En liten tur

 

 

I dag er det en liten tur inn i mangt. Lett innom. Ikke de tunge takene.

 


 

 

For det er lørdag. Fritt fra alt, men likevel innom mye.

I tankene.

Hva er ønskene og målene-.

For en dag, for en helg, for en vinter – eller for et helt liv.

Eller, en bit liv.

 

Den lille turen ble tatt. Med rim i gresset. Og en lykkelig hund, som kan løpe rundt. I frihet sammen med matmor.

 

Senere er vi ute for å henge opp klær. Ja, klærne blir min oppgave.

Ikke sikkert de tørker nå…

 

I gårkveld fikk jeg tv’n til å virke. Jeg har faktisk savnet den.

Der fikk jeg den.

Jeg som skryter på meg uavhengighet fra tv. Men uansett greit å kunne bruke apparatet.

Av og til.

Når det først står der. Så i kveld har jeg date med tv’n.

Forrige helg hadde jeg faktisk en date. Slik effektivt på en armlengdes avstand.

Jeg tok kontroll. Tenkte egentlig å avlyse, men så var været så fint at det kunne være artig med noe annet. 

Jeg ønsker og jeg orker ikke -.

 

 

Men denne helga er bare mi. Lita og nett.

Jeg gikk i gang med en haug klær, som skal pakkes ned.

Har lyst til å vaske soverom og bad. Løfte standaren. Ønsker å ha det rent. Og pent.

Ble stående å lure på en bluse. Av lin. Men fryktleig mange år. Ikke slitt, knappene for store. Skal den kastes…

 

Ettertenksom dag.

Et liv.

Hvordan er det og hva kan gjøres. For å få det annerledes. For jeg tror jeg må forandre noe. Om energi, fingrer og alt, er med på mitt parti.

Men jeg liker lørdag. Sluntrende lørdag. Som både blir rotet bort og som blir brukt litt til nytte.

Nå er kaffekoppen tom og jeg skal litt mer-.

Før tv-daten.

 

God helg!

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Koselig å lese innlegget ditt. Du får fint ned tankene dine via tastaturet. Og heldige hunden som får løpe løs 🙂 Barney er i bånd, men koser seg ute likevel…tror jeg. Riktig god helg!

      1. Takk, veldig hyggelig å høre. Hundene er glade for å få lufte oss :). Boffen og jeg går på vår egen eiendom uten fare for å møte andre, da går det greit at han er helt fri.Fin uke til deg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg