En uke over

 

 

 

Hva har skjedd denne uka da? Har det egentlig skjedd noe… 

 

 

Forrige fredag var det i hvert fall planen at yngste skulle komme hjem. Men det ble ingenting av. Hun hadde vært i kontakt med en smitta person, dermed ble det både test og karantene. Testen var heldigvis negativ, men karantenen måtte likevel gjennomføres.

På nyhetene hører en om øka smitte-tall og karantene. I Trondheim har det vært en eksplosjon av tilfeller. 

 

Helga mi gikk greit, en del rydding og noe tur.

Ganske bra vær. En fin helg.

 

Privat har uken vært både fin og grei.

Besøkte mor og far noen ganger. Ble kjent med nye mennesker. Huset blir stadig mer ryddig etter jeg ble alene innenfor husets vegger. Til og med reparert en kommodeskuffe, slikt som har så lett for å forseres. Har fått inn ved til vinteren.

Begynt delvis å bruke inngangen nede, pynta opp med lyng og satte ned det slitte bordet og stolene.

Må nok gå over dem med olje. 

 

 

I dag er det en ny fredag.

Veldig grått.

Ser ikke over fjorden.

 

 

Jeg er tung i kroppen og tung i hodet. Lenge siden jeg har følt meg så ubrukbar.

 

Usikker på om jeg skal ta dagen fri, eller om jeg burde… Timene på jobb er for lengst fylt opp.  

 

Men det er en del på  jobb jeg må bli ferdig med. Egentlig er det vel slik alltid.

Ble ferdig med noe teks i uka som gikk, fikk jobba med bilder, avtalt noen møter og data’n virka til slutt på biblioteket i går. For den slo krøll på seg forrige torsdag.

Jeg fikk meg også en ekstra skjerm på kontoret mitt og det var vilt, så mye enklere mye ble. Så med tanke på enten hjemmekontor i helga eller noen timer i dag, er jeg ikke i tvil. Da velger jeg kontoret med to skjermer på pulten. 

Men helst vil jeg ha dagen fri. Bør nok ta både dagen og helga fri. Tror jeg trenger det.

 

Og så fikk jeg tatt en bestemmelse for de to siste ferieukene mine. Det blir ferie når det lir på.

 

 

For uka som kommer er en del allerede satt, slik som møter, planarbeid som må bli ferdig, ta med mor til en avtalt time og meg til en annen time, slikt.

Sønnen snakka om han komme hjem neste helg, eller den etter…

Mellomste er  i gang med eksamen og skolearbeid. Men neste helg er de begge blitt bedt om å synge og det er morsomt. Må legge ut en gammel video fra 2013 full av sommer og sang.

 

 

 

Så slik vil jeg avslutte innlegget. Med sommer :).

 

 

Ha en riktig nydelig fredag om det regner eller sola skinner.

 

 

8 kommentarer
    1. Leser at du oppretter jo også masse tiø til tross for at ikke føler det.
      Det er alltid godt med besøk og ferie fra arbeid:)
      Når det gjelder helsa…ja vi får bare gjøre det beste ur av det.
      Hva jobber du med forresten?

    2. Veldig deilig med to skjermer. Det har jeg også på kontoret. To STORE 🙂 Da kan man jobbe effektivt og bra 🙂 Jeg er på jobben så ofte jeg kan 🙂 Ha en fin helg da <3

      1. Herlig, har du store også du ja, Heldige deg :D. Det var mye enklere ja, i stedet for å scrolle, legge ned og ta opp dokument. Takk, håper helga di også har vært fin.

    3. Det er ikke alltid lett å rekke alt man vil Akkurat nå kunne jeg tenkt meg en liten ferie også. Reise vekk og gjøre noe spennende, men koronaen hindre oss i det. Da får vi finne på noe her i stedet. Koselig film og sommer. Ja, det er godt vi kan glede oss til det igjen. Jeg rydder i mine arbeider og det er jammen tidkrevende. Men det må til, før jeg legger i vei med nye ting. Sola skinner i dag og jeg vil egentlig ut, men jobb går føre det. Klem til deg på torsdagen!

      1. Nei, det er ikke det – for det er så lett å ville så mye mer enn det er tid. Å rydde i arbeid er absolutt tidkrevende, jeg er også i gang – men det er så masse. Tenker å ta en tørn i dag :). Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg