En drøm

 

 

 

En drøm kan være mangt, det kan være noe en drømmer om i framtid, en dagdrøm eller noe en har drømt gjennom natta.

 

 

 

Og det er det jeg vil, jeg vil dele nattens opplevelser.

For det var en fryktelig rar drøm.

Sjøl om den smuldrer bort bit for bit, men ennå husker jeg noe.

 

Bildet er tatt av Symere4naya fra Pixabay

 

Slik som i de fleste drømmene jeg har, var det bilkjøring og masse folk.

Jeg satt i en full buss, den var fylt opp med ungdommer, hender og føtter og aktivitet. Jeg hadde dyna mi med og noen begynt å dra i den, dra den av meg, dra av trekket.

Jeg prøvde å holde igjen, prøvde å sette trekket på – men orka ikke bry meg for mye om det, orka ingen kamp. Til slutt havna dyna bakerst i bussen.

Dyna så jeg ikke mer etter, men senere fant jeg ikke igjen sekken min.

Jeg skulle ta buss videre og det var i en gate jeg hadde vært før. Men sekken var borte, den var satt fra seg og jeg leita over alt etter den sekken.

Midt oppi alt dette prøvde jeg å parkere min egen bil, prøvde å brette den opp langs en mur. Oppdaga at bakluka var åpen, men jeg hadde ikke nøkler.

Tror de lå i sekken.

Kom inn i et lokale og leita videre. Folka som var der var ikke særlig opptatt av at sekken min var borte. Alle var opptatt med sitt.

Til slutt kom jeg opp i en kontoravdeling, der var det også masse mennesker. De sto i klynger og snakka. Møtte en hyggelig fyr som tiltalte meg med fornavnet mitt. Jeg ble overraska over at han visste hva jeg het. Han fortalte han skulle begynne å arbeide på min arbeidsplass, som på en måte var forrige arbeidsplass.

 

Han forsvant og jeg gikk videre, møtte noen folk og jeg tenkte at de hadde sikkert sett det.

Og «det» var at jeg hadde blitt avbildet med masse bilder i et magasin for noe jeg hadde gjort. Dette affiserte meg ikke, jeg orka ikke dvele ved den hendelsen. Hadde liksom ikke noe å si om folk visste eller ikke, jeg brydde meg ikke.

Kom inn i et rom der det på en måte var laga et tablå. Det første jeg la merke til var noe som så ut som en innpakka kropp.

Sjøl om dette tablået ikke var laga for meg, skjønte jeg de andre i rommet forventa en reaksjon fra meg. Det brydde jeg meg ikke om, for det angikk meg ikke om det var en kropp som lå på benken eller som det skulle indikere det.

Det som jeg heller ble opptatt av var noen mennesker og noen ting som sto midt på gulvet. Tingene og menneskene var i sorthvitt. Jeg gikk nærmere for å se på folka som sto der.

For de var fysisk til stede, men altså uten farge. Jeg gikk helt innpå og så at det var tynne, sorte striper, til og med i øynene og pupillene.

Som et ikke helt godt trykk.

Jeg hadde en slags kommunikasjon, syns jeg å huske. Men jeg spekulert på hva de hadde gjort for å få dette oppsettet av ting og mennesker til å se sorthvitt ut -.

Jeg fikk ikke svar og jeg fant ikke sekken min.

 

Gjennom drømmen lot jeg meg ikke bry med at jeg skjønte at ønsket var at jeg skulle ha en bestemt reaksjon. Jeg lot meg ikke narre av det som var ønsket.

 

Syns drømmen var fryktelig rar og har prøvd og kjent på hvilke følelser jeg hadde. Uten at jeg greier å knytte det opp mot verken følelser eller hendelser.

 

 

Drømmer du mye og skjønner du drømmene dine?

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Er du på en måte utenpå alle andre/alt annet? Du strever kanskje litt for at alt skal være på plass? Det hadde vært spennende om du hadde malt det som skjer i din drømmeverden. 😉 Det skjer alltid mye rart i vår drømmeverden. Mye er usammenhengende og ikke slik vi liker at ting er. Jeg synes det er spennende å huske drømmer, prøver å skjønne og få sammenheng, men det er ikke lett å se meningen i alt som skjer bak øyelokkene i nattens mulm og mørke. 🤗

      1. Njaa, her handla det kanskje litt om at jeg dog har en styrke, tror jeg, på ene sida. Men det kan bety at jeg ikke lar meg engasjere nok i andre, som ikke er så bra. Fikk faktisk et tips her om dagen; sette seg ned å tegne, fargelegge, skrive like etter en meditasjon.
        Enig, det er spennende å prøve å forstå sammenhengene med drømmer og livet en lever. Men ikke lett <3

    2. Disse drømmene altså… og de sier noe – forteller noe – som ligger i underbevisstheten – selv om det til tider er absurd – så ligger det noe der – som en beskjed – hva tolke…. Interessant!

      1. Ja, det tror jeg også. Starta faktisk en drømmebok for mange år siden, men det å skrive opp drømmene med det samme en våkner viste seg vanskelig. Tid vettu 🙂

    3. Disse drømmene er noe for seg selv altså. Jeg kan ofte våkne av at jeg må le av drømmen min, for den er rene komedien, og hinsides fornuften😊

      Hadde vært kjempespennende å lære litt mer om drømmetydning.

      Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Det hørte supert ut, latter er alltid godt. Du må gjerne fortelle om drømmene dine du også 😀
        Takk, fin, fin uke til deg også. Klem <3

    4. En veldig spesiell drøm, som nok er noe underbevisstheten har fanget opp av alt du opplever på mange vis.
      Har ofte slike drømmer selv, om enn ikke lik din 😉☺️

      1. Tror også det er underbevistheten som lager sitt «bilde» av dagen og det en er opptatt av.
        Drømmer er spennende, men de har en tendens til å være som dogg.
        <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg