En vakker perle

 

 

 

 

 

 

Da var denne dagen historie. Og i dag vil jeg dele bilder fra historien.

 

 

 

Inn gjennom vinduene i en fiskerheimen

 

Dagen har trilla greit avgårde.

Været og temperaturen hadde en smak av sommer.

Møtene gikk greit.

Jeg fikk litt tid før møtet starta på museet.

Møtet var et så hyggelig, fint og positivt møte at jeg ble helt glad.

 

I den tida før spratt jeg rundt og tok bilder som jeg deler med dere.

 

Jeg har en bitte liten stilling på under to dager i uka, på et sjøbruksmuseum.

Legger ved link til nettsida.

Det er ikke så mange hus på området, men det starta med et notnaust som ble bygd i 1844.

Senere kom det til en fiskerheim og et naust til.

I det naustet er det et lokale og kjøkken, der har vi kaffe om sommeren, styremøter og andre møter og arrangement gjennom året.

 

Museet ligger helt nede ved sjøen, og jeg vil påstå det er vakkert.

Historia syns jeg er viktig, for folk kunne bo her takket være ressursene i sjøen.

 

I sommer skal det være noen foredrag og en konsert blant anna, kan dele det etter hvert, om noen skulle være på disse kanter.

Sommerens hovedarrangement blir ikke jeg med på i år, for første gangen på de 12 åra jeg har jobba i museet. For i år fyller mor rund dag på akkurat denne dagen.

 

Slik vanligvis holder jeg detaljer om jobben(e) mine rimelig bra utenfor, men i dag fikk jeg lyst til å dele bilder fra et sted jeg syns er vakkert.

 

 

Liker du å gå på museum?

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Aldeles nydelig! Glad du delt 😊 og kanslje både rart og godt å ha fri den dagen etter så mang år. Bildan stråle sommer. Glede mæ te å fær dit snart forhåpentligvis!

      1. D e veteranbåtseglas 2. juli, tenke å tips nunni, kanskje segelfolka frå Heim-festivalen kan tænk sæ d. Om så e, så kanj kanskje du bli med dit å?

    2. Å, så flott arbeidsplass! Jeg kan godt tenke megmå ta en tur dit ja, og gjerne på dager det ikke er så mange der. Sånn helt vanlig åpningsdag 😀
      Flotte bilder! Ønsker deg en god tirsdag, og håper du kan nyte det flotte været vi våknet opp til 🥰 Klem

      1. I sommer har vi arrangement alle åpne søndager. Men du kan komme en dag jeg er der, eller at vi avtaler. Det har vært koselig.
        Tusen takk, har alltid for lite bilder fra området, syns jeg :).
        Ja, det var en nydelig dag i går, ble ganske mye våtere i dag. Klem <3

      1. Det er fint å se på fortid og nåtid noen ganger. Takk, gårsdagen ble riktig fin i motsetning til i dag, første sommerdagen. 🙂

    3. Utrolig fint der og hyggelig at du deler det du jobber med.🤗
      Det er så koselig å gå på museum og titte på ting fra en svunnen tid. Godt at alt gikk greit og at du hadde en flott dag.🤗Nyt den første sommerdagen!🍀🌸

      1. Så artig at du syns. Sjøen har vært viktig både her og hos deg, regner jeg med. Gikk veldig bra måndagen, og et veldig positivt møte. Her er det kaldt og regn på årets første sommerdag, men fuglene kvitrer som de har betalt for det :). Håper du hadde en fin dag. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg