Er jeg lat

 

 

 

Så fikk jeg et slags svar. Og nå… Nå går jeg i hi. En liten stund.

 

 

Det starta under en samtale.

Jeg hører meg sjøl plutselig si at jeg ikke tror på meg sjøl, at jeg er så sliten

Da jeg hadde sagt det ble jeg tykk i halsen og tårene kom i øynene.

Akkurat da skjønte jeg noe -.

 

Og ja, når jeg leser her inne på bloggen min, så hagler det med setninger der jeg har brukt «s»-ordet.

Så skjønte jeg det da, at når jeg sitter ‘fast’ i en stol, så tror jeg at jeg er lat.

Når jeg ikke orker å rydde opp etter jeg har laga mat, så tror jeg egentlig at jeg bare er lat.

Om jeg bare greier å ta meg sammen…

 

Har oppdaga at kroppstemperaturen er noe urolig. Og feberfølelsen, jeg hadde den. Og hodepine.

Burde sikkert bestilt en legetime, men hvordan skulle jeg gjøre det…

Fastlegen min er i permisjon og vikaren sendte meg til St. Olav i sommer, da jeg hadde skikkelig feber.

Skulle jeg skifte fastlege…

For det første var det bare blanke lister og jeg ville gjerne ha fastlegen jeg har, men skifta jeg lege nå fikk jeg nok ikke henne tilbake når hun er tilbake.

 

Alle disse tankene.

 

 

I går ringte jeg til legekontoret. Sa noe om at jeg syns det var vanskelig å bestille time bare fordi jeg var sliten og at jeg ikke hadde så god kjemi med vikaren.

Da får jeg vite at det var en ledig time i dag, hos en annen lege.

Så i dag var jeg tidlig oppe.

Denne legen tok seg tid. Han hørte, spurte og så på tidligere legebesøk.

Han kommenterte at jeg på flere av prøvene hadde for høy senkning. Det viste blodprøven som han tok i dag også, han ringte tilbake i ettermiddag.

Han ville sykemelde meg.

 

 

Så derfor skal jeg gå i hi en stakket stund.

Mest sannsynlig er det revmatismen som kan for dette (jeg vet jeg har sagt den opp).

 

Så OK, jeg er er nok det da, “s-ordet.

Det betyr at jeg ikke er lat.

Jeg er nok ikke det.

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Du er ikke lat <3 Ta vare på deg selv – gå i hi – plei deg selv – også skrives vi plutselig. Det viktigste er din helse fysisk og mental <3 god bedringsklem fra meg

      1. Tenkte jeg skulle gå i hi for gjøremåla, men på en måte innhenter de meg…blogginga ville jeg ha med, men ser jeg har vært en elendig svarer. Tusen takk, Mette <3

    2. Nei, du er ikke lat. Om du godtar det, så går det kanskje bedre og du kan slappe av, som du skal, i den stolen din. Er senkningen høy, så er du jo ikke frisk. Ta det rolig nå og tillat deg hvile. Diger trøsteklem fra meg.

      1. Har faktisk kjent at jeg har klart å være mer i meg sjøl, litt slik «nei» overfor noen ting og satt mer pris på stolen, når jeg sitter i den. Ja, nei, det er noe denne kroppen styrer med… og så er det så lite konkret hva det er og hvordan få det til å bli på det nivået det skal være. Tusen takk <3<3<3

    3. Du er slett ikke lat, nei.🥰
      Jeg tenker nok også at revmatisme din banker på nå når det blir høst, råere i været og kjøligere. Den er ikke like lett å si opp, dessverre.
      Håper helga blir god og at du finner noe å holde på med som du koser deg skikkelig med.🤗🥰

      1. Det kan godt hende det har med revmatismen å gjøre, men blir fryktelig lei av slitenhet. Derfor er jeg mektig imponert over det du får til. Burde vært mulig å si revmatismen opp 😀 😀
        Helga ble skikkelig fin, fikk kost meg mer enn på lenge. Klem <3

    4. Du lat? Nei, det har du nok aldri vært, og det er slike tanker jeg hadde mye før også. Du er sliten, noe i kroppen er ikke som det skal, og det er bra denne legen forsto det. God bedring!Klem ❤️

      1. Det er nok slik at en mistenker seg sjøl når en ikke får til det en vil. Og legen var veldig flink, tror faktisk jeg ikke har opplevd en så lyttende lege før.
        Tusen takk. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg