En dag pakkes ned

 

 

 

Det er mørkt utenfor. Kaldt ble det også. Dagen er definitivt over.

 

 

 

 

 

Jeg rulla nettopp dunken med papir og dunken med matavfall ned til veien.

Fikk rydda ut noe det ikke var håp for fra kjøleskapet.

Heldigvis har jeg lite avfall, matavfallet tømmes annenhver uke.

Jeg hadde i utgangspunktet bare en liten pose, nesten så en ikke bryr seg med å gå ned med det.

 

Lufta var blitt kald etter en fin dag.

 

 

 

Dro opp til setra i kveld.

Sola var gått ned på vollen da vi kom opp.

 

 

En nabo spurte om jeg ville bli med opp for å beise den ene fjøsveggen.

Den hadde lysna.

 

 

Etterpå så den slik ut.

 

 

Ellers lå setervollen slik den bruker.

 

 

Vi fikk også drukket litt kaffe og snakka.

Men det er tre vegger til som skulle blitt beisa, så vi snakket om å ta det en helg.

 

 

Før jeg reiste opp fikk jeg bakt rundstykker, men oppdaga det var tomt for poser å fryse dem ned i. Så her må jeg finne en løsning før jeg avslutter dagen.

 

Tror den avslutninga kommer snart.

Den friske lufta har gjort meg trøtt.

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så ut som en fin dag, og det er jo koselig å gjøre slike ting som beising sammen. Og spesielt når det er så fint vær 😀 Litt langt å kjøre, men her kunne du fått poser 😉☺️ God natt 🥰

    2. He, he, så hyggelig sagt :). Må nok finne en mer kortreist løsning :D.
      Veldig trivelig med fellesjobbing.
      Sov riktig godt du også :).

    3. koslig med en tur oopp på setra ,særlig når det er så velholdt soom her ,desverre er det få eller ingen som slår gresset på vår seter så der rekker gresset oss over knærne ,men men sånn er det ,ble fint hos dere iallefall

    4. Det er godt md frisk luft… og da blir man trøtt ja…
      Godt jobba med den veggen – så er det gjort!
      Du fikk meg på ideen om å bake rundstykker… det hadde vært godt nå…. ferske rundstykker 🙂

      God onsdag til deg 🙂

      1. Frisk luft er godt og en malt vegg :).
        Og også godt med ferske rundstykker :D…disse har både cottage cheese og gulrot i deigen, så innbiller meg de er ganske sunne.
        Takk, håper dagen din også har vært fin.

    5. Håper du fant en løsning på rundstykkeproblemet ditt. Om du hadde noen firkantede romslige plastbokser, så går det fint å brukes. Noe jeg gjorde en gang jeg ikke hadde plastposer. Så koselig med en tur opp på sentra, og hjelpe hverandre med beisejobben. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klem 🤗

      1. Tenkte faktisk på om jeg hadde bokser, men så fant jeg en enslig pose som hadde vært brukt, men helt grei å bruke en gang til. Så nå ligger alle godt i fryseren (nesten alle :)). Takk, ønsker deg en god natt, innser dagen begynner å gå over i natt :D.

    6. Det er så fint oppe på setra.🤩
      Det må gi ro i sjela å være der oppe.🤗
      Nyt kvelden!🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg