bra at hun vil bruke appatet, er derfor redd det skal komme skippel i dette.

Middagen kom mens jeg var  der, så la opp på tallerken og satt der mens hun spiste. Hun syns det er så trist å spise i ensomhet, i går hadde hun glemt å spise middag.

 

Så måtte jeg skynde meg tilbake, men innom butikken. Jeg var tom for lime, tenkte å lage blomkålsuppe og steike eplekake.

Hjemme var det å gå i gang med prosjekt mat.

En venninne fra grunnskolen skulle komme. Vi fant ikke ut sist vi møttes, men at det var gått mer tid enn vi skjønte, entes vi om.

Jeg har hatt en veldig fin kveld, praten gikk over mange tema. Alt fra skoledagene og karakterer til tanker. Det ble en veldig koselig kveld. 

 

 

I morgen må jeg komme meg opp i det som heter «rett tid». Det er søppeltømming, så dunken må ned til veien.

Derfor skal jeg sette punktum for flere bokstaver i denne omgang.  

 

16 kommentarer
    1. Håper du får en fin dag, Ingvild 😊 Du er så snill som ordner mye og holder mora di med selskap. Jeg tenker mange ganger at jeg er heldig som har ei mor som klarer seg selv og har samboer, men hun blir jo også eldre. Jeg var oppe i natt, og har allerede funnet meg en kopp te på flyplassen i Malaga. Forbereder meg på jakkevær. 🍂

      1. Du kom hjem til kaldt finvær :), så håper du tar på godt med klær 😉
        Veldig fint når foreldrene klarer seg sjøl, men nå er det bare mor igjen og jeg prøver å hjelpe så godt som jeg kan. Men jeg kan ikke bosette meg hos henne, så det blir nok mye alenetid.

      1. Takk, prøver så godt jeg kan. Det er flere inne rundt mor, men på en måte er hovedansvaret mitt.
        Du har stått i det, skjønner jeg <3

    2. god morgen ,håper natten har vært god :=))dunken ja ,noen ganger setter jeg den ut om kvelden så jeg slipper å tenke på det om morgenen:=)venninnebesøk er kjekt ,koslig att du koser deg ,nå som svigermor trenger mer hjelp i etasjen over oss seg jeg hvordan hjemmetjenesten virker og hos oss er jeg liite imponert,det lille dei gamle får av hjelp er en skam foor Norge er iallefall min mening,godt din mor har deg da

      1. Oftes triller jeg også dunken ned kvelden før, men så er den fort litt utsatt for vind og da må jeg vente.
        Ble en veldig hyggelig kveld med venninnebesøket.
        Hjemmetjenesten er ofte så mange forskjellige folk og de har nok mye å stå i, ser de henger i stroppen og da kan det bli dårligere resultat. De burde nok hatt flere folk å spille på.

    3. Så synd hu ikke har fått brukt høreapparatet på nånn daga, bra du fikk hjulpe ho! Og trivelig du hadd besøk <3 håpe dagen i dag bli gooood!

    4. Du er altså så superflink å stille opp for moren din ❤

      Ikke lett med disse høreapparatene, men godt du fikk hjulpet henne 😊

      Svigermor trenger også hjelp til sine høreapparat, men hjemmesykepleieren hennes bruker å glemme dem slik at en av søstrene til mannen min må innom svigermor for å hjelpe svigermor til å sette inn dem.

      Ønsker deg en superfin onsdag 😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, det er godt en kan hjelpe.
        Dumt de hjemmetjenesten glemmer høreapparatene, hørsel er så viktig for det kognitive.
        Ønsker deg en god fredag. Denne tiden går så fort.
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg