En nøkkelhistorie

 

 

Lange dager er lange. Lange dager som går fort av sted. En dag igjen. Så…

 

 

 

…da er jeg der.

En dag igjen.

Som sikkert blir lang.

Men i morgenkveld, i morgenkveld har jeg fortjen noe, ett eller annet.

For da har jeg ferie.

 

I dag jobba jeg igjen intenst.

Plutselig fikk jeg en bukett roser.

På jobben.  

Skikkelig overraskelse.

Og veldig hyggelig.

 

 

 

Men altså, i morgen er det starten på tre uker ferie.

 

 

Starten på den uka her var langt fra ferie.

Har lyst til å dele denne historien.

 

Jeg skulle ha et møte, helt i andre enden av kommunen fra her jeg bor.

Hadde en del å orden, som jeg ikke hadde rukket. Så tro avgårde tidlig på morgenen for å rekke det.

Det tar nesten en time å kjøre dit, kontoret ligger halvveies på ruten og der skulle jeg innom for å hente ting.

Jeg setter nøkkelen i låsen, får kasta noen sitteunderlag inn i bilen, for det er kaldt der møtet skal være. Får resten inn i bilen og legger i vei de nesten to mila til sentrum.

Parkerer og er på tur inn.

Rådhuset er ikke åpna ennå.

 

Skal plukke fram nøklene, begynner å lete og etter hvert som sannheten går opp for meg kan jeg ikke tro det er sant -.

For jeg husker ikke at jeg tar nøkkelen ut av døra hjemme, nøkkelhanka med alle nøkler og nøkkelkort på.

 

Det var ingenting anna å gjøre.

Hanken måtte jeg ha, jeg skulle ta med meg både pc og projektor fra kontoret. Det var bare å sette bilen i revers.

Og nøkkelen – ja den sto i døra…

 

 

Slik kan en styre på om en ønsker enda mindre tid enn en allerede har.

Og ja – jeg VAR oppgitt.

Mer enn det.

 

Men – jeg kom dit jeg skulle, jeg fikk kokt og fylt flere kanner med kaffe, montert opp og henta mat.

Og – jeg fikk hjelp fra de som kom tidlig.

Så ALT gikk bra, til og med å miste halve tida når en i utgangspunktet hadde liten tid.

Så det var omtrentlig siste jobbigt-historien på en stund.

Tror jeg.

 

 

Hva har vært din størst utfordring den uka her?

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Helt sikkert velfortjente roser! Ikke sikker på hva som har vært størst utfordring denne uken men det har vel kanskje vært med snuing på døgnet å gjøre…
      Ellers så har jeg låst mor ute- hun var bare innom naboen en tur og i mellomtiden var jeg ute med bosset og låste selvsagt døren igjen…:) Det er mest hun som låser meg ute.., men denne uken var det hun som stod og vrælte utenfor vinduet mitt…:)

    2. Snuing av døgn høres slitsomt ut. Får håpe det går seg greit til. Men måtte le av at dere greier å låse hverandre ute, huffa meg :D. Bra hun kunne “vræle” utenfor vinduet :)..

    3. oi oi jammen fikk du en hektisk start på uken din ,og jeg håpoer inderlig att du får en god og rolig ferie helt etter ditt eget ønske :=) masse kos og rolige dager .
      Min største utfordring denne uken var da jeg skulle ta flåttvaksina ,fikk taxi via pasientreise ,den kom så tidlig att jeg var 45 min før tiden ,jeg rakk et par ærend før jeg gikk til venterommet ,og der måtte jeg sitte en hel time på ettertid ,jeg fikk vaksina og jeg fikk taxi hjem igjen ,etter det begynte det å krisle i halsen ,og det krisler ennå ,men jeg drikker te og gjør det jeg kan for å ikke få skikkelig halsonde,har fått coronavaksine så der slapper jeg av :=)

      1. Kjedelig både at taxi’en kommer alt for tidlig og få vond hals i etterkant. Så det finnes flottvaksine altså…det visste jeg ikke. Jeg er så heldig å være upopulær blant flott og det er virkelig flott :D.
        Ser fram til at ferien er her på ordentlig, i dag må jeg utover til museet og rydde på kontoret. Det var for fint vær i går, så dro før jeg var i mål. <3

    4. Åh herligheten….. ja sånn er det de dagene man regner ut tiden til å være god… godt planlagt!!!

      Jeg er sykemeldt for tiden.. så utfordringene er i grunnen de helsemessige som henger ved….

      Lag deg en god fredag – også er det ferie! GOD FERIE!

      1. Det går ikke alltid som tenkt, men det gikk bra :). Har skjønt du sliter med helsen, håper du føler du er på bedring. Helsen kan være fryktelig kjedelig når den ikke er på parti. Tusen takk, er ikke helt ved ferien ennå – noen få tinger igjen. Men snart nå <3.

    5. Hoff, ja det kan få stimulert blodomløpet. Men godt det gikk bra. I ettertid er det jo sånne opplevelser som huskes. 🤗 Her har nok været vært største utfordring. Skjønt det er vel feil begrep, men konsekvensen av været kan være utfordrende. 🤗 Riktig god ferie. 🤗

      1. Takk, det blir godt med den ferien – men er ikke riktig der. Været ja, du får ikke gjort deg ferdig på taket sikkert. Slikt er kjedelig. <3

    6. Jøss…slik kan det skje meg.
      Det største oppfordring for meg denne uka var da jeg booket konsert for de eldre og jeg ordnet alt. Pyntet lokale, bestilt kake og de eldre kom forventningsfulle. Men de som skulle opptre hadde glemt det hele. Jeg måtte tenke rask hva jeg skulle gjøre slik at de eldre fikk underholdning likevel. Men det har gått bra. Vi tok en allsang og serverte kaken og en ansatt spilte trekkspill. Så, det gikk bra likevel:)

      1. Oj, det var en riktig kjedelig opplevelse, regner med du var temmelig oppgitt før du fant ut hvordan du skulle håndtere dette. Syns du løste floken veldig bra. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg