En prikkete dag

 

 

 

 

Fritorsdag. Burde egentlig jobba litt. Meeeeen… Tror det er best å ta helt fri, eller kanskje litt…

 

 

 

 

 

Følelsen av å ha dagen fri er nok viktig.

Det er lenge siden jeg bare kunne sitte…

Litt.

Men kan det vel egentlig ikke likevel.

 

Og skal jeg si det, slik veldig forsiktig, litt stille…nesten litt skummelt…

men har jeg bitte litt grann mer energi

 

 

Nei nå skal jeg stoppe med disse prikkene mine.

Være mer konkret.

Slik at det er torsdag. Og jeg er stiv som fy.

Jeg ble forberedt også, at jeg ble det.

For på tirsdag var jeg på styrketrening. Fant muskler som var gjemt og glemt. Følte nesten at jeg ville svime av.

Men du verden det gjorde godt.

De sa jeg kunne få flere prøvetimer, men jeg slo til med en gang.

Ingen ting å vente på.

 

I dag skal jeg komme meg i varmtvannsbassenget, det tror jeg vil gjøre godt.

Har ikke vært der i år.

 

Ja, jeg sjokkerer nesten meg sjøl.

Men har denne følelsen av at det er livsviktig.

 

Noe føles enklere. Ikke det at alt er lett å få til.

I går følte jeg meg skikkelig skvisa, skulle egentlig ha en hel jobbedag. Men så ville veden jeg hadde bestilt til mor, komme.

Fikk unna meg et møte og så var det på to hjul i svinge, nesten…

 

Der kom prikkene igjen.

 

 

Jeg var det før traktoren kom, opp å piska sammen en vaffelrøre, for rekna med han som kom med veden kunne tenke seg kaffe etterpå.

Han kom med en palle og kjørte for å hente en til.

Tenkte jeg måtte tømme den, slik at han fikk til å kjøre neste palle like godt inn i garasjerommet.

Jeg begynte å legge veden lag, men skjønte jeg ikke ville rekke det.

Fikk kasta ut alt og rydda unna pallen. Opp igjen å steike vafler og dekke bord, mor fant duk.

Det med mor og mat har blitt veldig begrensa, blir kjøpt inn det hun spiser, så det var lite pålegg. En liten klatt syltetøy, tok også bærsmoothine jeg hadde med, blanda i sukker og satte den fram. Da ble det litt mer syltetøy. I fryseren fant jeg fruktbrød.

Så det holdt med mat.

Interessant å høre han fortelle om sitt liv, han er en fjernere slektning.

Så dro han og jeg håpte at andre pallen var satt like mye inn som den første som jeg rydda unna.

Det var den ikke, gikk ikke å få ned porten. Det var bare å kaste ut av denne pallen også, la litt opp til vedlag også.

Endelig kunne jeg dra ned porten.

Opp til mor igjen, rydde opp, ta ut oppvaskmaskina og sette kopper inn igjen.

 

Så kunne jeg kjøre hjem i mørket. Der laga jeg meg en enkel middag, en omelett med masse spinat. For tida har jeg chili i nesten alt jeg lager.

Chili med frø.

Og etterpå, etterpå ble jeg sittende leeenge

Fant meg en serie, og da må en alltid se mer-.

Så det ble sent.

Slikt går ikke an. Det er faktisk snart jul.

I dag må jeg tenke litt på det.

 

Ha en nydelig torsdag.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Godt å få orden på ved! Jeg fikk henta en ekstra storsekk på lørdag – så nå har jeg endel i garasjen igjen! 🙂 Koselig med bevertning til vedmannen da! Klem <3

    2. Fint med prikker da, det minner om stjerner i natten eller vintersnø. Så fint bilde av deg og veden er på plass. Ja, nå blir det jul i år også, med varme og kos. Ha en finfin dag 🙂 Klemsiklem :),

      1. Det er sant, litt slik “stjerner i natten”, ja 🙂
        Veden er i hus, men ikke lag opp – men det blir.
        Takk, litt slik tullebilde. Fin lørdag til deg.
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg