En dag med bil og båt

 

 

 

 

Jeg er fryktelig sulten nå. Det skal bli godt med mat. Pizzasnurringer.

 

 

 

 

Jeg dro hjemmenfra klokka 12 i dag. Det hadde vært en rolig start på dagen.

Ute var det rim på marka.

Da jeg var i bilen var det en time til ferja gikk.

Biltrafikken var rolig og jeg var en stund redd for om jeg ville rekke ferja jeg skulle ta.

Jeg skulle både overlevere og ta imot -.

Følte meg nesten som en hemmelig agent, men det var ingen hemmeligheter med oppdraget jeg sjøl hadde satt meg i.

Da jeg var kommet godt over det halve så jeg at det ville gå bra.

Ved ferjekaia parkerte jeg samtidig som ferja la til. Labba ombord og hadde hele salongen for meg sjøl. Ikke så mange som reiser på denne tida, eller alle satt i bilene sine.

Jeg sendte bilde av et saltvannsdekt vindu.

Fortalt at jeg var på vei.

 

 

På andre sida var det ikke mange minutter å gjøre det på, så var jeg på vei tilbake.

Heldigvis rolig over sjøstykket.

 

Så var det å henge opp et drøss med plakater.

Var nedom museet, hang opp en plakat der også.

Skulle forandra en kode med resultat at jeg ikke vet hva skjedde. Til slutt ga jeg opp, får prøve å finne ut av det siden.

Det var så fint med den side sola.

Avslutta med en tur innom butikke.

Tenkte jeg skulle lage pizzasnurringer og fryse ned.

Kjente da jeg gikk ut av butikken at nå hadde jeg ikke mer å gå på.

 

Ringte mor siden i kveld, hun håpte bare at hjemmesykepleien skulle komme så hun kun legge seg. Hun hadde ikke fått på tv’n.

Hun tuller mellom fjernkontrollen og telefonen og satte meg på vent i ett sett. Hvor mange ganger jeg ringte og hvor mye jeg forklarte, aner jeg ikke. Jeg var på vei til å gi opp prosjektet mange ganger. Men til slutt lyktes vi, hun fikk på tv’n.

I morgen skal jeg hente henne for vaksine og så skal vi vei å kjøpe oss potetball på Øra. Fikk avbestilt maten til henne i morgen.

Sjøl kom jeg meg til slutt i gang med å lage snurringene.

Spiste ganske mange.

Da var jeg skikkelig sulten. Resten skal fryses.

I kveld er jeg så trøtt at rydding av kjøkken må skje i morgen.

Så jeg tenker dagen bare er ferdig.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. det var litt av en dag ,hadde blitt sliten jeg også ,og oppvasken drar ingen sted så det er helt innafor å ta den i morgen :=) håper du får likelig med søvn i natt ,pizzasnurringane såg foresten skikkelig deilige ut

    2. Ååååå de snurrene så fristende gode ut!

      Det er ikke enkelt med forklaringer over telefone – og kjenner meg igjen der…. klems

      1. Takk, hatt en koselig dag. Og ellers var det ikke så mye å gjøre, mer bevegelse over avstand 😀
        Håper også helga di er fin. Klem <3

    3. Kjekt med slike snurringer i fryseren 😉 Du droppet sjøsprøyten på overfarten da? 😀 Det er ikke så enkelt å forklare over telefonen, nei, og man “ser” jo ikke på det samme heller da.

      1. Veldig greit med pizzasnurringer i fryseren :). Ikke sjøsprøyt, nei, men det har tydeligvis vært. En gjør ikke det, ser det samme, så var veldig letta da «problemet» løst seg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg