En uke over

 

 

Sola leker innover stuegolvet for andre gangen i går. Jeg hadde fridag og det var godt. Plutselig er det lørdag.

 

 

Uka går så fort, at når jeg er framme til i dagen i dag, er innholdet av uka nesten borte.

Så greit for sin egen del å gå i gjennom dagene. Akkurat fordi de forsvinner så fort, og det nesten ikke blir minner igjen.

Forrige helg var rolig og fin, uten noe form for stress. Det er kaldt med en tydelig påminning om hvilken tid vi er på vei inn i. 

Utenom at jeg var ute på søndag, var denne uka kjemisk fri for uteaktivitet. Det er ikke til etterfølgelse.

Det var en del kjøring både gjennom jobb og privat. Akkurat det var litt utfordrende, for gradestokken gikk ned til akkurat minus. I og med at jeg så at neste uke vil gradestokken bli rød og opp i mot to-sifra, ville jeg vente med piggdekka.

Spent på om de holder en sesong til også.

Så derfor måtte jeg ta kjøringa rolig.

En dag gikk til Kristiansund.

En annen dag måtte jeg nesten ta samme distansen for et møte.

Møtet var konstruktivt, så reiste derfra med engasjement og brennende kinn. Men med halv kapasitet føler jeg at jeg rekker lite på jobbfronten. Og at det er masse gjøremål.

Vurderte til og med om jeg skulle dra dit mer, sjøl om jeg allerede har jobba en del for mye.

For jeg syns det er interessant.

 

 

Noen besøk har jeg tatt, altså vært litt sosial.

Chatta masse. Barna har det travelt. 

I dag er det akkurat åtte uker til julaften. Regner med de kommer hjemom en gang før jula. 

 

Jeg har det bra, føler en oversiktlighet i tilværelsen.

Kroppen har vært på parti i flere uker, litt mer overskudd, mindre vondter og det er en salig lykke som bare er til å nyte.

Jeg syns livet er morsomt, jeg.

Det håper jeg du også gjør. I går fikk jeg endelig gjort et liten innsats for leiligheta nede, tømt en hylle som skal inn dit.

Så i dag skal jeg både fortsette, burde vært ute en tur, skal handle for foreldra mine og helst rukket to besøk.

Ja, ja…

 

 

Hva er det som gleder deg mest om dagen?

 

 

12 kommentarer
      1. Takk :), lørdagen kom og drog. Håper du har hatt en fin helg. Det å gjøre ting en ønsker å gjøre, det hørtes veldig fint ut.

    1. Du har litt av hvert på programmet, men får likevel tatt deg inn! Det er bra! Akkurat nå er det aller beste at jeg føler jeg har mere overskudd enn på flere år – det er rett og slett nydelig! God klem <3

    2. Så bra du føler livet er godt 🙂 Jeg gjør også det. Litt sliten, men veldig fornøyd likevel. I dag fornøyd med et treff med ei god venninne 🙂 Og så har jeg tegnet en kollega, på oppdrag fra sjefen. Det var moro 🙂 Kos deg med dagene, og handle julegaver om du får tid. Lurt å gjøre snart sies det på disse kanter… 😀

      1. Litt sliten kan tåles, bare det ikke blir mye sliten. Så vi må ta vare <3. Hørtes ut som veldig koselige planer, både treffe venninne og tegne. Og absolutt et lurt råd, skal prøve å ta rådet ditt til handling :).

    3. Oversiktlighet i tilværelsen er viktig for meg også…
      Litt mye på engang som skjer nå og det blir en stressende uke på flere måter, gleder meg bare til den er over…
      Men hva som gleder meg mest om dagen?
      Tror det må være en hemmelighet jeg bærer på , og at mor har fått byggestart for sitt fremtidige hjem og at datter i Stockholm endelig har fått sin drømmejobb…:)

      1. Ååå, slike uker ja. Fryktelig godt når de er over. Så håper neste uke blir av de mindre stressende. Men så fine ting, en hemmelighet.., nydelig. Godt med slikt som gleder, både mor di og datter- <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg