Et innlegg om å gå i stå

 

 

 

 

En helg på en ‘maskin’ jeg ikke skjønner, enten var den tom eller så var den tung.

 

 

 

 

I dag tok jeg fram en hjemmetest jeg hadde liggende.

Kanskje det var grunnen, nesten håpa jeg-.

For da måtte jeg skrinlegge det som lå foran meg.

 

Den var negativ.

 

 

Ikke for det, jeg har fungert litt bedre i dag.

Jeg har rota.

Sortert papir i dunger, et arbeide jeg har grudd meg til i lengre tid.

Fant ikke det jeg leita etter.

 

Kanskje ligger det i papirhaugen på jobb?

 

 

Ikke har jeg orka lage meg ordentlig mat. Det har gått i nudler og egg og bacon.

Riktignok fikk jeg bakt grove boller uten sukker i går, de ble ikke så verste.

 

Etterpå, da jeg flata ut i sofaen for å se tv, sovna jeg.

Slik liksom i en tåke.

 

For dagen, utenom bollene, var en sløv strøm av tid jeg ikke husker noe særlig fra.

 

Da jeg skulle legge meg for natta skjedde noe som heldigvis ikke bruker å skje ofte, til tross for at bor litt slik for meg sjøl, jeg ble redd.

Ble redd for lydene jeg hørte, tror noen av dem kom fra min egen kropp.

Jeg fikk snakka litt alvorlig med meg sjøl og fortalt at nå narrer hjernen deg.

– Ingen banker på vinduet.

 

Så sovna jeg inn i natta.

 

 

Forresten, jeg våkna også til dagen i går med et skikkelig tungt sinn.

Det fantes liksom ingen glede.

 

Kjemi, jeg har for lite stoff i hjernen som løfter opp.

Og jeg vet “medisinen”, jeg gjør det. Frisk luft og bevegelse.

 

Optimismen var heldigvis på plass da jeg hadde stått opp.

Kanskje har det blitt for mye podcast.

Å lytte kan slite.

 

 

Så her var det ikke den store gnisten.

Foran meg har jeg flere dager med møter, kjøring på snødekte veier og materiale jeg ikke har lest gjennom.

 

I kveld venter mor meg på besøk, og jeg tror at egentlig bør jeg ikke.

Men det er ikke lett når noen ber deg inderlig om å komme i løpet av helga.

Og så fant jeg ut at jeg kunne dra dit i kveld, for så å overnatte, før jeg dro videre til byen.

 

Nå har jeg bare lyst til å starte dagen hjemme hos meg sjøl.

Så skal ringe nå for å høre om det går bra om jeg kommer innom i morgen, som også er plana.

For da skal jeg overnatta hos henne og lage middag først, bytur dagen etter også.

 

 

Beklager for et nitrist innlegg, det står nok ikke så ille til som det høres ut…bare lei av vinter og alt dette jeg ikke har oversikt over.

Tror det bare er det.

For uansett blir da alt bra, det blir det. 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Alt blir bra, men du må ha litt tid til deg sjøl også! Tid til å komme deg ut og føle frisk luft og ro! Tid til å bare være! Håper ting ordner seg for deg snart – det er så slitsomt å ha det sånn! God klem til deg <3

      1. Takk. Det blir det. Men redd for noen tunge tak, det er nok de som skygger for. Heldigvis blir det både lysere og lysere ute. Klem <3.

    2. Ja, sier som Margrethe, alt blir bra! Så synd våren er så sen hos deg, for den gjør hvertfall meg mye mer lettere til sinns.
      Du har mye som tar tid, for det er nå engang slik at alt tar så mye lenger tid jo eldre man blir, jeg føler veldig på det. Begriper ikke hvordan tiden strakk til før…

      1. Blir det, bedre og etter hvert bra, tror det. Men kanskje er det åra, alderen og mulighetene som er over, resultatet jeg sitter igjen med + disse helseutfordringene, som skaper vel mye uttrygghet. Men ting løser seg, vet det :).

    3. ting blir bedre når vinteren virkelig takker for seg og drar sin vei ,når sola varmer og veiene er tørre og bare ,da håper jeg det tunge også forsvinner og et lystigere sinn flytter inn,klem

      1. Ja, blir godt med tørre veier igjen. Faktisk er sinnet, til tross for skribleriene mine, ganske lyst. Men litt for mange utfordringer er det nok. Klem 🙂

    4. Ikke godt å våkne slik, og heller ikke å bli skremt av lyda. Høres ut som du treng mer rom for dæ sjøl og dine syssla også oppi det hele! ❤️ Håpe mormor tok det fint at du drøye med besøket te i mårra;)

      1. Ho sa ingen ting om det, men sannsynlig va ho nok litt skuffa. Men gla for at æ itj pressa mæ t å farra, fikk i stede unna når teng æ mått. Klem t dæ <3

    5. Ikke nitrist det her, men oppklarende og realistisk. Sender klemmer og gode tanker. Ser andre mener som meg, du MÅ ta vare på deg selv litt nå. Du har det ikke greit med alt det stresset. Har du ikke urinsyregikt også? Tablettene kan jo gjøre mye med humøret, og slapphet er vel heller ikke rart? Tenker på deg og håper du snart kan finne ro i en tur ut og bare være deg. Du trenger å komme deg ut og kaste mose og stein. 🙂 Ut med frustrasjonen!!!! Finner du ikke stein, så kast snø. Gi den snøen inn etter noter, og det hjelper på humøret garantert. Kanskje du gråter etterpå, men det er også en renselse!

      1. Takk for gode råd. Ja, kanskje jeg skulle bli sint og gått berserk i snøen :D. Det er klart helsa er en utfordring, har blant anna for høy urinsyre i blodet, men har nok ikke gikt, sjøl om legen mente det. Men har en del andre vondter og diagnoser. Og så har jeg en haug av praktiske problemer som jeg ikke har svaret på ennå. Inn i mellom blir dette for mye. Vurderer å skrive om dette, så kanskje. Nyt dagen din. Klem <3.

    6. Jeg tror at svarene på spørsmålene du stiller deg selv, funderingene dine, ligger inni deg selv ❤️ Håper alt blir lysere etter hvert. God klem ❤️

      1. Ja, det gjør det nok…valga er i hvert fall mine, de jeg må ta :). Bare denne snøen forsvinner og temperaturen stiger. Klemmer 🙂 <3

    7. Vi går mot vår, selv om det kanskje ikke ser sånn ut, og med den har vinterens tungsinn en tendens til å renne bort med smeltevannet. En ting som er positiv, er jo at du var negativ… Ikke alltid man kan si det 🥰
      Håper dagen i dag blir en god en, klem 🤗

      1. He, he, nei det er sant…det negative er positivt :). Som jeg har skrevet litt lengre oppe så handler det jeg skriver om konkrete problemer, men så klart blir sinnet tungt inn i mellom til en vet hva som gjøres. Ellers gleder jeg meg vilt til mer varme og snøfritt. Klem <3

    8. God morgen gode du <3
      Det er mange forventninger rundt deg nå – og noe av det kjenner jeg meg igjen i. Og man blir sliten… så sliten og tom i hodet.
      Du har mye som surrer rundt og lager ufred …. Og det er dette med å ha system i ting og ha kontroll 🙂
      Været ute gjør det ikke bedre. Man får høye skuldre av snø og dårlige veier og ting man MÅ og er forventet.
      Du må nok tenke på deg selv opp i alt dette <3
      Og som de skriver over; ALT BLIR BRA! Det tar bare litt tid.

      Ønsker deg god bedring og gode dager 🙂 klem

      1. Ja, veien kan være noe humpete. Det kan den for oss alle. Heldigvis er dette jeg skriver om her, som lå foran, ligger nå bakom. Og jeg vet litt mer. Kan parkere noe av tankene. Heldigvis har vi sol i dag, faktisk nydelig dag. Takk for svaret og ønsker deg en nydelig dag :). Klem <3

    9. Godt å dele også det som ikke er så godt. Viktig det!

      Og det er en del lyder i gamle hus har jeg merket, så det er godt å være to når nattemørket er her. Heldigvis er jeg stort sett ikke redd av meg, men det kan komme sånn innimellom, så jeg forstår godt det.

      Noen ganger er det ogå greit å ikke høre på for mye. Har vært nødt til å ikke ha på lyd selv de siste dagene, og det gjør godt! 🙂

      Gode klemmer fra meg 🙂 <3

      1. Stillheten kan være skikkelig god…og så fuglesangen utenfra da <3. Det er mye lyder i et hus, treverk som utvider seg og trekker seg sammen, etter temperaturen. Vanligvis er heller ikke jeg husredd, men er en for sliten kan jeg bli det. Håper du har en nydelig dag der du er, i dag har jeg litt tid å bruke her…så skal innom å lese :D. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg