Det romler i magen min, det er nok på tide med mat. Blir det varmere, skal tro?
Tankene som kommer.
Lyden av en bil som finner veien inn i stua.
Det er lørdag.
Og det har snødd.
Jeg som rakk å skifte til sommerdekk og så skulle jeg ut å kjøre.
– Ikke kjør med sommerdekk, ikke i Trøndelag, sier stemmen i radioen.
Det var akkurat dit jeg skulle.
Hente mellomste.
Ringer til henne og ber henne bestille tansport, hun kan det. Fram til fylkesgrensa.
Jeg bor fem minutter fra den, så satser på å kunne komme meg opp dit, eller så langt som det går.
Vi skulle handle, men får finne ut av det jeg har i hus.
Eller kanskje kjøre til en av butikkene i min kommune, der jeg ikke må over noe fjell, bare kjøre langs kysten.
Det er fire plussgrader her jeg bor.
Plutselig kom det en solstreif også.
Det er lørdag. En god lørdag til tross for snø.
Vasker klær, ennå holder maskina, i dag er strømmen nede i 13 øre på det laveste. Før syns jeg folk som var opptatt av strømprisene var komiske. Nå er jeg der også.
Jeg tenkte besøke mor i dag, det var før jeg visste at jeg fikk besøk og at det ville snø. Jeg har funnet meg mat. Hjembakt brød. Og et glass kefir.
Det brenner i munnen av ingefæren, snart tømt glasset med ingefær og sitron. Må til å gripe fatt i dagen igjen.
Riktig god helg!
Håper du gleder deg til en fin helg 🙂
♥



Huff. nei kjør ikke på snøføre med sommerdekk.
Heldigvis ble det ikke så ille.
Helt merkelig vær her også. Nesten haggel og snø 😮 Men det veksler veldig nå 🙂
Det blir godt når det blir mer jevnt 🙂